پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
نقاط ضعف و قوت توافق لوزان به روایت کوچک‌زاده

صلح امام حسن (ع) با توافق‌لوزان تفاوت دارد

چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۷
کد مطلب: 421347
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: صلح امام حسن(ع) با توافق لوزان تفاوت دارد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مهدی کوچک‌زاده عصر امروز در نشستی با عنوان نقاط ضعف و قوت توافق لوزان که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یاسوج برگزار شد با بیان اینکه باید بحث‌های دانشگاه با منطق و به دور از جنجال و هیاهو باشد، اظهار کرد: بین هیجان در ورزشگاه و تحلیل در دانشگاه باید تفاوت قائل باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: باید این بحث‌ها در دانشگاه مطرح شود و دانشجو بدون قرمز و آبی کردن موضوع آن را به صورت درست تحلیل کنند.

کوچک‌زاده با بیان اینکه دانشجو باید بر اساس تحلیل و قوه درک خود مسائل را تجزیه و تحلیل کند به خاطره‌ای از فتنه سال ۷۸ در کوی دانشگاه تهران اشاره کرد.

وی گفت: در همان بحبوحه‌ای که من استاد دانشگاه تربیت مدرس هم بودم برای اینکه اوضاع را از نزدیک ببینم به دانشگاه تهران رفتم و دیدم که چندین پلاکارد زده‌اند و از کشته‌های زیاد و دانشجویان مفقود شده و چنین شایعاتی زیاد نوشته شده شده است.

نماینده مردن تهران در مجلس گفت: در همان حین دیدم که آقای ابوترابی‌فرد برای جمعی سخنرانی می‌کند و به دنبال این است که از تنش و آشوب کاسته شود که در این میان عده‌ای دانشجو هو می‌کشیدند.

کوچک‌زاده افزود: از آن‌ها پرسیدم که سخنران چه می‌گوید که شما هو می‌کشید که آن‌ها در جواب گفتند، نمی‌دانیم چه گفت اما می‌دانیم که از ما نیست بنابراین او را هو کردیم.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه نباید در دانشگاه چنین دیدگاهی وجود داشته باشد، تصریح کرد: همه چیز را باید خودمان تحلیل کنیم و پیرو محض گروه و جریانی نباشیم.

وی سپس در پاسخ به اظهارات دانشجویی که معتقد بود دلواپسان اجازه دهند تا قطعنامه‌ای صادر شود آن‌گاه دلواپس باشند، اظهار کرد: اگر قطعنامه تصویب شود یعنی اینکه ما همه چیز را پذیرفته‌ایم لذا قبل از پذیرش هر قطعنامه‌ای باید به فکر آینده آن بود.

کوچک‌زاده در ادامه با اشاره به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس که گفته بود امام حسن(ع) هم صلح کرد پس ما هم می‌توانیم صلح کنیم، خاطرنشان کرد: امام حسن(ع) در صلح با معاویه شروطی یازده‌گانه داشت حتی در یکی از شرط‌ها به گونه‌‌ای بود که معاویه حق نداشت به عنوان یک مسلمان شهادت برای کاری و فعلی حتی شهادت بدهد.

وی گفت: هنگامی می‌توان به مانند صلح امام حسن عمل کرد که آن‌ها صلح‌نامه‌ای سفید را برای درج شروط در اختیار ما قرار دهند بنابراین هرگز نباید صلح امام حسن(ع) را با توافق لوزان مقایسه کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *