جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

قیمت بنزین سهمیه ای کمتر از400تومان نیست

سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب: 137442
ارسلان فتحي‌پور با اشاره به اينكه در قانون بودجه 89 ماليات حاصله، بايد از محل فروش بنزين 400 توماني كسب شود، گفت: قيمت بنزين بر اساس قانون هدفمند كردن يارانه‌ها، 10 درصد زير فوب قيمت خليج فارس خواهد بود.
ارسلان فتحي‌پور نماينده مردم كليبر و رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به قيمت‌ بنزين پس از هدفمند شدن يارانه‌ها، گفت: در مورد قيمت‌گذاري بنزين اصلاً موضوع به اين شكل نيست كه ما قيمت را تعيين كنيم بلكه تعيين قيمت بر عهده دولت است.

وي افزود:‌ اما با اين حال بر اساس قانون بودجه سال 89 ماليات بر درآمد، از محل فروش بنزين 400 توماني در نظر گرفته شده است و در حال حاضر هم بايد اين مسئله اجرايي شود لذا ما زير قيمت 400 تومان اصلا بنزيني نداريم.

رئيس كميسيون اقتصادي مجلس تصريح كرد: در قانون بودجه 89 ماليات حاصله بايد از محل فروش بنزين 400 توماني كسب شود البته قيمت بنزين بر اساس قانون هدفمند كردن يارانه‌ها 10 درصد زير فوب قيمت خليج فارس خواهد بود.

فتحي‌پوربا بيان اينكه بايد ديد كه قيمت بنزين در خليج فارس چقدر است، اظهار داشت: 400 تومان قيمت بنزين با حذف يارانه‌ها نيست لذا اين رقم به صورت كلي براي بنزين تصويب شده و در بودجه سال 89 قيمتي براي بنزين با حذف يارانه‌ها تصويب نشده است، لذا دولت بايد قيمت بنزين را همزمان با حذف يارانه اعلام كند.

وي خاطرنشان كرد: قانون در اين زمينه تصويب شده و در حوزه انرژي نيز كاملا روشن است كه دولت بايد چگونه در مورد قيمت‌گذاري‌ها اقدام كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *