جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

رییس‌جمهور در برابر منتقدان خونسرد باشد

دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۲۱
کد مطلب: 377941
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم سعه صدر دولتمردان در قبال انتقادات، گفت: انتقاد به معنای مخالفت نیست و رییس جمهور باید در برابر منتقدان خونسرد و آرام باشد.
به گزارش جهان، مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رسا، در ارزیابی وضعیت جهان اسلام در شرایط کنونی، اظهار داشت: پاتکی که صهیونییست‌ها می خواستند به مسلمانان بزنند نه تنها برایشان کارآمد نبود بلکه به ضرر خودشان شده و موجب پیروزی غزه شد.

وی با اشاره به سخنان صریح رهبر معظم انقلاب در مورد مسلح کردن کرانه باختری، گفت: حمله وحشیانه اسرائیل به غزه موجب شد ایران که تا به حال مخفیانه و غیر مستقیم می گفت که مقاومت فلسطین را کمک می کنیم این مسأله را علنی کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: آقای حاجی‌زاده نیز در واکنش به ورود پهپاد اسرائیلی به ایران، گفت این یک حمله تبلیغاتی نیست، بلکه حمله نظامی علیه ما است و ما نیز در مقابلش باید کار نظامی کرده و به سرعت کرانه باختری را مسلح کنیم.

رحماندوست با بیان این که همه این اتفاقات در سطح دنیا به نفع مقاومت، اسلام و تشیع تمام شد، ابراز داشت: ما باید به شکرانه این موفقیت در پیشگاه خدا سر به سجده بگذاریم و در پیشگاه خلق عالم هم سرمان را بالابگیریم چراکه جایگاه بسیار خوبی پیدا کردیم.

وی با اشاره به نقشه درازمدت استکبارجهانی برای ضربه زدن به اسلام و تشیع، گفت: اوایل پیروزی انقلاب می گفتند در دانشگاه‌های اسرائیل دارند روی زبان فارسی و لهجه‌های استان‌های مختلف کار می کنند و همچنین روی مبانی شیعی دارند مطالعه می کنند؛ آن زمان این حرف‌ها را نمی فهمیدیم، حالا که آن نقشه‌ها عملیاتی شده‌ و خروجی‌اش را داریم می بینیم تازه متوجه می شویم اینها چه کار کردند.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اسرائیلی‌ها در طول سه دهه گذشته به ازای هر حادثه ضد اسرائیلی که افتاد با انرژی گذاشتن از خود شیعه‌ها و مسلمان‌‌ها یک پاتک به نفع خود طراحی کردند؛ به عنوان نمونه وقتی دیدند بچه‌های حزب الله عملیات استشهادی انجام می دهند گروهک‌هایی مانند داعش را ساخته‌اند.

گروهک های تکفیری بدل سازی استکبار برای عملیات های استشهادی است

رحماندوست عملیات انتحاری را بدل زدن نسبت به عملیات استشهادی دانست و گفت: آنها به خیال خودشان با این کارها به بهشت می روند به همین دلیل سفارت ایران در لبنان را مورد عملیات انتحاری خود قرار دادند.

وی در بیان نمونه‌هایی دیگری از پاتک‌های اسرائیل بیان داشت: ما معتقد به دین اسلام، مبانی و حکومت اسلامی هستیم آنها از این مطلب استفاده کردند و حکم خلافت اسلامی ابوبکر بغدادی را صادر کردند؛ ما دنبال این هستیم که اعتقادات شیعه و سنی سر جایش باقی بماند اما آنها گفتند ما از شماها شیعه‌تریم آمدند رسانه‌ها و سایت‌های ماهواره‌ای درست کردند با اعتقادات به ظاهر بسیارغلیظ شیعی و با پشتوانه اسرائیل که درصدد ضربه زدن به مبانی شیعه هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی با اشاره به جنایت‌های گروهک داعش گفت: وقتی زیر پرچم لااله الا الله انسانی را سر می برند و در همان حال آیه قرآن می خوانند و از خدا و پیغمبر(ص) می گویند موجب می شوند که غربی‌ها و غیر مسلمانان با دیدن این صحنه از اسلام زده شوند.

رحماندوست ادامه داد: اصلی‌ترین کاری که امریکایی‌ها با اجرای اسرائیل انجام دادند این بود که با انرژی و نیرو گرفتن از خود مسلمان‌ها، به نفع اسرائیلی‌ها و علیه مسلمانان کادرسازی کردند؛ خروجی‌ این توطئه‌ها و فعالیت‌ها ایجاد حاشیه‌ای امن برای اسرائیل بود تا دیگر هیچ کس نتواند تهدیدیش کند و در عمل خود مسلمان‌ها را به جان هم انداختند.

وی با بیان این با ادامه چنین روندی می خواستند اسلام را به ورطه نابودی بکشانند و اسرائیل را به امنیت کامل برساند، گفت: خداوند لطف کرد و حماقتی به جان صهیونیست‌ها انداخت و آنها به غزه حمله‌ کردند؛ این کار موجب شد توجه جهان اسلام از داعش و النصره به سمت صهیونیست‌ها بازگردد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اسرائیل هرچه تلاش کرد در فرصتی که مسلمانان درگیر داعش هستند که کار مقاومت را یک سره و مقاومت را خلع سلاح کند، نتوانست بنابراین اعلام کردند ما همه شرایط را قبول می کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در بخش دیگر سخنان خود در ارزیابی عملکرد دولت در خدمات رسانی به ایثارگران، گفت: ندیدم هیچ کدام از دولت‌ها در مورد ایثارگران کم بگذارند؛ بنده ۸ سال مشاور امور ایثارگران رییس دولت اصلاحات و پنج سال مشاور امور ایثارگران رییس دولت اصول گرای احمدی نژاد بودم، در این یک سال دولت که از مجلس کارشان را نظاره می کنیم، برای ایثارگران هر کاری توانسته‌اند کرده‌اند.

حمایت از دولت به معنای عدم نقد نیست

رحماندوست با بیان این که دولت‌ها را بایکدیگر مقایسه نمی کنم، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند من در طول سال‌های رهبری از همه دولت‌ها حمایت کردم بنابراین ما نیز حمایت می کنیم؛ البته این بدان معنا نیست که هیچ چیزی نگوییم؛ اگر با کسی دوست بسیار صمیمی هستیم باید اگر نقطه ضعفی در او می ببینم بگوییم این به معنای منتقد بودن و علیه او بودن نیست.

وی افزود:‌ معتقدم همه منتقدین باید با نیت خیرخواهی زبانشان برای اصلاح دولت باز باشد، انتقادهایشان را بگویند و این اسمش مخالفت و مغایرت با دولت نیست؛ همان گونه که رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند؛ رییس جمهور بایستی در برابر انتقادها خونسرد باشند و پاسخ منطقی به آنها بدهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *