دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
اشتاین مایر در سازمان ملل مطرح کرد؛

انتقاد آلمان از حملات روسیه علیه داعش

جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب: 447745
وزیر خارجه المان بار دیگر ضمن حمایت از توافق هسته ای با ایران به انتقاد از حملات هوایی روسیه در سوریه پرداخت و تلاش این کشور برای حل بحران از طریق مسالمت آمیز را خواستار شد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه خبر داد، «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر خارجه آلمان طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک از توافق هسته ای ۶ قدرت جهانی و ایران حمایت و از این توافق به عنوان دستاورد بزرگی پس از ۱۰ سال اختلاف بین طرفین بر سر برنامه هسته ای ایران یاد کرد.

به گفته وی توافق هسته ای نشان داد که اختلافات و مشکلات را می توان با اجماع و مذاکره حل کرد. بر این اساس با این توافق زمینه ای برای امنیت بیشتر خاورمیانه ایجاد شد. اشتاین مایر در ادامه سخنان خود حملات روسیه به مواضع داعش در سوریه را به باد انتقاد گرفت.

وی بدون اشاره به حملات مشابه آمریکا و همپیمانانش در سوریه و عراق که بدون مجوز سازمان ملل و به شکل یکجانبه انجام می گیرد گفت: روسیه به جای این اقدام یکجانبه و توسل به اقدام نظامی در سوریه باید از طریق سیاسی به حل بحران این کشور کمک کند.

وزیر خارجه آلمان همچنین بر لزوم اقدام مشترک بازیگران بحران سوریه از جمله ایران، روسیه آمریکا و عربستان تاکید کرد و افزود: تنها از این طریق می توان به خشونت ها در سوریه و موجودیت گروه تروریستی داعش پایان داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *