شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۲۵

پسری که بر پدر ستم کرده است

دوشنبه ۱ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۵۲
کد مطلب: 145344

يك متهم پولشويي و فتنه انگيزي مي گويد مشغول گذراندن دوره دكترا در دانشگاه آكسفورد انگليس است و تنها به شرطي براي پاسخگويي به اتهاماتش به ايران برمي گردد كه «دادگاه مستقل» باشد!


به گزارش جهان :مهدي هاشمي در نامه اي كه سايت هاي اينترنتي منتشر كرده اند ادعا مي كند احضار وي براي رسيدگي به اتهامات عديده اش شخص وي نيست «بلكه هدف، پدر مظلوم من است»! او همچنين خود را جانباز شيميايي معرفي كرده و نوشته است: از زماني كه چشم باز كرده ايم تا امروز در معرض آسيب هاي ناشي از مبارزات خانواده ]![ و آثار تصميمات دشمن شكن بوده ايم.

مهدي هاشمي همچنين خطاب به محسني اژه اي دادستان كل كشور نوشته است: علي رغم مسئوليت نظارت بر دانشگاه هاي آزاد خارج از كشور، مشغول تحصيل در دانشگاه آكسفورد هم هستم كه براي تهيه پايان نامه دكترايم مي باشد، آماده حضور در محكمه مي باشم و شرط هاي من را هم مي دانيد كه هيچ درخواست غيرقانوني در آن نيست. مهمترين آنها دادگاه مستقل و مصون از تحميل نيروهاي امنيتي با همه حقوق دادگاه و متهم ونيز توجه به شكايات متهم است.
وي در عين حال ادعا كرد احضاريه اي كه براي وي صادر شده قانوني نبوده است.
کیهان درادامه افزود :سخنگوي قوه قضائيه اخيراً اعلام كرد اتهامات مهدي هاشمي اعم از مالي و غيرمالي است و منحصر به اغتشاشات پس از انتخابات نمي شود. پولشويي ميلياردي، سوءاستفاده از اموال دانشگاه آزاد براي فعاليت هاي غيرقانوني، راه اندازي سايت ضد انقلابي، توليد و انتشار شايعه عليه نظام، زمينه سازي براي القاي تقلب و ايجاد اغتشاش و... از جمله اتهامات مهدي هاشمي است. اسناد به دست آمده از دفتر هيئت امناي دانشگاه آزاد كه مهدي هاشمي رياست آن را بر عهده داشته به همراه اعترافات مستند برخي متهمان و محكومان ديگر، وسعت تخلفات را بيشتر نشان مي دهد و به همين دليل هم مهدي هاشمي در نامه اخير خود نسبت به مراجعه ماموران امنيتي به دفتر هيئت امنا و ضبط اسناد ابراز نگراني كرده است. او در عين حال توضيح نداده كه چگونه مي توان با پنهان شدن پشت آيت الله هاشمي رفسنجاني و هزينه كردن از حيثيت وي، از مسئوليت تخلفات و خيانت به كشور و ملت گريخت و نام خيانت در امانت و سوءاستفاده و پولشويي را «آسيب ناشي از مبارزات خانواده» و «تصميمات دشمن شكن» گذاشت؟! يا از جايگاه متهم، براي قوه قضائيه تعيين تكليف كرد كه كدام قاضي و چگونه و در چه حدي به پرونده اتهامات متهم رسيدگي كند!
به يقين اگر اطلاق صفت «مظلوم» براي آقاي هاشمي جايز باشد، يكي از آن موقعيت هاي مجاز، همين مظلوم واقع شدن از جانب مهدي و فائزه هاشمي است كه به انواع فتنه گري ها و سوءاستفاده از موقعيت آلوده شده و در هنگام سخت شدن عرصه، حيثيت پدر را ملكوك ساخته اند و به خاطر همين جفا، پدر را در موضع اتهام قرار داده اند.
آيت الله هاشمي رفسنجاني چندي پيش در ديدار با اسدالله بادامچيان نماينده تهران و عضو مركزيت حزب مؤتلفه اسلامي درباره مسائل مربوط به فرزندان تصريح كرده بود: «اين مسائل خصوصي است و در هيچ جاي دنيا چه در حقوق اسلام و ديگر كشورها، پدر را به جاي پسر محاكمه نمي كنند، البته بلاتشبيه عرض مي كنم امام دهم هم فرزندشان جعفر كذاب بود اما كسي به اين دليل ايشان را مؤاخذه نمي كند».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگه دادگاه عادل نیست پس چطور بر علیه دیگران تو همین دادگاه ها اقامه دعوا کردی
پس چطور وقتی تبرئه میشدی دادگاه عادل بود؟!!!
Iran, Islamic Republic of
ترحم بر پلنگ تیز دندان
ستم کاری بود بر گوسفندان

اگر متهمه بیاد و جواب بده اگرم مجرمه سریع و قاطع برخورد بشه
Iran, Islamic Republic of
مهدی جان دکترایت را گرفتی مدرک پروفسورایت را هم بگیر بعد اگر دوست داشتی برگرد
Iran, Islamic Republic of
این همه دکتر بیکار داریم مهدی از من میشنوی ترک تحصیل کن بیا
با هم می زنیم تو کار تجارت
کار از من سرمایه از تو
Iran, Islamic Republic of
قدیمیا میگن
آن را که حساب پاک است
از محاسبه چه باک است.
مگه پاک و مبرا نیستی؟ تو برگرد ما خیلی کارت نداریم.
Iran, Islamic Republic of
اين عاقبت امر كه فرجام سوءاستفاده از قدرت و ثروت و شهرت انسان را به ورطه هلاكت مي اندازد ،حلاوتي براي مظلوميني دارد كه خسارتهاي جاني و جسمي و مادي زيادي از فتنه گران به خصوص مهدي و فائزه هاشمي كه ديكتاتور وار قصد تحميل و القاي نظرات خود بر پايه منافعشان را به جامعه داشتند ، خواهد داشت. انشاءا... به زودي شاهد محاكمه عادلانه و مجازات ظالمين به ملت مظلوم ايران باشيم و بالاخره قوه قضائيه بدون در نظر گرفتن نسبتهاي فاميلي حق مظلوم را بستاند.
Netherlands
بسيار جمله زيبايي است: اگر اطلاق صفت «مظلوم» براي آقاي هاشمي جايز باشد.
Iran, Islamic Republic of
ما که مظلوميتی از خاندان هاشمی نديديم هرکار از دستشان بر آمد کردند حالا که آب ها از آسياب افتاده و کارشان نتيجه نداده مظلوم نمائی را پيشه کرده اند و باز هم يکی به نعل ميزنند و يکی به ميخ !
Iran, Islamic Republic of
ولی امام معصوم هیچ وقت از پسرش حمایت نکرد ولی شما چطور انگار که پسر شما یه فرشته هستش که ...
Iran, Islamic Republic of
بی خیال
حالا مثلا مهدی را مجازات کنیم مگه وضع بد اقتصادی من درست می شه که 6 ماهه بکوب دنبال کارم اما همه جا ردم می کنند و یه وقتهایی اگه بر شیطان غلبه نکنم از بی پولی شیطان هزار فکر مخرب توی ذهنم می اندازه ...
Iran, Islamic Republic of
تو كه اينهمه به خاطر انقلاب هزينه پرداخته اي اين هم روش بيا دادگاه بلكه تبرئه شدي اگر هم نشدي اين هم به ديگر افتخاراتت افزوده مي شود. و فرداي قيامت كلي سر خدا منت مي گذاري
خوردن مال مردم این سرزمین عدالت، ولی جواب پس دادن به دادگاه های این سرزمین خارج از عدالت است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
ای کاش سربازان گمنام امام زمان (عج) وارد عمل می شدند و به او می فهماندن که این فرارها و دور از ایران بودن‌ها فایده ندارد.
Iran, Islamic Republic of
با سلام
اقایان متهم اصلی بیمه را دستگیر کنند که در دسترس هستند که این بهتر از رجز خوانی برای خارج نشینان است و از ان روزی بترسند که وی به جرگه انها پیوسته و کار از کار بگذرد.
Iran, Islamic Republic of
ميگم چون اين بنده خدا شيش ماهه دنبال كار ميگرده كار پيدا نميكنه پس مهدي هاشمي رو بي خيال.
Iran, Islamic Republic of
خوب است برای ایشان ضرب الاجل تعیین شود و اگر نیامد از طریقی دیگر مانند ریگی یا راههایی دیگر به کشور بازگردانده شود .
Iran, Islamic Republic of
دادگاه مستقل وعادل ازدیدایشان دادگاهی است که حکم برائت بدهد درغیراین صورت نه عادل است ونه مستقل.
Iran, Islamic Republic of
خاتمي و موسوي و كروبي رو كه تو ايران هستن دستگير كنن دستگيري ايشون كه در خارج تشريف دارن پيشكش
Iran, Islamic Republic of
باسلام.این سوال مطرح است که اولا:تا امروز که از اولاد خود حمایت همه جانبه مینمودند جعفر کذابی وجود نداشت ولی حالا وجود دارد.
ثانیا:زمانی که مقام عظمای ولایت بحث فتنه را با صدر اسلام مقایسه فرمودند شماها در حرف و عمل قبول نداشتید لکن امروز مثال زمان ائمه اطهار و ...را مطرح میکنید.
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا.
Iran, Islamic Republic of
در جواب فرد محترمی که فرمودند ایشان از پسرش حمایت کرده باید بگویم اگر قراره ایشون برگرده به خاطر اقای هاشمی است وگرنه اونجا بهشون بسیار هم خوش میگزره..اینقدر بی انصاف و تهمت زن نباشیم....تازه اگر هم اینکارو در حد کمی انجام بدهد هم جای اشکال نیست زیرا مهر پدری و پسری خیلی بیشتر از این حرفا ست اما این مهمه که ایشون به شدت بدنباله اینه که ایشون به کشور برگرده..از این گذشته ...اگر شما به جای روزنامه های جناحی کمی قران میخواندید می فهمیدید که حضرت نوح هم همینکار را کرد با اینکه میدانست پسرش جزو افراد ناسالم است ... ببخشید زیاد شد ولی نظر من مخالف این مطلب رو هم در نظرها بگذارید شاید کمی مطلب بازتر شود...اجرتان با خدا
برادر عزیز آرام وبدان که درآشوب وبلوا حق از ناحق تشخیص داده نخواهد شد وایشان واقعیت را گفته اند چون مکر وحیله دغل بازان فقط در سکوت وآرامش برملا می شود نه تهمت زدن ؟وشما نیز از این امر هراسناکید
خدایا ما را از شر این جانبازان شیمیایی که در انگلستان به درجه جانبازی رسیدن و با پول بیت المال و با .....به قدرت و فساد رسیدن در امان بدار و به سزای اعمالشان برسان
Iran, Islamic Republic of
آرزوی من این است که این فرد به کشور بیاید ببینم چطور و چگونه بازداشت،محاکمه و مجازات می شود؟!؟!؟!؟!
زنده باد هاشمی سردار سازندگی.
Latvia
در صورتي اين پسر بر پدر ستم كرد كه پدر از او حمايت نكند! اما در مورد اين آقازاده كه ظاهرا از مصونيت آهنين جايگاه پدر برخوردار است صدق نمي كند.
Iran, Islamic Republic of
من در تعجبم چطور یک متهم فراری میتواند از مزایای حقوق و مزایای کشور کماکان برخوردار باشد ؟ ایا برای دیگران هم همینطور میباشند ؟