جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵۱
۵۶
راه‌اندازی کمپین «تقوا در دنیای مجازی»

لایک به این حجاب زیبا، دمتون گرم خواهر! +تصاویر

سه شنبه ۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب: 430743
کمپین «تقوا در دنیای مجازی» به تمام کاربران شبکه‌های اجتماعی یادآور می‌شود رفتارها و تعاملات اجتماعی بین افراد در دنیای حقیقی تفاوتی با دنیای مجازی ندارد.
لایک به این حجاب زیبا، دمتون گرم خواهر! +تصاویر
به گزارش جهان به نقل از فارس، استفاده از شبکه‌های اجتماعی به همراه فرهنگ وارداتی خود روز به روز در بین جوانان و نوجوانان در حال افزایش است.

طبیعتاً بخش عمده فرهنگ اجتماعی حاکم بر فضای شبکه‌های اجتماعی و تعریفی که سازندگان و طراحان این نرم‌افزارها برای روابط بین افراد تعریف کرده‌اند با فرهنگ اسلامی، ایرانی و سنتی کشورمان در تضاد است.

اما آیا باید به دلیل این تضاد بزرگ فرهنگی استفاده از این ابزارهای نوین به کلی کنار گذاشته شود؟! به عقیده بسیاری از افراد می‌توان اصول و اعتقادات بکارگیری شده در دنیای واقعی را نیز در دنیای مجازی و در مجاورت ارتباط افراد با یکدیگر در شبکه‌های اجتماعی نیز مدیریت کرد.

بر این اساس به تازگی کمپینی با عنوان «تقوا در دنیای مجازی» در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده است که به تمام کاربران شبکه‌های اجتماعی یادآور می‌شود رفتارها و تعاملات اجتماعی بین افراد در دنیای حقیقی را نیز می‌توان در دنیای مجازی در پیش گرفت، فقط با اندکی توجه بیشتر!

در ادامه برخی از مطالب و عکس‌نوشت‌های منتشر شده با این موضوع را می‌توانید مشاهده کنید:


۱- خدای دنیای واقعی همان خدای دنیای مجازی ست؟ اگر خودش را در جهان واقعی ببینی، یحتمل سرت را می‌اندازی پایین و عبور می‌کنی، ولی اسمش را، نوشته‌اش، کامنت‌اش را، چراغ روشن‌اش را که در دنیای مجازی می‌بینی، چشمت تنگ‌تر می‌شود، خیره‌تر می‌شوی به مانیتور، شاید ضربان قلبت هم کمی بالاتر برود.


۲- دخترکم؛ از نظر قرآن یکی از ملاک‌های بی‌حیایی، خودنمایی برای نامحرم است. خودنمایی فقط برای بدحجاب‌ها نیست، بلکه با حجاب هم می‌شود خودنمایی کرد؛ فقط مشتری‌اش فرق می‌کند. رعایت کن!


۳- حالا اگر احوال‌پرسی نکنی چه می‌شود؟!


۴- ماه ضیافت است و گشایش درهای حقیقی رحمتش حتی به روی این دنیای مجازی... با تکیه بر ایمان و تقوا رنگ و بوی خدایی را برای این فضا به ارمغان خواهیم آورد. به میهمانی خدا دعوت شده‌ایم... او را با چهره مجازی و حقیقی خود بندگی کنیم.



۵- می‌گفت... اینک بقیه مرا با اسم کوچک صدا می‌زنند تقصیر من است؟ گفتم... مردها میزان جدیتشان می‌شود حجابشان... اینکه یک نفر خیره خیره به یک خانم بدحجاب نگاه می‌کند تقصیر کیست؟ این هم همان... حجب مرد در میزان جدیت او در برخورد با نامحرم نمایان می‌شود و این نکته هم هیچ ربطی به تأهل و تجردش ندارد.


۶- قدر هر کس به اندازه قدر اراده اوست؛‌ سر دوراهی کلیک کردن و نکردن، اندازه آدم‌ها معلوم می‌شود؛ گاهی باید مدام برای خودمان روضه حرّ بخوانیم.


۷- بانو... همان طور که در دنیای واقعی حیایت، حجابت، وقارت تو را از برخورد صمیمانه با هر نامحرمی بازمی‌دارد،‌ همان طور که وقتی نگاهی آزارت می‌دهد؛‌ رویت را محکم‌تر می‌گیری اینجا هم در فضای مجازی در برخورد با نامحرم، رویت را بگیر در قالب کلمات.


۸- این لبخندی که روی لب تو نشسته و او نمی‌بیند من را نگران می‌کند.


۹- اول کامل مطمئن شده‌ای هیچ محرمی نمی‌تواند کارت را راه بیندازد؟


۱۰- همه این چیزهایی که الان داری می‌نویسی اگر او را رودررو می‌دیدی هم می‌گفتی؟


۱۱- چرا او باید بداند و بفهمد؛‌ حالت الان چطور است؟ داری چه کار می‌کنی؟ کجایی؟ در چه حالی؟


۱۲- «ان الانسان علی نفسه بصیرة» مطمئنی که با ایمیل کارت راه نمی‌افتد که چت می‌کنی؟


علاقه‌مندان می‌توانند مطالب خود در این زمینه را با هشتگ «#تقوا_در_دنیای_مجازی» در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عین سین
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما، وبر کار قشنگ و با دقت شما،در خانه اگر کس است یک حرف بس است.
محمد
Iran, Islamic Republic of
كاش كمپيني هم در مورد غارت بيت المال در دولت هاي نهم و دهم جهت برخورد با سران و مطالبه پولهاي يبه يغمارفته آن بگذارند
ن
Iran, Islamic Republic of
دست پیش می گیری ......
Iran, Islamic Republic of
کلا همیشه حرف بی ربط به موضوع می زنید؟
برعکسش را ایراد نمی گیری؟ وقتی داری از اختلاس می نالی یکی بهت بگه چرا صورتت را تراشیدی؟!

در موضوع حرف بزنید!
Canada
اصلا اصل موضوع اشتباه است. ...
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی داشت !!!!!!!!!!!!!!!
به این میگن مغالطه..
Iran, Islamic Republic of
شما هم مد شده راه بیافتید هر کس یک قدم کار خوب در حد وسع خودش می کند، او را نفی کنید که باید کار دیگری می کردی.... اسمتان هم لابد مصلح و اصلاح طلب است !!!!
آقای محمد هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد....
این مقاله در مورد غارت بیت المال نبود!!!!!
غارت بیت المال دولت نهم و دهم و یازدهم و هفتم و هشتم و ...غیره و ذلک ندارد بر خورد با مفاسد نباید از دریچه تنگ نگاه حزبی و جناحی دیده شود
عزیزم خوبی؟؟؟
بابا تحریم هستیما..تحرییییییرم..میفهمی؟؟؟؟
راست میگه دیگه جوراب همکلاسی منم بو میده و موتور یخچالمونم سوخته!!
هرچیزی سرجای خودش!!!!!!!!!!
ان شاءالله بعد از انتخابات96 تشکیل میدیم
Iran, Islamic Republic of
فقط دولت نهم و دهم چشمت را گرفته! داداش آقازاده ها و مفسدین این دولت ، اون دولت نمی شناسند. کارشون را بلدند. خودت محدود به دولت خاصی نکن. بعدا صدای دولت یازدهم هم درمیاد.
بنی آدم
اتفاقا خیلی خوبه که کمپین مبارزه با اختلاس و فساد مالی و رانتخواری و ... راه بیفته.ضمنا فساد مالی چیزی نیست که مخصوص یک دولت باشه،متاسفانه در همه دولتها بوده،اما طی سالیان اخیر بدلیل دستورات رهبری برای مبارزه با فساد مالی و اداری،دستگاههای نظارتی حساستر و دقیقتر دارن این موضوعو پیگیری میکنن.
ضمنا شما ضرر حدود 14(بیش از 4برابر فساد مالی امیرمنصور آریا) میلیارد دلاری ناشی از مخفی کاریها و زدوبندهای سیاسی آقای... را در رابطه با پرونده کرسنت که بدلیل دادن و گرفتن رشوه و رانت فراوان توسط شخصی خاص و صاحب نفوذ!در این پرونده و محکومیت ایران در دادگاه بین الملی بود را فراموش نکنید.
میبینید که فساد مالی و تخلف و دزدی در همه دولتها بوده و هست.هرجاکه تقوای مسیولی کم باشد،فساد ایجاد میشه.
اگه غارتی در دولت نهم و دهم بوده به گرد غارت کرسنت نمی رسه بقیه غارتهاشون پیشکش
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
کاش ایکاشتون برای دولتهای سازندگی و اصلاحات و بعدا تدبیر و امید هم باشه
مینا
چرا تا بحث حجاب وعفت و حیا میشه یه سری یاد مفاسد اقتصادی میافتند اون هم در دولتهای نهم ودهم ,این دوستان واقعا نگران بیت المالند یا خدای نکرده مخالف حیا و پاکدامنی.
به حرف انسان های منفی گوش ندید فقط خدا و دستوراتش را عملی کنید بقیه کشکن مطمئن باشید
ولی خودمونیم نقاشی این خواهر محجبه خیلی نازه :)
حسن
خیلی زیباست. موفق باشید
احسنت
منتظر
United States
عالی بود......
خیلی خوب ولازم بود چنین فعالیتی درجامعه امروزما!آری باید دوباره آگاه سازی جوانان ازطریق همین شبکه های اجتماعی گوشزدشود.امیدواریم چنین فعالیتهای مثبتی ادامه داشته باشد
اصلا به نظر من حضور در این فضاها غیر الزامی است و داریم سر خودمون رو به نوعی شیره می مالیم.
قطعا در دام شیطان افتاده ایم.
و بازخواست خواهیم شد از طرف خداوند.
شما تشریف ببر مسجد کنج عزلت اختیارکن
قريشي
نه عزيزم.
ما ميريم مسجد با آفريدگار مهربونمون خلوت ميكنيم.
ضمنا اونجا اومدن لياقتي ميخواد كه به دست آوردنش خيلي خيلي سخته، حق داري حسوديت بشه
اتفاقا مسجد محل اجتماع مسلمینه نه محل عزلت!
نجفی
Iran, Islamic Republic of
کار زیبا وهنرمندانه شما در امر به معروف و نهی از منکر قابل سپاس و ستایش است . همه ما در محضر خداوندیم لذا فضای مجازی وجود ندارد ما در هر حال در متن حقیقت و واقیعیت زندگی میکنیم خداوند عالم وشاهد غیب و شهادت ماست .موفق باشید.
یه سوال مهم داشتم!
او یک نفری که منفی داشته در محضر خدا نبوده؟ یا خدا را عالم و شاهد غیب و شهادت نمیدیده؟
منظورش از منفی دادن چی بوده؟
اگر مسؤولین رسیدگی کنن ممنون میشم!
Iran, Islamic Republic of
كار خوبي بود . واقعاً شيطان هر روز به شكلي مي تواند خودش را نشان دهد و ما فقط چسبيده ايم به روش هاي قديمي و سنتي اش.!!! اما اون چيزي كه در اين طراحي خيلي جالبه اينه كه روي صحبت با خانم ها و آقايان مذهبي است و نه بدحجاب. اين نقطه قوت كاره چون ما مذهبي ها تا خودمونو درست نكنيم و به لباس تقوا آراسته نشيم و فقط يك ظاهري داشته باشيم خيلي راحت دست مون براي بدحجاب ها و سست مذهب ها رو كه مي شود هيچ، خودمون رو نابود مي كنيم.
یک نفر
Iran, Islamic Republic of
با اینکه از سایت جهان نیوز و تحلیل ها و جهت گیری سیاسی و تخریب هایش واقعا بیزارم، اما دستتان درد نکند این مباحث واقعا به جا و اموزنده است. ما باید همیشه به خودمان یاداوری کنیم که فرقی بین فضای مجازی و حقیقی وجودندارد.
زهرا
از اموزش وارشادتان تشکر عالی بود
ابوذر
Romania
عالی بود
ف -د
سلام، هفته ی پیش شاهد قربانی شدن تدریجی. تقوا در کسی بودم که سر سفره ی امام حسین بزرگ شده بود،عاشق امام رضا. بود،اهل مسجد بود ولی توی این شبکه های غیر اجتماعی تقوایش را گم کرد،دلم خیلی سوخت،وفقط از عمق جان دعایش کردم،تا برگردد بر سر همان سفره ای که بزرگ شده بود
Canada
بابا بیسکویت خارجی نمیخورد میگفت ممکنه توش از شیر خوک استفاده کرده باشند.
بنظرم این کارا مثه دست و پا زدن تو باتلاق میمونه.
مراجع عزیز باید کمی بیشتر قوانین شریعت رو با شرایط زمان حاضر وفق بدهند تا هم پایبندی به قوانین اسلام برای عوام راحت تر بشه و هم دست فعالین فرهنگی برای ایجاد جذابیت های سالم جهت مقابله و رقابت با این قبیل تهاجمات باز تر بشه و ابزار بهتری داشته باشند
داداش کار مراجع حل مشکل ما از طریق جعل احکام جدید یا وفق دادن احکام بر مشکلات جدید نیست. کار مراجع رسوندن حکم خدا به دست من و توست.
مشکل اصلی خود خداست که باید بفهمه امروز 1400 سال پیش نیست و باید احکامشو عوض کنه! باید یه جوری احکامش رو تغییر بده که پایبندی به قوانین اسلام برای عوام راحتتر بشه و هم دست فعالین فرهنگی....
داداش حواست هست چی داری میگی؟؟؟؟
بعضی وقتها مسلمونی ما روکشی است از خواسته های ما در قالب دین!! خدا به داد ما برسد!
Iran, Islamic Republic of
احسنت . خیلی کار قشنگی است.
خوبه ولی 15 سال دیره
انصافا تلنگر خوبی بود. من که یه تکونی خوردم.
آزاده
مطالب بسیار زیبا و به جا وکاملا درست بود، سپاسگذارم،اما ای کاش فقط برای خانمها نبود حجاب فقط برای بانوان نیست، اینو مد نظر داشته باشید.
Mohamad
United Kingdom
به نظر من که باید همشو فیلتر کنن چون واقعا حیارو از جامعه برده و اگر لشکر آمریکا از طریق ماهواره میاد تو خونه ها باز تو خونس و ممکنه اگه صحنه ناجوری باشه کانال عوض بشه ولی اینا دیگه خارج از کنترله و موبایل تو جیب همه هست
خدا پدر و مادرت را بیامرزد که کاملا غیرتمندانه و هوشیارانه این مطالب را به اشتراک گذاشته اید و باید یک نکته را هم به آن اضافه کنم و آن هم اینکه بعضی ها که مرد هستند اسمشان را بصورت مونث مینویسند و بعد وارد گروه میشوند و آنهم باحیله که خودش جای بسیار تاسف و صد البته جای تعقل و تامل دارد انشاءالله آگاهانه از این امکانات استفاده شود
میگم کولرشونم روشن نکنن! داعش سلام!!
اینم روش خوبیه ها!
هرکی از فردا گفت نماز واجبه بگیم داعش سلام!
هرکی گفت ماه رمضونی روزه خواری نکن بگیم داعش سلام!
هرکی گفت این خانم با شما نامحرمه نباید بهش دست بدی بگیم داعش سلام!
کلا هرکی مسلمون بود بگیم داعش سلام!
آخرش همه داعشیا رو که کشتیم بگیم آمریکا سلام!
Canada
شانس بیاری دست داعش نیفتی....
چیه برچسبای قبلی چسبشون خوب نمیگرفت برچسب جدید تولید کردین؟!
در یک کلام
..... عــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــالی بود...
متاسفانه حیا را از پشت شیشه ها دزدیده اند(موبایل و لب تاپ و ....)
SAABER
United States
تصویر پروفایل شما و پیام‌هایتان معرف شخصیت شماست.

حضرت علامه حسن زاده آملی .....
عالی و کامل بود
فیاض
Iran, Islamic Republic of
عالی بود
بنده ی خدا
Iran, Islamic Republic of
جالب بود.
حامی
Iran, Islamic Republic of
کاش یه هشتک هم میزاشتین درباره کلاهبرداری ...که بزرگترین اختلاس ایرانه
محمد هادی
عالی بود عالی
واقعا کار بزرگی کردید ما نمی فهمیم چه اتفاق عظیمی در فساد داره می افته حقیقتا یک متخصص می خواد که این فساد امروزی رو خوب مثل شما ارزیابی کنه تشکر می کنم