جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

هیئت بلندپایه اسپانیا در راه تهران

شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب: 442641
هیئت بلندپایه تجاری شامل شماری از مقامات و بازرگانان اسپانیا در ادامه سفر مقامات و هیئت های بلندپایه کشورهای مختلف جهان به ایران، به زودی وارد تهران می شود.
به گزارش جهان به نقل از میزان، توافق هسته ای که ایران و ۶کشور قدرتمند جهان در وین امضا کردند فرصت های طلایی و جذابی را برای کشورهای غربی به منظور سرمایه گذاری و مبادلات تجاری با ایران و استفاده از بازار بزرگ آن فراهم می کند.

یک منبع دیپلماتیک گفت: خوزه مانوئل گارسیا مارگالو وزیر امور خارجه اسپانیا، آنا باستور وزیر صنابع و انرژی و خوزه مانوئل سوریا وزیر گردشگری اسپانیا به همراه نمایندگان ۴۰ شرکت اسپانیایی اعضای این هیئت بلندیه به ایران را تشکیل می دهند.

این منبع افزود پیش بینی می شود وزیران اسپانیایی که در این هیئت حضور دارند روز دوشنبه با همتایان ایرانی خود و نمایندگان شرکت های اسپانیایی نیز با بازرگانان ایرانی دیدار کنند.

شرکت های اسپانیایی که نمایندگان و مسئولان آن به ایران سفر خواهند کرد در بخش هایی مانند تاسیسات زیربنایی، انرژی، گردشگری، خط آهن و مواد شیمیایی و پتروشیمی فعالیت می کنند و فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری در این بخش ها در ایران وجود دارد.

دولت اسپانیا اسامی مسئولان اجرایی شرکت هایی را که قرار است به ایران سفر کنند مشخص نکرده است ولی روزنامه اسپانیایی «سینکو دیاس» اعلام کرد جوسو جان ایماز مدیر عامل شرکت نفتی «رپسول» و یک مسئول اجرایی بلندپایه شرکت نفتی «سپسا» نیز به همراه این هیئت به ایران سفر می کنند.

از زمانی که ایران و شش کشور قدرتمند بعد از مذاکراتی که بیش از ده سال طول کشید در وین به توافق هسته ای دست یافتند هیئت های بازرگانی و تجاری از کشورهای مختلف جهان برای سفر به ایران رقابت می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *