پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

ایران بمباران شهرهای یمن را محکوم کرد

سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۰
کد مطلب: 432147
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حملات بی وقفه هواپیماهای عربستان به مناطق مسکونی و تجاری شهرهای یمن را که طی روزهای گذشته شدت یافته و منجر به شهادت و مجروح شدن دهها نفر از مردم روزه دار و بی گناه شد، شدیدا محکوم کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حملات بی وقفه هواپیماهای عربستان به مناطق مسکونی و تجاری شهرهای یمن را که طی روزهای گذشته شدت یافته و منجر به شهادت و مجروح شدن دهها نفر از مردم روزه دار و بی گناه شد، شدیدا محکوم کرد. وی افزود: حملات عربستان به تأسیسات زیربنایی و اهداف غیرنظامی و کشته و مجروح شدن غیرنظامیان تداوم نقض فاحش حقوق بشردوستانه است و از مجامع و نهادهای بین المللی بویژه سازمان ملل انتظار می رود تا به تلاش ها در ایفای مسئولیت خویش جهت توقف فوری حملات و کمک به مردم مظلوم یمن عمل نماید و اقدامات در این زمینه را شدت بخشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه از سازمان ملل متحد خواست تا از تمام ظرفیت خود برای حفاظت از سلامت و امنیت غیرنظامیان بویژه زنان و کودکان استفاده کند. افخم باردیگر آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارسال کمک های فوری انساندوستانه به مردم یمن و معالجه مجروحان یمنی اعلام کرد.

جنگنده‌های عربستان سعودی روز دوشنبه بازار «جوف السلفی» را در عمران واقع در استان صعده در شمال یمن هدف قرار دادند که بر اثر آن ۵۳ تن شهید و ۷۵ نفر دیگر زخمی شدند.

بیش از یک صد روز از حملات هوایی برخی کشورهای عربی با هدایت عربستان به مردم یمن در سکوت سازمان‌های بین المللی و کشورهای به اصطلاح حامی حقوق بشر می‌گذرد. طی این حملات هزاران شهروند یمنی کشته و زخمی شده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *