جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۳
پیام تسلیت رئیس جمهور در پی فاجعه منا:

دولت عربستان مسئولیت فاجعه را بپذیرد/دستور تشکیل ستادویژه

جمعه ۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب: 446449
روحانی از دولت عربستان خواست ضمن به عهده گرفتن مسئولیت این فاجعه، به وظائف قانونی و اسلامی خود دراین زمینه عمل نماید.
دولت عربستان مسئولیت فاجعه را بپذیرد/دستور تشکیل ستادویژه
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری در بدو ورود به نیویورک پیام تسلیتی درباره فاجعه دردناک منا به شرح ذیل صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله وانا الیه راجعون

خبر تاسف بار و تاثربرانگیز فاجعه مولمه کشته و مجروح شدن بیش از دویست نفر ازحجاج ایرانی بیت الله الحرام در آستانه ورود به نیویورک غمی سنگین بر اینجانب و هیئت همراه مستولی نمود. درگذشت حجاج عزیزمان در کنار متمسکین به حبل الله از امت اسلامی و مجروح شدن ضیوف الرحمان در لباس احرام در سرزمین وحی و در آرزوی وصال حق تعالی مصداق روشن «من یخرج من بیته مهاجرا الی الله» است، که «فقد وقع اجره علی الله». بی‌شک اعلام سه روز عزای عمومی در کشور نیز که مبین عمق این فاجعه است، حداقل همدردی دولت و ملت شریف ایران با بازماندگان این فاجعه خواهد بود.

اینجانب با تسلیت فاجعه دردناک منا، به محضر حضرت ولی عصر(عج)، بازماندگان معزز، مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران، از جناب آقای جهانگیری معاون اول محترم می‌خواهم تا در اسرع وقت با تشکیل ستاد ویژه رسیدگی به این فاجعه و تجمیع امکانات لازم، ضمن اطلاع رسانی به ملت شریف ایران، اقدامات زیر را انجام داده و مستمراً به اینجانب گزارش دهد:

١- با اعزام تیم های امداد در صورت لزوم و ارسال هواپیما به کشور عربستان، رسیدگی به امور حجاج بیت الله الحرام، مجروحین فاجعه، و انتقال درگذشتگان به کشورمان را در اولویت اقدامات ستاد قرار دهند؛ لازم است حجاج عزیز احساس نمایند می توانند سایر مناسک باقیمانده خود را درآرامش و امنیت انجام داده و وفق برنامه به کشور خود باز گردند.

٢- از استانداران محترم خواسته شود با حضور در منازل درگذشتگان و مجروحین فاجعه ضمن ابلاغ پیام تسلیت اینجانب، کمک های لازم و تسهیلات مکفی برای انجام امور مربوطه را دراسرع وقت ارائه نمایند.

٣- وزارت امورخارجه و سفیر ایران در عربستان موظف‌اند ضمن بررسی چگونگی رخ دادن این فاجعه تمامی اقدامات لازم جهت احقاق حقوق درگذشتگان و حادثه‌دیدگان را به عمل آورده و از دولت عربستان نیز می خواهم ضمن به عهده گرفتن مسئولیت این فاجعه، به وظائف قانونی واسلامی خود دراین زمینه عمل نمایند.

ضمن همدردی مجدد با خانواده‌های آسیب‌دیدگان، از درگاه خداوند متعال طلب مغفرت برای جان باختگان، آرزوی شفای عاجل برای مجروحان، و حج مقبول و سعی مشکور برای حجاج عزیز کشورمان توأم با امنیت کافی وسلامت مسألت دارم.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی م
Iran, Islamic Republic of
مردم عادی همدردی می کنند. مسولین و رییس جمهور به جای حرف زدن و کارهای عادی به فکر گوشمالی سعودی ها باشند. به خدا دیپلماسی خنده اینجاها جواب نمی دهد. دل مردم دارد می ترکد از غصه آقایان!!
محسن
شما هم مثل همه روسای جمهور مسئولیت پذیر سفرتون رو نیمه کاره رها کنید و برگردید تا تدبیری اندیشیده شود! نا سلامتی طی دو هفته برای جان هموطنانتون داره این اتفاقات میوفته! ای بسوزه پدر این برجام که همه چیزمونو بابتش باید بدیم!
جا دارد آقای روحانی به احترام خانواده های داغدار ایران از سفر به نشست سازمان ملل برگردد