يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰

بلژیک هم به حملات هوایی در عراق پیوست

جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 383746
بنابر اعلام سفیر آمریکا در بروکسل، جنگنده‌های بلژیکی روز پنجشنبه برای نخستین بار مواضع گروه تروریستی داعش در عراق را بمباران کردند.
به گزارش جهان، العالم به نقل از "سی ان ان"، دنیس کامبل سفیر، آمریکا در بروکسل پایتخت بلژیک، اعلام کرد: بلژیک اولین حمله هوایی خود را به مواضع تروریست های داعش انجام داد.
وی گفت: هواپیماهای جنگی F ۱۶ بلژیک مواضع گروه داعش در عراق را هدف قرار دادند اما از نتیجه این حملات اظهار بی اطلاعی کرد.
کشورهای غربی و برخی کشورهای منطقه به سرکردگی آمریکا تحت عنوان ائتلاف بین المللی ضد داعش، حملات هوایی خود را در عراق و سوریه آغاز کرده اند. این حملات پس از آن شروع شد که داعش گروگان های غربی به ویژه آمریکایی و انگلیسی را سر برید و تصاویر ویدیویی آنها را در شبکه های اجتماعی پخش کرد.
تا کنون کشورهای آمریکا، انگلیس، بحرین، اردن، عربستان، قطر، امارات عربی متحده حملات هوایی به مواضع داعش در عراق و سوریه انجام داده اند.
سوریه همواره حملات هوایی در خاک کشورش را بدون هماهنگی و اجازه دمشق محکوم و آن را خلاف قوانین بین المللی عنوان کرده و از کشورهای ائتلاف خواسته است که نباید به بهانه مبارزه با داعش بدون کسب مجوز به بمباران خاک سوریه مبادرت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *