شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

تکمیل 2 سد جدید در غرب کشور

جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب: 373044
مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان گفت: دو سد مروک دورود و ایوشان خرم‌ آباد به‌ ترتیب از پیشرفت 95 و 96 درصدی برخوردار هستند که در صورت تامین اعتبار در هفته دولت امسال به بهره‌ برداری خواهند رسید.
به گزارش جهان به نقل ازمهر، علی امید سیفی درباره سد ایوشان گفت: کار احداث سد ایوشان از سال ۸۳ آغاز شد که در زمان حاضر بدنه این سد ۹۶ و شبکه پایاب آن ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی درباره میزان اعتباری که تاکنون برای این سد هزینه شده است بیان داشت: کل اعتبار هزینه‌ شده ۵۰۰ میلیارد ریال بوده و برای بهره‌ برداری کامل از آن به ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

مدیرعامل آب منطقه ای لرستان افزود: اقدامات باقیمانده برای تکمیل سد ایوشان شامل ۱۵۰۰ مترمکعب بتن‌ ریزی، آسفالت و روشنایی تاج سد است.

سیفی درباره اهداف احداث سد ایوشان گفت: تامین آب کشاورزی برای ۴۳۵۰ هکتار از زمین‌های دیم و مستعد پایاب در دشت ایوشان، جلوگیری از خسارت سیلاب‌های بهاره و توسعه صنعت گردشگری از اهداف احداث این سد است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از سدهایی که قرار است در هفته دولت به بهره‌برداری برسد، مروک است خاطرنشان کرد: این سد از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد برخوردار است که حدود یکهزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده و اعتبار امسال طرح ۲۰۰ میلیارد ریال است، ضمن آنکه برای بهره‌برداری و تکمیل این سد به ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

مدیرعامل آب منطقه ای لرستان تامین کمبود آب کشاورزی زمین‌های پایاب سد و توسعه آبیاری، کنترل سیلاب‌های بهاره، کمک به تغذیه مصنوعی دشت، تولید انرژی برق‌آبی و اشتغال‌ زایی را از اهداف احداث این سد برشمرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *