سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۱۳
وقتی انقلابیون سابق از مقاومت خسته می شوند؛

اگر قرار است تسلیم شوید، چرا از ابتدا دَم از مبارزه زدید؟!

سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 254749
دعوای آمریکا با انقلاب اسلامی نه بر سر موضوع هسته‌ای که روی مبانی تفکر و گفتمان است؛ تفکری که زورگویی و ظلم آشکار یزیدی های زمان را بر نمی تابد و شیوه حسینی را در برابر آن تجویز می کند. این است که ملت عاشورایی ایران به کنایه می گویند، اگر قرار باشد با فشارهای چند کشور زورگوی قدرت طلب تسلیم شویم، اصلا چرا چنین مبارزه ای را شروع کردیم!
اگر قرار است تسلیم شوید، چرا از ابتدا دَم از مبارزه زدید؟!
سرویس سیاسی جهان نيوز - روند ایستادن در مقابل حق در طول تاریخی بوسیله مردانی که ادعای حق طلبی داشته اند همواره تدریجی بوده و این تغییر در افکار سبب ایستادن در مقابل همان آرمان هایی می شود که سال ها برای آن مبارزه شده و جان هایی بسیاری در راه آن از دست رفته است.
 
خداوند در آیه 168 سوره بقره می فرماید: "لا تتبعوا خطوت شيطان". استفاده از عبارت "گام های شیطان" اشاره به یک مساله تربیتی بسیار مهم دارد و آن هم انحراف تدریجی است. تغییر رویکرد و موضع و عقاید و افکار افراد مساله ای نیست که یک شبه اتفاق بیافتد.
 
مقام معظم رهبری بارها در مورد امکان بروز انحراف تدریجی در روند انقلاب هشدار داده اند
افراد و گروه هایی موسوم به "خط سازش" در نهان و گاه آشکارا و با اهداف سیاسی و باندی، بر طبل مذاکره و سازش می کوبند و ادعا می کنند مردم از انقلاب و مقاومت خسته شده اند.
و متاسفانه این انحراف تدریجی در عقاید برخی از افراد و شخصیت های با سابقه انقلاب در حال رشد و بروز آشکار است. 
 
یکی از مهمترین و اساسی ترین آرمان های انقلاب اسلامی مقابله با تفکر آمریکایی و غربی است. اهمیت مبارزه با شیوه ای که امروز سران آمریکا و به تبع آن برخی دیگر از کشورهای غربی در برخورد با ملل مستقل در پیش گرفته اند به قدری است که ملت ایران برای آن سال ها هزینه جنگ و تحریم و تهدید و ترور را تحمل کرده است. 
 
آنهایی که امروز از مذاکره و سازش با آمریکا دم می زنند در مقابل یک واقعیت عینی و خواسته ای بزرگ در اندیشه های امام (ره) چشم خود را بسته اند. همگی به روشنی می دانند، دعوای آمریکا با انقلاب اسلامی بر سر مساله هسته ای نبوده که برای حل آن بتوان با احزاب و سیاستمداران آمریکایی مذاکره و حتی توافق کرد.
 
دعوا با آمریکا بر سر مبانی تفکر و گفتمان است؛ تفکری که زورگویی و ظلم آشکار یزیدی های زمان را بر نمی تابد و شیوه حسینی را در برابر آن تجویز می کند. این است که ملت عاشورایی ایران به کنایه می گویند، اگر
لازمه امروز جامعه اسلامی ما مذاکره با آمریکا نیست. بلکه حرکت انقلابی و فاصله گرفتن از پشت میزنشینی و بروکراسی دست و پاگیر غربی و در کنار آن برخورد قاطع با هر نوع فساد اقتصادی، سیاسی و اخلاقی است.
قرار باشد با فشارهای چند کشور زورگوی قدرت طلب تسلیم شویم، اصلا چرا چنین مبارزه ای را شروع کردیم!
 
نشستن سر میز مذاکره در هنگام تحریم و تهدید دائم نظامی و همزمان با توطئه چینی عوامل داخلی و خارجی آمریکا معنی جز تسلیم و عقب نشینی ندارد و تجربه نشان داده است که نتیجه چنین مذاکراتی جز کوتاه آمدن در مقابل خواسته های غیر منطقی طرف مقابل و "باخت" نیست.
 
لازمه امروز جامعه اسلامی ما مذاکره با آمریکا نیست. بلکه حرکت انقلابی و فاصله گرفتن از پشت میزنشینی و بروکراسی دست و پاگیر غربی و در کنار آن برخورد قاطع با هر نوع فساد اقتصادی، سیاسی و اخلاقی است.
 
ملت ایران تجربه های گرانبها و امیدوارکننده ای چون دفاع مقدس را در کارنامه دارد که به صراحت تایید می کند ملت ایران اسلامی توان ایستادن بر روی اصول و مقاومت در برابر زورگویان عالم را دارد؛ بویژه اینکه به گواه خود سران غربی، جمهوری اسلامی امروز از ابعاد مختلف نظامی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و... صدها برابر قدرتمندتر از دیروز و بی شک آمریکا ضعیف تر از گذشته است.
 
در این میان اما افراد و گروه هایی موسوم به "خط سازش"
اگر قرار باشد با فشارهای چند کشور زورگوی قدرت طلب تسلیم شویم، اصلا چرا چنین مبارزه ای را شروع کردیم!
در نهان و گاه آشکارا و با اهداف سیاسی و باندی، بر طبل مذاکره و سازش می کوبند و ادعا می کنند مردم از انقلاب و مقاومت خسته شده اند.
 
آنان بر آنند که تا شعارهای دشمن ستیز انقلاب را کهنه جلوه دهند و با آرایش  رنگ لعاب دادن به سخنان غرب پسند خود دل مردم را نسبت به آن ها نرم کنند.
 
رهبر معظم انقلاب در این باره با اشاره به تلاش های این گروه از سیاسیون برای تعطیل کردن شعارهای انقلاب، تصریح می کنند: مي خواستند كارهائى بكنند، شعارهاى امام را به موزه بسپرند؛ صريحاً مي گفتند كه اينها كهنه شده! نه، شعارهاى انقلاب كهنه شدنى نيست؛ هميشه تازه است، هميشه براى آحاد مردم جذاب است. شعارى كه به نفع مستضعفين است، شعارى كه به نفع عزت ملى است، شعارى كه در آن مقاومت و ايستادگى است، اين شعارها هيچ وقت كهنه نميشود؛ براى هيچ ملتى كهنه نميشود، براى نظام ما هم كهنه نخواهد شد.  (۱۳۸۸/۰۶/۲۰  خطبه‌های نماز جمعه‌ی‌ تهران)
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
حکایت امروز ما حکایت صلح امام حسن مجتبی است!!...
Iran, Islamic Republic of
آقا زودتر این عکس رو تغییر بدین . افتضاحه
Iran, Islamic Republic of
یک فکری به حال ملت بیچاره بکنید. این ملت بخدا سرور همه مسئولین هستند.میخواهید مذاکره کنیدیا نمیخواهید مذاکره کنید میخواهید بجنگید یا نجنگید اینها به ما ملت چه ربطی دارد. بالا غیرتا برای ملت رفاه فراهم کنید.خسته شدیم از بس حرفهای سبک شنیدیم وروز به روز سفره هایمان خالیتر شد و جیبهای یک عده دیگر پر پول.
می خواهیم تسلیم شویم چون هزگز قرار نبود که توی مدعی ایستادگی پول نفت و مالیات و منابع کشور حقوقت بشود و بدون کم و کاستی زندگیت را سر کنی و شعار ایستادگی و آرمانهای انقلاب سر بدهی
تسلیم می شویم چون قرار نبود بار این بدبختی را فقط قشر کارگری به دوش بکشد که هر روز در وحشت تعطیلی واحد تولیدی و تجاری خود باشند و هر 6 ماه یکبار اون هم حداقل ممکن را حقوق بگیرند و تورم چند برابری آنها را از پای در آورد و کسی هم به فریادشان نرسد
تسلیم می شویم چون قرار نبود فقیران فقیرتر و ثروتمندان از قبل تورم شدید ثروتمند شوند و روزگار آنکسی که اموال و دارایی نداشت سیاه شود و اکنون آرزو کند که ای کاش او هم می توانست خودرو بخرد خانه داشته باشد و یا سوار هواپیما شود.
تسلیم می شویم چرا که تسلیم شدن امروز عین شهادت است و نجات مظلومان و گرسنگان و بدبختان جامعه از فقر و فلاکتی که گرفتار شده اند و هیچ صدایی از سوی مسئولان که کارشان ثابت حکومتی است و حقوقشان ابدی و منزلشان حاضر و آماده و زندگیشان بر کام و مراد است و اگر ایستادگی نباشد آنها ممکن است به فقر و فلاکت بیافتند.
این دوست عزیزی که فکر کرده رابطه با آمریکا داشتن براش خوشبختی و رفاه میاره ظاهرا سرنوشت کسانیکه زیر یوغ این ملعون رفتنو ندیده.
دوست عزیز رابطه داشتن یا نداشتن با آمریکا چندان ربطی به رفاه پایین در ایران نداره. تا وقتی که روند توزیع رفاه و ثروت در ایران یک روند غلط و فشلی هست خودآمریکا هم بیاد مملکتو اداره کنه بازم چیزی به شما نمی ماسه پس بیخودی شصت پا رو به دهلیز راست قلب پیوند نزن!
ای کاش حضرات یک کم محکم برخورد می کردن تا مردم فکر نکنن ما بخاطر نداشتن رابطه با آمریکا مشکلات سختی داریم.
والله اگر جلوی دزدی ها رو بگیرنو هزینه ها رو خرج جوانان برومند کشور بکنن که اواره دنیا نشن برای ارائه ابتکاراتشون مملکت ما بدون داشتن رابطه با امریکا خوشبخت ترینه. اگرم دم از رابطه با امریکا ازسوی برخی مثلا بزرگان زده میشه به نظر من جزو یکی از علل زیره:
1- یا طرف وابسته است و نونش تواین رابطه اس
2- یا طرف ترسیده و فکر می کنه امریکا همه کاره دنیاس و می تونه مشکلات داخلی ما رو حل کنه
3- یا می خواد فرافکنی کنه تا مردم حواسشون به خلاف های طرف نباشه

که به نظرم با توجه به شناختی که از عاشقان رابطه با امریکا دارم خیری از این مساله برای مردم در نظر نگرفتن
من هم اگر سه سال پیش یک سرمایه گذاری 200میلیونی تومانی می کردم و امروزه حدود یک میلیارد و دویست وپنجاه میلیون تومان می فروختم برام رابطه یا عدم رابطه با آمریکا مهم نبود . آقای عزیز مملکت دیگه شده واسه سرمایه دار ها من کارمند با15سال سابقه با مدرک فوق لیسانس هنوز یه خونه ندارم .همین امروز واسه پرداخت قسط وامم کلی به مشکل برخوردم تا جورش کنم .میدونید چرا چون درآمدم که از حقوقم دیگه واسه خرج خونم کافی نیست . تا کی باید زیر بار گرونی کمرمون بشکنه . دیگه بسه به داد ملت برسید برامون مهم نیست چیکار می کنید به مردم و عزت ایران و ایرانی فکر کنید آقایان مسئول.
...شصت پا رو به دهلیز راست قلب پیوند نزن!"

شما یکی از اون جیره خورها هستی که رابطه با آمریکا براتون گرون تموم می شه. و دیگه کسی پیدا نمی شه که به روضه و رجز خونی شما گوش بده.
اگر جیره خوار باشم که نیستم، جیره خوار بودن جمهوری اسلامی شرف داره به جیره خوار بودن اسراییل و آمریکا.
کافر همه را به کیش خود پندارد. شماها که همه زندگی و داشته هاتون از جیره خواری هست اگر این تهمت رو به مخالفاتون نزنید جای تعجبه
خواهشا این عکس، پرچم مقدس ایران را در کنار پرچم یزید زمان(آمریکا ) تغییر بدید.
Norway
برادر و خواهر عزیز
مشکلات ما بخشهای متفاوتی دارد.
شیطنت های امریکا یک بخش ان است . اتفاقا بخش تعیین کننده ای هم نیست.
...
United States
خجالت داره پرچم ایرانو کنار پرچم کفر قرار دادین برشدارین زودتر
Iran, Islamic Republic of
سرویس محترم سیاسی جهان: اظهار نظر های حاشیه نشان میدهد که مسئولان باید خیلی بیشتر با مردم کار کنند اطلاعات باید صادقانه تر به مردم برسند بعضی از مردم هنوز نمیدانند یا باور نکرده اند که جایگاه ما در جهان و میان ملت مسلمان چیست بعضی میپندارند ما به دنیا آمدیم تا از این موهبت زنده بودن برای نان و آب و لذت بردن خودمان و اگر فرصت داشته باشیم برای زن و فرزندانمان استفاده کنیم و هر جور هست آنرا به دست بیاوریم و مشکلات دیگران به ماربطی نداشته باشد ,این نوع تفکر ناشی از چیست ؟باید صاحبان تفکر ناب با مردم بیشتر کار کنند که این فرمایش آقا ابا عبدالله الحسین (ع) که ان الحیاط عقیده و جهاد محقق گردد انشالله