جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تشریح جزییات طرح تعالی مدیریت مدارس

شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب: 404841
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت:طرح کاهش ارسال بخشنامه‌ها را به مدارس در نظر داریم اجرا کنیم تا بخشنامه‌هایی که مغایر با برنامه تعالی مدیریت مدرسه است دیگر وجود نداشته باشد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی زرافشان، امروز در نشست علمی ـ تخصصی برنامه تعالی مدیریت مدرسه که در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد اظهار کرد:یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت، تعالی مدیریت آموزشگاهی است.

وی با بیان اینکه ارتقای فرهنگ کار تیمی در فرایند اجرا طرح تعالی مدارس اهمیت دارد افزود:در تابستان نیز دوره تربیت مدرس با حضور ۴۰۰ مدرس انجام شد و مدیران ۵ هزار و ۷۰۰ مدرسه، آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش با بیان اینکه در برنامه تعالی مدیریت مدرسه مجموعه آموزش و پرورش با هم مشارکت دارندتصریح کرد:برنامه تعالی نوعی برنامه پژوهش‌محور و توصیه‌ای است و براساس استانداردهای کیفیت مدرسه ارتقا و سنجش می‌شود.

وی با بیان اینکه چارچوب برنامه تعالی مدرسه شامل ۱۱ محور و ملاک است گفت:این طرح دارای شاخص‌هایی در حوزه پرورشی، تربیت بدنی و سلامت و سایر بخش‌هاست.

زرافشان با بیان اینکه با دانشگاه فرهنگیان برای ارزیابی‌ها نیز کارهایی انجام داده‌ایم بیان کرد: کمیته تخصصی در این رابطه تشکیل شده است که این کمیته از بخش‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش بوده و به بررسی طرح و ارتقای آن می‌پردازد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش تصریح کرد: طرح کاهش ارسال بخشنامه‌ها به مدارس را درنظر داریم اجرا کنیم تا بخشنامه‌هایی که مغایر با برنامه تعالی مدرسه است دیگر وجود نداشته باشد.

وی بابیان اینکه پژوهش مبتنی بر محیط مدرسه جزو رویکرد آموزش و پرورش است اظهار کرد: تأمین اعتبار این طرح باید به موقع انجام شود.

زرافشان یاد آور شد: باید مؤلفه‌های تأثیرگذار در مدرسه شامل تجهیزات،‌ وسایل آزمایشگاهی و کارگاهی نیز مدنظر گرفته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *