پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

عده‌ای با افزایش تعرفه‌ پزشکی مشکل دارند

سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 424542
رییس انجمن متخصصان داخلی ایران گفت: هرچند ممکن است تعرفه‌های پزشکی در برخی تخصص‌ها و درآمد گروهی از پرستاران به‌حق نباشد و باید افزایش یابد، اما عده‌ای این افزایش تعرفه را تحمل نمی‌کنند و به آن برچسب‌های غیرواقعی می‌زنند.
به گزارش جهان، دکتر ایرج خسرونیا در گفت‌وگو با ایسنا، کاهش هزینه‌های پرداختی از جیب مردم را یکی از دستاوردهای مهم طرح تحول نظام سلامت دانست و افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان‌های دولتی، مردم دیگر دغدغه مالی ندارند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه اجرای این طرح در سال‌جاری ادامه دارد و بودجه آن همانند سال گذشته تعیین شده است، گفت: هر طرحی در کنار مزایای خود نواقص و اشکالاتی دارد که باید به مرور زمان رفع شود.

رییس انجمن متخصصان داخلی ایران ادامه داد: در اجرای این طرح فشار کاری در بیمارستان‌های دولتی بیشتر و باعث شده است مردم برای درمان همه بیماری‌های خود به مراکز دولتی مراجعه کنند. در نتیجه این مراجعه بیش از ظرفیت، کیفیت خدمات ارائه ‌شده را کاهش می‌دهد. بنابراین این مشکل باید مورد بازبینی قرار گیرد.

خسرونیا با اشاره با اینکه بیشتر پزشکان و مردم از اجرای این طرح رضایت دارند، بیان کرد: ممکن است تعرفه پزشکی در برخی تخصص‌ها و درآمد گروهی از پرستاران در اجرای این طرح به حق نباشد که باید افزایش یابد، اما عده‌ای این افزایش تعرفه را نمی‌توانند تحمل کنند و به آن برچسب‌های غیرواقعی می‌زنند.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح انتقادات غیرکارشناسانه‌ای مطرح شد، افزود: هزینه کردن در بخش سلامت و نیز آموزش و پرورش، هدر رفتن منابع نیست، بلکه به نوعی سرمایه گذاری است، چرا که در آینده جامعه‌ای سالم خواهیم داشت و این افراد محور تولید، رونق و پیشرفت قرار می‌گیرند.

خسرونیا به نکات موفقیت‌آمیز این طرح اشاره کرد و گفت: ارائه بسته‌های خدمتی در فواصل زمانی معین، ارتقای کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستان‌های دولتی و حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان‌های دولتی از مهم‌ترین مزیت‌های این طرح است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *