جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

دیپلمات غربی: به لحظه حساس رسیده‌ایم

سه شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب: 414949
یک دیپلمات غربی گفت به لحظه ای رسیده ایم که ممکن است توافق هسته ای انجام شود و یا نشود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، خبرگزاری انگلیسی رویترز در گزارشی با اشاره به مذاکرات امروز هسته ای ایران و گروه ۱+۵ در لوزان سویس نوشت: یک هفته است که ایران، آمریکا، انگلیس، فرانسه ، آلمان، چین و روسیه سرگرم مذاکرات سخت برای باز شدن بن بست ها در مذاکرات هستند اما همچنان اختلافات بر سر تحقیقات هسته ای ایران و چگونگی لغو تحریم های ایران باقی است.

یک مقام غربی که نام او فاش نشده است به رویترز گفته است: این کار را باید انجام دهیم و فقط چند ساعت وقت داریم تا این کار انجام شود در غیر اینصورت کار بسیار بسیار سخت خواهد شد.

همچنین یک دیپلمات غربی نزدیک به مذاکرات که نام وی هم افشا نشده است گفته است: احساس ما این است که این همان لحظه ای است که می تواند به توافق منجر شود یا نشود.

این دیپلمات غربی در ادامه گفته است: اگر ما نتوانیم در این مرحله به نوعی توافق درباره چهار چوب های کلی دست یابیم توضیح اینکه چرا باید بتوانیم در ۳۰ ژوئن به توافقی برسیم بسیار سخت خواهد بود.

وی در ادامه گفت: اگر در این مرحله توافقی حاصل نشود با توجه به مخالفت های کنگره آمریکا و برخی مخالفت ها در درون ایران و همچنین اوضاع خاورمیانه فکر نمی کنم شانس دومی برای توافق باقی بماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *