جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - 5 Jul 2024
 
۵
۲۲

اوباما برای سفر به ایران تاریخ تعیین کرد!

دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب: 329043
روز گذشته خبری به نقل از یک روزنامه کویتی در رسانه های داخلی منتشر شد مبنی بر اینکه باراک اوباما رییس جمهور آمریکا منتظر دریافت دعوت نامه از تهران برای سفر به ایران است. این روزنامه کویتی همچنین به وجود تمایلی مشترک در این بین اشاره کرد و به نقل از یک منبع دیپلماتیک آمریکایی نوشت اوباما تمایل دارد اواسط سال ۲۰۱۴ به تهران سفر کند.
اوباما برای سفر به ایران تاریخ تعیین کرد!
به گزارش جهان به نقل از نماینده، در مقابل گویا ادعای این روزنامه درخصوص وجود تمایل مشترک چندان هم بی راه نیست. کما اینکه حسن روحانی نیز در مصاحبه ای که فاینشال تایمز از او منتشر کرد در باره روابط ایران و آمریکا اظهار داشت: ما در این مرحله باید تنش‌ها را کاهش دهیم و به صورت گام به گام اعتمادسازی کنیم.

روحانی که به ادعای خودش رئیس جمهور آمریکا را فردی مودب و هوشمند یافته! در این مصاحبه تاکید دارد مسائلی که در طول ۳۵ سال به وجود آمده، در یک مدت کوتاه قابل حل نیست.

هرچند روحانی درخصوص بی ثمر بودن ۸سال تنش زدایی در دولت اصلاحات توضیح خاصی نداده ولی از خلال اظهارات وی به نظر می‌رسد علاقه وافری به عادی سازی روابط بین دو کشور وجود دارد. شاهد مثال آنکه وی تصریح می‌کند علی رغم پیچیدگی‌های موجود، در ۱۰۰ روز گذشته گشایش‌هایی رخ داده که بعدها می‌تواند افزایش یابد.

تمایل متقابل روحانی و اوباما در حالی است که هردو همواره این سودا را در سر می‌پرورانند که در کشور خود نخستین رؤسای جمهوری باشند که در تاریخ انقلاب اسلامی قفل عادی سازی روابط با یکدیگر را شکسته باشند.

امید روحانی به گشایش در مناسبات دو کشور درحالی است که رهبر انقلاب کماکان مخالفت صریح خود را در این خصوص اعلام داشته اند و تنها مذاکره بر سر پرونده هسته ای را آن‌هم با چاشنی بی اعتمادی جایز شمرده‌اند.

حال باید منتظر ماند و دید روحانی که تبعیت کامل از رهبر انقلاب و منویات ایشان را برای خود و تمام وزرا بارها فریاد کرد این آزمون عملی را چگونه پشت سر خواهد گذاشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد که خیلی دلش می خواست نتونست. در دوره خاتمی گشایش خوبی ایجاد شده بود که اگر قدری در زمان کلینتون طرف ایرانی گشاده رو تر عمل می کرد جلوی خیلی از هزینه های بعدی که در اثر حمله القاعده انجام گرفت، گرفته می شد
حسین
بله گشایش خیلی خوبی ایجاد شده بود زمان خاتمی!!!! کم مونده بود....
Iran, Islamic Republic of
غلط كرده بياد قدماشو خورد مي كنيم
شیره
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
رییس جمهور مطیع ترین فرد به رهبری است ومربوط به الان هم نیست شما خوب است متن تنفیذ رهبر عزیز را یه بار دیگر مرور کنید.
Latvia
چه اشكالي دارد عادي شود؟ مگر ممنوعيت شرعي دارد؟ چرا با روسيه ارتباط داريم با چين داريم ولي با آمريكا نداشته باشيم؟!
حسین
پس باید با یونان و ایتالیا هم همین رابطه ای که هست رو قطع کنیم چون قبلا دشمن ما بودند!!!
دوست عزیز ملاک حال افراد است.
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
عادی بشه ولی نه به قیمت غیرت وعزت
امير
امريكا يك تروريسم دولتي وخوي استكباري داره وبه مردم بي دفاع ظلم ميكنه جمهوري اسلامي هميشه حامي مظلوم بوده دوستي با امريكا كار غلطي ورابطه بين جمهوري اسلامي واوريكا يك تناقض اشكاره
34 سال روابط خصمانه وجنگ زرگری با آمریکا چیزی را جز ضرر وزیان اقتصادی وسیاسی نصیب مردم ایران نکرد.اجازه دهید چند سال هم روابط خوب باشه اگه ضرر داشت دوباره خودمون قادر هستیم یه شبه خرابش کنیم نگران نباشید !!!.
خانم یا آقای محترم چرا پرت و پلا میگید...مگه مصر در زمان مبارک سی سال با آمریکا و اسرائیل هم پیمان نبود... پس چرا او را کنار زدند و در کشورش انقلاب شد؟؟؟ به گفته ی شما 34 سال رابطه ی خصمانه ما با آمریکا مشکلات اقتصادی و سیاسی و ضرر و زیان نصیب ما شده است.. پس با توجه به این حرف شما مصر نباید هیچ مشکل اقتصادی و سیاسی ایی داشته باشد و هیچ ضرر و زیانی و هم ندیده باشد.. در اینجا باید گفت که مردم این کشور از سر چه چیزی آمدند انقلاب کردند و پرچم آمریکا و اسرائیا را آتش زدند و خواهان تعطیلی سفارت این دو کشور شدند؟؟؟ ممنون میشوم که جوابم را بدهید.. اگر جوابی دارید...
خواهشا کمی تعقل کنید بعد حرف بزنید.. آیا یونان و ایتالیا و اسپانیا و انگلیس و فرانسه و کشورهای دیگه مشکلات اقتصادی ندارند؟؟؟؟؟ نکنه اینها با آمریکا ارتباط ندارن... اصلا خود آمریکا مشکلات ندارد؟؟؟
با فرض اینکه با برقرار شدن ارتباط ما با آمریکا مشکلات ما بر طرف شد... آیا این برای یک مسلمان جائز است که برای بهتر کردن معیشت خود به سوی کفر و استکبار دست دراز کند؟؟؟ آیا پیامبر گرامی اسلام سه سال در شعب ابی طالب محاصره اقتصادی را تحمل نکرد؟؟؟ چرا ایشان با کفر آن زمان ارتباط برقرار نکرد برای بهتر شدن معیشت مردم؟؟؟ اگه ما مسلمان هستیم باید به مانند پیامبر(ص) و امام حسین(ع) عمل کنیم حتی اگر آب را هم بر ما بستند باز هم مقاوت کنیم و به سوی کفر جهانی دست دراز نکنیم.... اگر که مسلمان نیستم خوب بحثش جداست که مواردی را در اوایل نظرم عرض کردم.....
علی
عزیزم با این استدلالی که شما داری خوب چرا کشورهای اروپایی و عربی حاشیه خلیج فارس را مثال نمیزنی؟؟؟؟ چرا در مورد درامد سرانه ی کویت و بحرین یا سوید و دانمارک چیزی نمیگی؟
دز ضمن پیغمبر اکرم صلی الله علیه وال وسلم فرمودند در دشمنی هم اعتدال داشته باشید و خود ایشان هم با کفار مذاکره کردند و با انها پیمان بستند و به انها امتیازاتی دادندو گرفتند.
در ضمن مشکل اساسی ما داشتن رابطه ی عادی و خوب با دنیاست.
در مورد مصر هم بدان که نه تنها سفارت امریکا تعطیل نشده بلکه رابطه با اسراییل هم همچنان ادامه دارد.
چرا مسلمانی را به رابطه با امریکا گره میزنی؟
یه روز امریکا به ما زور میگفت باهاش قطع رابطه کردیم حالا پیغام داده میخواهیم بر اساس احترام متقابل رابطه داشته باشیم .
اونهایی که اب را بر امام حسین علیه السلام بستند همگی به ظاهر مسلمان بودند و از اصل اسلام بی خبر و دارای عقاید افراطی.
این بزرگترین درس عاشورا بود.
علی آقا سلام
به نظر شما ارتباط بحرین و کویت و سوئد و دانمارک با آمریکا بیشتر از ارتباط مصر و اسپانیا و ایتالیا و فرانسه بود...
اگر این کشورهایی که نام بردی سرانه درآمدی خوبی دارن فکر نمی کنم به خاطر رابطشون با آمریکا بوده..شاید به مانند ژاپن نون کار و تلاش خودشون رو خوردند...
ما هم باید مانند ژاپن تلاش کنیم وبه دیگران وابسته نباشیم....
در مورد اینکه پیامبر(ص) گفته در دشمنی هم اعتدال داشته باشید عرض کنم که آیا با آمریکایی که 34 سال تمام خباثتهارا با ایران داشته از کودتای 28 مرداد و حمایت از صدام و سرنگون کردن هواپیمای ایرباس و حمله به طبس و حمایت از اسرائیلی که در کشتن کودکان و اطفال و زنان دریغ نمیکند و حمایت از کارگردان فیلم موهن در مورد پیامبر که یکسال از پخش آن نمی گذرد بگیر تا حمایت از دولت میانمار در کشتن و زنده زنده سوزاندن مسلملنان آنها یا حمایت از تکفیریها و ارسال سلاح به آنها برای خراب کردن مرقد حضرت زینب(س) و کشتن مسلمانان سوریه و همچنین حمایت از آشوبگران روز عاشورای سال 88 ... باز هم بگم ؟؟؟ چطور میشه با همچین دشمنی که اگه دستش به ما برسه بدتر از جنایتی که در عراق و افغانستان انجام داده بر سر ما هم می آورد اعتدال داشت...
در ضمن میشه از جمله امتیازاتی که پیامبر به کفار داده است سند و نام بیاورید؟؟؟
بعدش آیا آمریکا دیگه به ما زور نمیگه؟؟؟ همین مساله هسته ای که ما عقب نشینی کردیم و از 20درصد قرار شد 5درصد تولید کنیم و مراکزخود رو دیگه گسترش ندیم آیا شما اسم این خواسته آمریکاییها را زور نمیدانید؟؟؟
در مورد کدام احترام صحبت میکنید؟؟ برای دلخوشی ماهم که شده یکبار نگفته گزینه نظامی رو از میز برداشته ایم کدام احترام؟؟؟
خدا کنه که ما اشتباه می کنیم و گفته ی شما درست باشه و آمریکا دیگه به ما زور نمیگه در غیر این صورت وای به حال ما که با آمریکا بخوایم اعتماد کنیم.....
Germany
مگر پنجاه سال زمان رضا قلدر ( كه فقط بلد بود براي مردم ضعيف مملكت قلدري كند) و پسر ناخلف نوكر صفتش روابط بسيار حسنه با غرب و آمريكا نداشت كه حالا دوباره پيشنهاد روابط حسنه ميدهي؟! ضمنا نگفتي آمريكا در اين مدت آدم شده يا ما عوض شديم؟!
باسلام
اگر تکنولوژی آن طرف است, خدای تکنولوژی این طرف است. اگر خدا بخواهد و ما هم تمام توان خودمان را بگذاریم آمریکا زیر پای ما له می شود.
اما متأسفانه ما فکر میکنیم حالا که تکنولوژی آنجاست دیگر از دست (نعوذبالله) خدا هم کاری بر نمی‌آید و ما باید تمام تلاشمان را (به هر قیمتی که شده) بکنیم تا (به اصطلاح) سردمداران تکنولوژی دنیا با ما دوست بشوند, فقط در این صورت است که مشکلات کشور ما حل میشود.
این کاملا تفکری اشتباه و بر خلاف آموزه های قرآنی است.
نه عزیز . بحث بر سر این است که در قرن 21 نمیشه در غار زندگی کرد و با دیگران رابطه نداشت. الان اقتصاد همه ی کشورها به هم گره خورده و نمیتوان کسی را از بقیه جدا کرد.
وقتی در امریکا بحران مسکن شد و قیمتها سقوط کرد در ایران هم قیمت ها پایین امد.
United States
عجب! من فکر می کردم غربزدگی یک واژه قدیمی است ولی ظاهرا این واژه به " غرب شیفتگی" تبدیل شده است!
علی
اثرات 8 سال تنش زدایی تورم 9درصدی - دلار ثابت 1100 تومانی - فروش نفت روزانه 3-4 میلیونی- بی نیازی از چین - هند -روسیه ثبات اقتصادی و ...
یکم انصاف داشته باشید
روزبه
برقراری رابطه با آمریکا در حد اختیارات و مسئولیت هیچ رئیس جمهوری نبوده و نیست. الحمدلله مقام معظم رهبری با عنایات خدا و امام زمان (عج) به خوبی صحنه سیاست داخلی و خارجی کشور را مدیریت کرده. هیچ فردی به جز حضرت آقا حق تصمیم گیری درباره احیای ارتباط با شیطان بزرگ را نداره که فعلاً هم حضرت آقا در بیاناتشون تکلیف همه رو مشخص کردن . . .
از اینکه نظرات منقدانه را هم میگذارید ممنون.
مجید مجد
United States
مرگ بر آمریکا و رئیس جمهور این کشور که دستش در قتل مسلمانان سهیمه
در ضمن فراموش نکنید که برای اولین بار آمریکائیها در دولت نهم و دهم پای میز مذاکره آمدند و قبل از آن با واسطه اروپائیها مذاکره انجام میشد.