جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سرمایه گذاران فرانسوی به تهران می‌آیند

دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب: 431896
رسانه‌های فرانسوی با پرداختن به نتايج مذاكرات وزير راه و شهرسازی در پاريس، اعلام كردند كه برترين شركت‌های سرمايه‌گذاری درصدد نوسای و اداره فرودگاه‌های تهران و مشهد هستند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، نشریه نیوزلتر هبدو نوشت: بخش‌‌های حمل ونقل و شهری موضوع اختصاصی مذاكرات آینده شركت‌های مدف اینترناسیونال (برترین شركت‌های سرمایه‌گذاری فرانسه) در سپتامبر (شهریور) در تهران خواهد بود.

مدیران بیش از ۷۰ شركت فرانسوی به ریاست ایوتیبول دو سیلگی معاون مدف (MEDEF) در حاشیه دیدار با وزیر راه و شهرسازی در سالن بورژه تشكیل جلسه دادند و در خصوص طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه حمل ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی و مسكن تبادل نظر كردند.

روزنامه لوموند از مهمترین روزنامه‌های اروپا و معتبرترین روزنامه فرانسه نوشت: آخوندی در حوزه حمل ونقل هوایی بر خرید حدود ۴۰۰ هواپیما با سرمایه گذاری بیش از ۲۰ میلیارد دلار و احداث ۹ ترمینال فرودگاه ‌بین المللی تاكید كرده است.

لوموند گزارش داد: بازار شبكه خطوط ریلی ایران ۲۵ میلیارد دلار و در حوزه حمل ونقل جاده‌ای ظرفیت سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد دلاری را دارد. این روزنامه معتبر فرانوسوی به نقل از وزیر راه و شهرسازی كشورمان تصریح كرد: مطمئنم كه مسئولان اقتصادی بیش از میئولان سیاسی فرانسه واقع‌گراترند و دیر یا زود، مناقشه هسته‌ای حل و فصل خواهد شد و فرانسه باید تصمیم بگیرد چه موضعی می‌خواهد اتخاذ كند.

رادیو فرانس اینتر فرانسه نیز در گزارشی از نتایج سفر وزیر راه و شهرسازی كشورمان به پاریس و مذاكره با رئیس اجرایی شركت ایرباس و رئیس شركت ایر فرانس، ك ال ام و مدیران ارشد شركت‌های حاضر در نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوانوردی بورژه یادآور شد: برای شركت‌های بزرگ غربی توافق را امضای شده تلقی می‌شود و با بازار مصرفی ۸۰ میلیونی و ثروت نفت و گاز فراوان، ایران اشتهای آنها را تحریك می كند.

این رادیو دولتی فرانسه با اشاره به فصل تازه ایجاد شده با حضور وزیر راه و شهرسازی در پاریس اعلام كرد: شركت‌های فرانسوی درصدد نوسازی و اداره فرودگاه‌های تهران و مشهد هستند و عباس آخوندی به پاریس آمد تا نبض بازار را بسنجد.

این رسانه بین المللی با اشاره به اینكه آیا موضع سخت فرانسه در مذاكرات هسته‌ای، می تواند بر مذاكرات جاری قراردادهای عظیم تاثیر‌ بگذارد؟ بیان داشت: اطرافیان فرانسوا اولاند، درباره آخرین دیدار وی از منطقه خلیج فارس گفته‌اند كه «به محض اعقاد قرارداد توافق هسته‌ای، فرانسه جایگاه خود را در اقتصاد ایران بازخواهد یافت.»

وزیر راه و شهرسازی در سخنرانی ۲۶ خردادماه خود در آكادمی دیپلماتیك بین المللی فرانسه، با اعلام ظرفیت سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد دلاری در حوزه حمل ونقل ایران به فرانسوی‌ها هشدار داد چنانچه موضع خود را در قبال ایران تغییر ندهد با خطر از دست دادن این فرصت روبرو خواهند بود.

خبرگزاری رویترز در گزارشی از پاریس به نقل از وزیر راه و شهرسازی كشورمان نوشت: هیچ استراتژی در مورد ایران در فرانسه وجود ندارد و این مایه تاسف است و دیر یا زود مسئله هسته ای حل خواهد شد و فرانسه اكنون باید درباره موضع خود تصمیم گیری كند.

مجله لوپوئن و خبرگزاری فرانسه و پایگاه اطلاع رسانی فرانسه زبان «زون بورس» در زمان سفر وزیر راه و شهرسازی به پاریس در خردادماه گذشته گزارش‌هایی را از سخنان وزیر راه و شهرسازی منتشر كردند.
عباس آخوندی بنابر دعوت مسئولان وزارت حمل و نقل فرانسه از از نمایشگاه بین‌المللی هوایی در پاریس كه از ۱۵ تا ۲۱ ژوئن (۲۵ تا ۳۱ خرداد) با حضور فعالان حوزه حمل و نقل هوایی برگزار ‌شد، بازدید و با مدیران ارشد شركت كننده ملاقات و مذاكره كرد.

هدف ایران از شركت در این نمایشگاه مذاكره و گفت وگو با عرضه‌كنندگان درجه یك ناوگان هوایی در جهان به منظور تشویق فروش هواپیما به ایران و همچنین دعوت به سرمایه‌گذاری در توسعه فرودگاه‌ها به ویژه در بخش تجهیزات ناوبری بود.

وزیر راه و شهرسازی در سفر سه روزه به فرانسه علاوه بر مذاكره با وزیر مسكن و دبیر دولت دولت فرانسه در امور حمل ونقل با رئیس اجرایی شركت ایرباس، با رئیس شركت ایر فرانس. ك ال ام، رئیس فرودگاه پاریس ومدیران ارشد شركت‌های حاضر در نمایشگاه دیدار و مذاكره كرد.

ملاقات با آگوستین دی رومانیت، رئیس فرودگاه‌های پاریس در نمایشگاه صنعت هوانوردی جهان و نشست با مدیران انجمن برترین شركت‌های سرمایه‌گذاری فرانسه (MEDEF) از دیگر برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در سفر به فرانسه بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *