پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

به نام ورزش همگاني به كام دیگران

سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب: 441994
سال‌هاست كه حضرت آقا از همگاني كردن ورزش و توجه به آن از سوي مسئولان سخن مي‌گويند اما اين مسئله نيز مانند بسياري ديگر از دغدغه‌هاي ايشان به راحتي پشت گوش انداخته مي‌شود و تأسف بار‌تر اينكه اين دغدغه كيسه‌اي شده براي ثروت‌اندوزي عده‌اي كه مثلاً مي‌خواهند حرف آقا روي زمين نماند.
به گزارش جهان به نقل از فردا، شعار زيبايي است اينكه يكي از دغدغه‌هاي مهم مقام معظم رهبري را ورد زبان خود سازيم و اينگونه جلوه دهيم كه در پي تحقق بخشيدن به آن هستيم اما در عمل فقط در حد شعار باقي بمانيم و با مخفي شدن پشت آن اهداف خود را دنبال كنيم.

به گزارش جوان سال‌هاست كه حضرت آقا از همگاني كردن ورزش و توجه به آن از سوي مسئولان سخن مي‌گويند اما اين مسئله نيز مانند بسياري ديگر از دغدغه‌هاي ايشان به راحتي پشت گوش انداخته مي‌شود و تأسفبار‌تر اينكه اين دغدغه كيسه‌اي شده براي ثروت‌اندوزي عده‌اي كه مثلاً مي‌خواهند حرف آقا روي زمين نماند.

آنچه اين روزها و طي سال‌هاي گذشته به عنوان آمادگي جسماني در سطح جامعه مطرح شده نمونه كوچكي از اين مسئله است، جايي كه به اسم آمادگي جسماني ۲۳ كميته با نام‌هاي پرطمطراقي فعاليت دارند و عملاً به جاي ورزش، رقص و حركات موزون را به شركت‌‌كنندگان آموزش مي‌دهند و اين تنها شامل حال كميته‌هايي مي‌شود كه زير نظر مستقيم معاونت ورزش همگاني فعاليت دارند و قصه برخي كميته‌ها كه به اسم NGO از مبادي دولتي ديگري مجوز فعاليت مي‌گيرند بسيار تلخ‌تر و وحشتناك‌تر از اين است، جايي كه برگزاري كلاس‌هاي مختلط و ترويج فرهنگ‌هاي شرقي و غربي به اسم آموزش ورزش امري عادي تلقي مي‌شود.

دردناك‌تر از اين مسئله اعزام‌هايي است كه زير سايه اين اقدامات انجام مي‌شود، از نمونه اين اعزام‌ها مي‌توان به اعزام پرسروصداي شركت‌كنندگان در اين كلاس‌ها به ايروان و استانبول اشاره كرد كه تحت عنوان دوره حرفه‌اي و اخذ مدرك انجام مي‌شود ولي در پايان نه خبري از مدرك است و نه تأييدي از فدراسيون‌هاي بين‌المللي و معتبر.

در حالي كه اين روزها و در ايام فراغت تابستاني دانش‌آموزان، بزرگ‌ترين دغدغه خانواده‌ها جست‌وجوي مكاني مناسب براي پر كردن اوقات فراغت بچه‌ها، نوجوانان و جوانان است و معضلات برخي مدارس فوتبال سروصداي زيادي به راه انداخته، تقريباً همه حتي مسئولان ذي‌ربط از اتفاقي كه در اين گونه مراكز به اصطلاح ورزش همگاني رخ مي‌دهد، غافلند. قشر متوسط و رو به بالاي جامعه تنها با دلخوشي اينكه فرزندشان در كلاسي شركت مي‌كند و دست‌آخر هم با يك مسافرت خارجي مدركي كسب مي‌كند بي‌خبر از همه جا عزيزان خود را راهي اين مراكز مي‌كنند، هزينه‌هاي بالا و سرسام‌آوري هم متقبل مي‌شوند و در نهايت هم چيزي عايدشان نمي‌شود.

قابل توجه اينكه اين كلاس‌ها كه در داخل بعضاً كاملاً مختلط و بدون هيچ قيد و بندي برگزار مي‌شود در اعزام‌هاي خارجي افسار گسيخته‌تر و نابهنجارتر از داخل برپا مي‌شود. ضمن اينكه حضور نوجوانان و جوانان در دو شهر ياد شده فرصت مناسبي است براي فعالان سيستم‌هاي جاسوسي دشمنان كشور كه اتفاقاً مراكز مهم فعاليتشان همين دو شهر است. تصور داشته باشيد نوجوانان و جوانان بي‌خبر از همه جاي ايران مي‌توانند چه طعمه آماده و قابل قبولي براي اين سرويس‌ها باشند.

بحث در اين خصوص زياد است و مجال اين كوتاه كم، ولي در كل آنچه در ورزش همگاني كشور در حال رخ دادن است، چيزي نيست كه مدنظر مقام معظم رهبري باشد و منويات و دغدغه‌هاي ايشان را برطرف كند، ضمن اينكه راهي كه در پيش گرفته شده به هيچ عنوان شامل حال عموم مردم براي ورزش كردن نمي‌شود. راه درازي وجود دارد تا كميته آمادگي جسماني و ورزش همگاني تبديل به فدراسيوني شود كه دغدغه ورزش كردن مردم را داشته باشد، هرچند كه آقايان سخت در تلاشند تا اين اتفاق در دوره حضور آنها رخ دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *