شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

شکست؛ نتیجه ۵۱ روز جنایت اسراییل

سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب: 377095
قرار گرفتن تمام مناطق اشغالی در تیررس موشک‌های مقاومت، ناامن شدن تل‌آویو و فرودگاه بن‌گوریون و لغو پروازها، تشدید اختلافات میان سردمداران صهیونیست و سردرگمی و آشفتگی آنها و ... از دستاوردهای مقاومت در این جنگ به شمار می‌رود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، پنجاه و یک روز از حملات هوایی، زمینی و دریایی رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه و ارتکاب وحشیانه‌ترین جنایات از سوی این رژیم در مقابل دیدگان مدعیان دفاع از حقوق بشر و انفعال نهادهایی که به‌بهانه حمایت از امنیت جامعه جهانی و مقابله با متجاوزان ایجاد شده‌اند، می‌گذرد، اما مقاومت همچنان ثابت‌قدم، استوار، صبور و پیروز باقی مانده است و رزمندگان فلسطینی با وجود حملات بی‌وقفه اشغالگران قدس از روحیه بسیار بالایی برخوردارند و برای نبرد طولانی و فرسایشی با متجاوزان آماده هستند بدون اینکه نشانه‌ای از ضعف یا سازش در آنها وجود داشته باشد یا حتی خسته شده باشند.

جنگی که تاکنون بیش از دو هزار و ۱۰۰ شهید، حدود ۱۱ هزار زخمی، بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ منزل تخریب شده در غزه به جا گذاشته است، اما با وجود این‌همه جنایت و تجاوزات وحشیانه که همچنان ادامه دارد، مردم غزه حتی سر سوزنی هم در مقابل صهیونیست‌ها خم نشده‌اند و سر تسلیم فرود نیاورده‌اند.

راز ایستادگی و مقاومت شجاعانه مردم و مقاومت غزه را باید در ایمان و اعتقاد راسخ آنها به خداوند و وعده‌های الهی دانست که باعث شده است آنها با وجود تجاوزات ۵۰روزه صهیونیست‌ها کنار محاصره ظالمانه و بی‌رحمانه نوار غزه، با جسارت و شجاعت، در پاسخ به هرگونه حمله صهیونیست‌ها، شهرک‌های صهیونیست نشین را آماج موشک‌های خود قرار دهند که نتیجه آن خالی شدن تمام شهرک‌های اطراف غزه و فرار صهیونیست‌ها و برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز آنها مقابل منزل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس و درخواست آنها برای توقف فوری جنگ و پایان کابوسی که پنجاه روز است به‌سبب موشک‌های مقاومت با آن روبه‌رو هستند، موشک‌هایی که سامانه موشکی موسوم به گنبد آهنین با وجود وعده‌های سران رژیم نتوانسته است امنیت را برای آنها به ارمغان بیاورد و همچنان سایه رعب و وحشت بر سر آنها حاکم باشد.

پنجاه و یک روز از جنگ تمام‌عیاری می گذرد که وجب به وجب خاک سرزمینی که کمتر از ۴۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد، از بمب های اشغالگران که از نظر قوانین بین الملل استفاده از آنها ممنوع بوده، در امان نمانده است و دژخیمان تحت فرمان بنیامین نتانیاهو جنایات جنگی وحشیانه ای را علیه انسانیت مرتکب شده و می شوند.

اما غزه قهرمان پیروز شده است به چند دلیل و نشانه : مقاومت، شهرک های صهیونیست نشین اطراف غزه را وادار به تسلیم کرد، فرار گسترده صهیونیست های اطراف غزه و تخلیه شهرک ها از اولین نشانه های پیروزی غزه است.

دومین دلیل برای اثبات پیروزی غزه، مختل شدن پروازهای خارجی به مقصد فلسطین اشغالی است، زمینگیر شدن نیروهای ویژه صهیونیست و شکست مجدد ارتشی که همواره به شکست ناپذیری اش در برابر اعراب افتخار می کرد که اولین بار، مقاومت لبنان به رهبری حزب الله، اسطوره شکست ناپذیری ارتش مغرور صهیونیستی را در هم شکست.

قرار گرفتن تمام مناطق اشغالی در تیررس موشک های مقاومت، ناامن شدن تل آویو و فرودگاه بن گوریون و لغو پروازها، تشدید اختلافات در میان سردمداران صهیونیست و سردرگمی و آشفتگی آنها در قبال ادامه جنگ یا آتش بس، ایجاد موج همبستگی جهانی با مردم و مقاومت فلسطین حتی در کشورهایی که رژیم های حاکم بر آنها روابط نزدیک و حسنه ای با اشغالگران قدس دارند و انزوای بی سابقه تل آویو در سطح جهانی و درخواست برای تحریم این رژیم، احساس سربلندی تمام فلسطینی ها و مسلمانان و مردم کشورهای عربی که حاکمان مرتجع آنها در جنگ غزه همسو با صهیونیست ها دچار توهم نابودی مقاومت شدند.

المیادین در گزارشی از افزایش ترس و نگرانی صهیونیست ها و دچار شدن آنها به بیماری روانی و صف کشیدن در مقابل مطب های روانشناسان خبر داده است . رعب و وحشتی که بر صهیونیست ها حاکم شده به سطح بسیار بالایی رسیده است به طوری که شهرک های جنوب مناطق اشغالی تقریبا خالی شده و در مقابل، مطب های پزشکان روانشناس با صف های طولانی شهرک نشینان روبرو شده است.

در سایه افزایش کینه شهرک نشینان از مردم فلسطین، آنها به پوچ بودن شعارهایی همچون عملیات صخره سخت و جبهه مستحکم داخلی پی برده اند، کانال دهم تلویزیون اسرائیل گزارش داده است همه اسرائیل دچار شوک شده است.

مجری این شبکه می گوید طی دو ماه گذشته، ترس و وحشت اسرائیلی ها به سطح بالایی رسیده است، اورژانس ها مملو از شهرک نشینان نگران است، سوانح رانندگی به میزان ۴۰ درصد افزایش یافته و داروهای اعصاب و روان در داروخانه کمیاب شده است.

سایه رعب و وحشت تنها در شهرک ها حاکم نشده، بلکه تل آویو را هم در بر گرفته و حتی به مناطقی رسییده که پیش از جنگ، آژیر خطر را نشنیده بودند، موشک های مقاومت اثر خود را در هر مکانی گذاشته است.

اعتراف یک رسانه اسرائیلی دلیل دیگری بر شکست ماجراجویی جدید اشغالگران قدس علیه مقاومت ومردم فلسطین است، اینکه موشک های مقاومت، سبب شده است تا تمام شهرها و مناطق صهیونیست نشین دچار شوک شده و ضعف و وحشت بر آنها حاکم شود و خواب را بر چشمانشان حرام کند.

مقاومت حتی در عرصه سیاسی هم تا کنون از هیچ یک از خواسته های مشروع ملت فلسطین ذره ای عقب نشینی نکرده و با وجود تمدید چند باره آتش بس که خواسته صهیونیست ها بود، با هوشیاری برای تبدیل پیروزی نظامی و روانی بر صهیونیست ها به یک دستاورد سیاسی شرافتمندانه و عزتمندانه برای ملت مقاوم فلسطین با وجود انفعال و خیانت رژیم های مرتجع عربی و موضع تامل برانگیز حکومت مصر مبارزه می کند.

اما در مقابل رژیم صهیونیستی که هیچ دستاوردی در عرصه نظامی و میدانی بر مقاومت نداشته و در صحنه سیاسی هم تا کنون به بن بست رسیده، چه گزینه یا گزینه هایی ممکن است وجود داشته باشد، یکی از این گزینه ها در سخنان گیورا آیلاند رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در کانال دوم تلویزیون رژیم افشا شده است، جایی که وی گفته است هیچ راهی برای پیروزی بر مقاومت جز از طریق ادامه محاصره نوار غزه و تشدید آن و گرسنه نگه داشتن مردم به حدی که قحطی در غزه به وجود آید تا به خیال خام این ژنرال صهیونیست، مردم مقاوم غزه به زانو درآیند و پشت مقاومت را خالی کنند.

آیلاند می گوید ادعای اسرائیل مبنی بر اینکه در جنگ غزه پیروز شده، ادعای بی اساسی است و با واقعیت همخوانی ندارد.

رژیم صهیونیستی در جنگ غزه فقط آمار قربانیان حملات بی رحمانه خود و تعداد منازل، مدارس و بیمارستان ها و مساجد ویران شده را افزایش داد و افتخار کردن به کشتار و ویرانی در جنگ نابرابر پیروزی نیست، بلکه یک شکست مفتضحانه است که ایستادگی مردم غزه بر تلخی این شکست برای رژیم متجاوز اسرائیل افزود.

ایستادگی و مقاومت رزمندگان فلسطینی، رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرد، آیلاند ژنرال صهیونیست هم به این مساله اشاره می کند و می گوید باید به این حقیقت اعتراف کرد که شاخه نظامی جنبش حماس یعنی گردان های عزالدین قسام چنان برای این جنگی که ما به راه انداختیم، آماده است که انتظارش را نداشتیم و غافلگیر شدیم، رزمندگان حماس در آمادگی ویژه ای قرار دارند، هرگز جهت قطب نما را از یاد نبردند و موازنه را از دست ندادند و هرگز احساس نکردند که در معرض خطر و تهدید قرار دارند.

رژیم صهیونیستی هزاران حمله هوایی، موشکی و توپخانه ای به منازل، مساجد، مدارس و حتی بیمارستان های غزه انجام داد، اما در مقابل، مقاومت بارانی از موشک های خود را بر شهرک ها و اهداف صهیونیستی ریخت، معنایش این است که تجاوزات بی رحمانه ای که تاکنون ۵۰ روز طول کشیده، نتیجه ای برای صهیونیست ها نداشته و آنها را به اهداف خود که مهار مقاومت و جلوگیری از شلیک موشک ها بوده، نرسانده است.

نکته دیگر اینکه عقب نشینی نخست وزیر رژیم صهیونیستی از پیش شرط خلع سلاح مقاومت در هر مذاکرات آتش بس با توجه به بی نتیجه بودن جنگ در مهار مقاومت و تبدیل آن به جنگ فرسایشی خسته کننده با صهیونیست ها و خالی شدن شهرک هاست که کانال دهم تلویزیون اسرائیل در این زمینه از علاقه شدید نتانیاهو برای بازگشت مجدد به میز مذاکرات خبر داده و گفته است وی با کوتاه آمدن از پیش شرط خلع سلاح مقاومت، خواستار کنار گذاشته شدن واژه بندرغزه در مذاکرات است.

همه جهانیان بیش از گذشته به ماهیت جنایتکارانه و وحشی گری رژیمی پی بردند که کشتار کودکان و زنان غزه چه از راه محاصره و گرسنه نگه داشتن یا بمباران به سرگرمی سران این رژیم بی رحم تبدیل شده است و از ارتکاب هر جنایت ضد انسانی و جنگی به سبب برخوردار بودن از حمایت های نامحدود مدعیان دروغین حمایت از حقوق بشر ابایی ندارند.

افشاگری شائول موفاز از وزیران سابق صهیونیست که دستان وی نیز به خون مردم بیگناه فلسطین آغشته است، مهر تایید مجددی بر وحشی گری و بی رحم بودن سران رژیم اشغالگر قدس زد، این وزیر گفته است نتانیاهو و دیگران مقامات رژیم برای کسب رای بیشتر در انتخابات آتی، بر شدت حملات بی هدف و کشتار در غزه افزوده اند.

ابواحمد فضل از رهبران حماس گفته است هر توافقی که از آن حرف زده می شود، باید حقوق ملت فلسطین را در مقاومت و دفاع از خود و سرزمینش تا آزادسازی کامل آن حفظ کند، زیرا فلسطینی ها همچنان در مرحله آزادسازی سرزمین خود از اشغالگری هستند.

مقاومت بر رفع محاصره نوار غزه و بازگشایی گذرگاه ها و حفظ سلاح مقاومت پافشاری می کند، این در حالی است که رژیم صهیونیستی به سبب ورود به جنگ بی نتیجه در یک بن بست شدید گرفتار شده است، این رژیم عادت نداشت که به شکست اعتراف کند و امتیاز بدهد، دشمن صهیونیستی درک می کند که مقاومت در صحنه عملیاتی به لطف ایستادگی ملت فلسطین پیروز شده است.

همانطور که این رهبر فلسطینی گفته است مقاومت در کمین است تا تجاوزات دشمن وحشی را دفع کند و در عین حال از هر توافقی به این شرط استقبال می کند که اصول ملت فلسطین و حق آنها در آزادسازی سرزمینش را حفظ و تضمین کند.

نکته دیگر اینکه، مقاومت و ملت فلسطین، این جنگ را آخرین نبرد با صهیونیست ها نمی دانند و همانطور که ابواحمد فضل گفته است نبرد نهایی، نبرد آزادسازی قدس و تمام سرزمین فلسطین از اشغال غاصبان خواهد بود، مقاومت یک سرزمین کوچک در برابر رژیمی مجهز به ویرانگرترین سلاح های کشتار جمعی و برخوردار از حمایت های نامحدود مدعیان دفاع از حقوق بشر و انفعال سازمان های بین المللی سبب شکست رژیمی شد که یک تحلیلگر صهیونیست اعتراف کرده است مقاومت توانست به موفقیتی دست یابد که ارتش های سه کشور عربی از تحقق آن در در جنگ هایشان با اسرائیل ناتوان بودند.

پنجاه و یکمین روز جنگ علیه غزه در حالی است که رزمندگان مقاومت در صحنه نبرد یک ذره عقب نشینی نکرده اند و حتی برای نبرد زمینی مجدد با متجاوزان آماده اند، جنگ غزه به جنگ فرسایشی برای ارتش و صهیونیست های ترسو تبدیل شده است و جبهه مقاومت می رود تا پس از جنگ های ۳۳ روزه(علیه لبنان)، ۲۲ روزه و هشت روزه غزه، شکست خفت بار دیگری بر اسرائیل مغرور تحمیل کند و همانطور که سید حسن نصرالله رهبر مقاومت لبنان تاکید کرد، مقاومت درسی به صهیونیست ها می دهد که بار دیگر اگر بخواهند دست به ماجراجویی بزنند، هزاران بار درباره عواقب آن بیندیشند و بدانند که دوره شکست و ضعف در برابر رژیم پوشالی اسرائیل سپری شده و روند افول این رژیم غاصب با شکست های پیاپی در برابر مقاومت و مردم حامی آن تسریع یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *