شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

ترکیه حامی جبهه النصره است

سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۵۰
کد مطلب: 407794
مقامات دولتی ترکیه تصمیم دارند تا دور تازه ای از فعالیت ها را برای خارج ساختن گروه جبهه النصره از لیست گروه های تروریستی آغاز کنند.
به گزارش جهان، ابنا به نقل از روزنامه الوطن، چاپ دمشق در گزارشی در شماره امروز خود نوشت: تحرکات سیاسی مقامات دولت ترکیه در هفته های اخیر نشان می دهد که مقامات دولت این کشور سعی دارند تا با فشارها و توجیه های مختلف در کشورهای مختلف و در داخل این کشور، گروه تروریستی جبهه النصره را از لیست گروه های تروریستی در جهان خارج کنند.

این روزنامه با استناد به اظهارات و اخباری که از سوی دیپلمات های اروپایی مستقر در ترکیه منتشر می شود، از تلاش دولت ترکیه به دستور شخص اردوغان برای حل این مسئله خبر داد.

این اقدامات در حالی انجام می گیرد که گروه تروریستی جبهه النصره به صورت رسمی خود را به عنوان شاخه سوری گروه تروریستی بین المللی القاعده معرفی می کند. کارشناسان احتمال می دهند که این تلاش های مقامات ترکیه پس از آن آغاز شده است که انتقادات بین المللی و احتمال تبعات ناشی از آنها در آینده در مورد کمک های تسلیحاتی و تجهیزاتی ترکیه به گروه جبهه النصره و سایر گروه های موجود در سوریه افزایش یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *