جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۴

همه گزینه های احتمالی وزارت راه و ترابری

پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 155497
همه گزینه های احتمالی وزارت راه و ترابری

اگرچه حمید بهبهانی پس از استیضاحش  وعده می دهد که در آینده در این خصوص صحبت خواهد کرد اما دولت با همه اعتراضش به این استیضاح مجبور است ضمن معرفی سرپرست ،گزینه مورد علاقه خود برای وزارت راه و ترابری را نیز به مجلس معرفی کند. 

به گزارش جهان، این روزها در حالی سپری می شود که  رییس جمهور ضمن اجرای قانون هدفدمندی ، باید هم به فکر گزینه وزارت راه باشد و هم کسی را برای ریاست سازمان انرژی اتمی برگزیند. 

حال باید دید از  میان گزینه  های مطرح و احتمالی برای این وزارتخانه چه کسی جانشین استاد احمدی نژاد خواهد شد. 

محمدعلی آبادی رئیس سابق سازمان تربیت بدنی و علی سعیدلو رئیس سازمان تربیت بدنی از جمله افرادی هستند که فعلا هم در لیست افراد مطرح برای وزارت ورزش خودنمایی می کنند و هم در لیست گزینه های وزارت راه. 

این در حالی است که برخی منابع خبری از عزیمت سعیدلو به یکی از کشورهای خارجی برای تصدی پست سفارت خبر می دهند. 

از سوی دیگر رحیم قربانی استاندار سابق آذربایجان غربی و شهریار افندی زاده رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز به عنوان گزینه های احتمالی مطرح شده اند که درباره هیچکدام از این افراد خبر رسمی از سوی دولت منتشر نشده است. 

افندی زاده نماينده ويژه دولت در امر ترانزيت و نماينده تام‌الأختيار وزارت راه و ترابري در امر هدفمندي يارانه‌ها است که همین ویژگی ها شانس او برای تکیه زدن بر صندلی وزارت را بیش از دیگران کرده است. 

گزينه احتمالي دیگر سيدعطاءالله صدر معاون بهبهاني در سازمان بنادر و دريانوردي است او پیش از این معاونت سازمان بنادر بر عهداه داشته است.
احمد مجيدي، معاون امور دولت و مديريت بحران وزارت راه و ترابري نیز از افراد مطرح برای تصدی این پست نام برده می شود. 

اما مهمترین گزینه ای که تاکنون اظهارنظری در خصوص آن نشده است، سیدمهدی هاشمی است. 

هاشمی قائم مقام وزیر راه بود که به دلیل اختلاف با بهبهانی از وزارت راه جدا شد.قدرت اجرایی هاشمی در دوران قائم مقامی اش به گونه ای بود که برخی او را وزیر سایه می نامیدند و معتقد بودند اکثر کارها در وزارت راه توسط او انجام می شود. 

آنگونه که برخی رسانه ها نوشته اند هاشمی روابط خوبی با رحیمی داشته و از دوستان قابل اعتماد و صمیمی احمدی نژاد محسوب می شود. 

به این لیست باید افرادی چون علی اکبرآقایی رییس کمیسیون عمران مجلس، حسن زیاری، مدیرعامل سابق راه آهن و عبدالعلی صاحب محمدی مدیرعامل فعلی راه اهن را هم اضافه کرد که البته نباید از این غافل شد که زیاری ضمن حضور در دانشگاه علم و صنعت از اعضای موثر ستاد انتخاباتی احمدی نژاد محسوب می شد. 

اما نکته مهمتر اینکه هنوز اعتراضها به نحوه استیضاح بهبهانی ادامه دارد تا جایی که حامیان رسانه ای رییس جمهور معتقدند روند اجرای استیضاح غیرقانونی بوده است.

باید منتظر ماند و دید آیا احمدی نژاد نیز چنین نظری دارد و استیضاح وزیر و استادش را می پذیرد یا اینکه مخالفت او با استیضاح، دور جدیدی از اتفاقات را کلید خواهد زد؟

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ديگه كسي نبود؟
سلام.از فردا هیچ هواپیمایی سقوط نخواهد کرد؟
Russian Federation
خواهش می کنم منتشر نمایید:
1- در خصوص رای گیری در مجلس یک سوالی که همیشه برای من پیش آمده است این است که فارغ از موضوع رای گیری ، دسته ای موافق و دسته ای مخالف هستند. اینها کسانی اند که با توجه با جایگاهشان در مجلس و قدرت بررسی و مطالعه و مسئولیت پذیری تصمیمی را اتخاذ می نمایند. اما دسته سوم که ممتنع هستند جای تعجب دارد. اگر مردم به شما رای داده اند که بروید کار کنید و بررسی کنید و درباره موضوعات مهم کشور تصمیم بگیرید پس بی تفاوت بودن یعنی چه؟ اگر موضوعی را از من به عنوان یک شهروند سوال نمایند و بگویم نمی دانم بله می توان حق داد. چون اشراف اطلاعاتی ندارم ولی در مورد یک نماینده چطور؟!
2- نمایندگان مجلس ای کاش و صد ای کاش پرونده خرید هواپیما (VIP) در زمان خاتمی را اکنون بررسی نمایند. چگونه بود تحریم بودیم و آقایان بجای هواپیمای عمومی هواپیمای اختصاصی خرید کردند. ... ولی اکنون مردم بیچاره باید هزینه پس دهند و وزیر امروز اشکالات آن روز که تبعاتش تا کنون به درازا کشیده شده است را باید جواب دهد؟
برای مردم اینها سوال است یا باید از مجلس پاسخ بشنوند یا در انتخابات بعدی به مجلس پاسخ خواهند داد. انشاء الله
Iran, Islamic Republic of
سلام
از فردا دیگه هیچ قطاری پنچر نخواهد شد