جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۱
۲

ورود موتورسيكلتهاي برقي به تهران

سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب: 365593
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با بيان اينكه يك موتورسيكلت بنزيني در بهترين حالت هشت برابر يك خودرو با استاندارد يورو ۲ توليد آلايندگي مي كند گفت: تغيير موتورسيكلتهاي بنزيني به موتورهاي برقي يك ضرورت محسوب مي شود كه در تلاشيم اين مهم را هرچه سريعتر در پايتخت محقق كنيم.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سيد جعفر تشكري هاشمي با بيان اين مطلب اظهار كرد: امروز (سه شنبه) جلسه بررسي فراخوان شناسايي شركتهاي تامين كننده موتورسيكلت برقي استاندارد برگزار خواهد شد كه در اين جلسه خصوصيات مورد نظرمان را براي موتورسيكلت هاي برقي استاندارد اعلام خواهيم كرد تا صنعت گران داخلي كه قادر به تامين چنين موتورسيكلت هايي هستند كار خود را آغاز كنند.

وي ادامه داد: در صورت تامين موتورسيكلتهاي برقي، در فرصت زماني منطقي كه بتوانيم مقدمات كار را فراهم كنيم، تسهيلات وام به خريداران اعطا مي شود و سپس در دوره اي مشخص محدوديتهايي را با مصوبه شورا براي تردد موتورسيكلت هاي بنزيني در محدوده مركزي شهر اعمال خواهيم كرد.

معاون شهردار تهران تاكيد كرد: موتورسيكلتهاي بنزيني در بهترين شرايط ۸ برابر خوردوهاي يورو ۲ توليد آلايندگي مي كنند، اين درحاليست كه اغلب موتورسيكلتهاي موجود از حداقل استانداردها برخوردار نيستند و ميزان توليد آلايندگي آنها چندين برابر بيشتر است.

وي گفت: هنگامي كه استفاده از موتورسيكلتهاي برقي الزامي شود، صنعت گران داخلي بايد هر چه زودتر زیرساختهای لازم را برای تولید فراهم کنند و خط تولید خود را از بنزینی به برقی تغییر دهند.

تشكري خاطر نشان كرد: همزمان با ترویج فرهنگ استفاده از موتورسیکلت برقی، زیرساخت های لازم را نیز به این منظور در سطح شهر ایجاد خواهیم كرد چنانچه به طور مثال این موتورسیکلتها با طی مسیری در حدود ۶۰ کیلومتر نیاز به شارژ مجدد دارند و به منظور رفع این مشکل، در محدوده مرکزی شهر امکان شارژ موتورسیکلتهای برقی را فراهم خواهیم كرد.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهردار تهران تاكيد كرد: موتورسيكلتهاي برقي علاوه بر توجیه اقتصادی و اجتماعی،محاسن محیط زیستی بسيار زيادي دارند و توليد آلودگی صوتي و هوا در اين نوع موتورسيكلتها بسيار كمتر از موتورهاي بنزيني است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سينا سهرابي
Iran, Islamic Republic of
با سپاس از خبر شما ، به عقيده اينجانب يكي از سياستها و اقدامات درست براي كاهش آلودگي هوا، آلودگي صوتي و كاهش تلفات رانندگي ناشي از موتورسيكلت، توسعه موتورهاي برقي است كه به درستي از سوي شهرداري تهران در حال پيگيري است. اميدوارم كه به زودي شاهد اجرايي شدن اينكار در سطح كشور باشيم.
Iran, Islamic Republic of
بهترین ماشینهای ساخت داخل مصرفشون 12تا 10 لیتر است در شهر وموتور یک یا دولیتر است چطور موتور 8برابر یک ماشین تولید داخل آلودگی ایجاد می کند.