جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۸
۸۱

تحریم سریال "در حاشیه" توسط پزشکان

چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب: 415092
رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران از تحریم مشاهده نکردن سریال "درحاشیه" توسط پزشکان خبر داد و گفت: کسانی که برای یک سریال ۷ تا ۱۰ میلیارد دستمزد می‌گیرند پاسخ دهند مردم بر اثر بی‌اعتمادسازی چنین سریال‌های باید به کدام پزشک مراجعه کنند.
به گزارش جهان، ایرج خسرونیا در گفت‌وگو با تسنیم، با انتقاد از سریال "در حاشیه" جدیدترین ساخته مهران مدیری که در ایام نوروز در حال پخش است، اظهار داشت: خوشبختانه این سریال را تماشا نمی‌کنم چون پزشکان در اعتراض به ساخت چنین سریالی مشاهده سریال "در حاشیه" را تحریم کردند.

وی افزود: مدت‌ها آقای مدیری خودش از ناحیه دست بیمار بود و همین پزشکان وضعیت جسمی اش را بهبود دادند، حال این درست است که پس از بهبودی اینگونه جامعه پزشکی را تمسخر کند، البته بنده به هیچ وجه مخالف نقد نیستم و خودم از جمله کسانی هستم که به عنوان رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام‌پزشکی پزشکی به تخلفات جامعه پزشکی رسیدگی می‌کنم ولی این تخلفات مثلاً در بالاترین آمار ۵ در هزار است، بنابراین چرا دیگر صنوف به نقد کشیده نمی‌شوند.

رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران با بیان اینکه پزشک، مَحرم بیمار به حساب می‌آید و ساخت چنین سریال‌های اعتماد مردم را به جامعه پزشکی از بین می‌برد، عنوان کرد: با چنین تولیداتی اعتماد مردم را به پزشکان ایرانی از بین می‌برند مردم که مانند برخی مدیران پول ندارند برای درمان به خارج سفر کنند بنابراین مجبور هستند به همین پزشکانی که با این سریال‌ها مورد هجمه قرار می‌گیرند مراجعه کنند ولی این‌بار بدون اعتماد.

خسرونیا با انتقاد از روند فعالیت‌های کاری مهران مدیری عنوان کرد: چرا کسی از وی درباره جوایز سریال قهوه تلخ که اهدا نکرد و آن سریال را نیمه کاره رها کرد سئوالی نمی‌کند زیرا وی به نرخ روز فعالیت می‌کند حال در برخی مواقع به صورت دستوری و در برخی مواقع برای پول کار می‌کند. بنابراین وی چرا از همین هنرمندان و بازیگرها فیلم طنز نمی سازد که تا پول شان را دریافت نکنند یا آوازی را نمی خونند یا بر روی سِن نمی‌روند.

رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام‌پزشکی با اشاره به اینکه سریال "درحاشیه" خدمت جامعه پزشکی را لکه دار کرده است، تصریح کرد: متاسفانه ما پزشکان نمی‌توانیم از خود دفاع کنیم، مگر در دیگر صنوف تخلف رخ نمی‌دهد ولی چرا درباره آنها سریال طنز ساخته نمی‌شود ولی چون جامعه پزشکی مورد توجه مردم هستند اینگونه سریال‌های درباره آنها ساخته می‌شود.

خسرونیا عنوان کرد: سریال "درحاشیه" آقای مدیری ضربه بزرگی به اعتماد مردم خواهد زد، در حالیکه پزشکان با ناموس و مَحرم مردم سرکار دارند و نباید چنین سریالی در رسانه ملی که همه مردم مخاطب آن هستند ادامه پخش پیدا کند.

رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران در پاسخ به این مسئله که ولی در سریال "درحاشیه" صحنه‌های مثبتی از عملکرد پزشکان هم وجود داشت، مثلاً پزشکی پس از تجویز نسخه، مبلغی نیز به بیمار کمک کرد تا داروهایش را تهیه کند، خاطرنشان کرد: بنده این سریال را ندیدم ولی اگر چنین صحنه ای بود واقعیت دارد و ما داشتیم پزشکانی که چنین اقدامات انسان دوستانه ای انجام می‌دادند و حتی با برخی داروخانه‌ها صحبت می‌کردند مبنی بر اینکه اگر بیماری هزینه پرداخت دارو را نداشت داروی وی را تحویل دهند و مبلغ را از پزشک دریافت کنند. و این در حالی است که در تمام دنیا خدمات پزشکی به صورت فیلم و سریال‌های مثبت پخش می‌شود تا اعتماد بیماران از بین نرود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


به درک که مشاهده نمی کنند، آدمایی که فقط به فکر جیب خودشونن و به هیچی پایبند نیستند
United States
اگه با نقد موافقی بذار خود مردم میبینن و با جامعه دکتر های پولدار تر از آمریکا و آلمان و فرانسه داخل ایران مقایسه میکنن اگ دروغ باشه پس فقط خندیدن و اگر راست باشه اون دنیا جواب این دزدی هارو میدین
ایرانی فدایی علی(ع)
4ساله پیش پای پدرمون زخم دیابتی شد رفتیم بیمارستان گفتن باید از مچ پا قطع بشه،ما قبول نکردیم و مقاومت کردیم،خدارو شکر خوب شد،4سال هم داره میگذره،قضاوت با خودتون.
هر قشری خوب و بد دارد....گناه آدم های باشرفی که در میان پزشکان کم نیستند را پاک می کنید...
Spain
جالبش اینجاست که این بنده خدا خودش هم اعتراف می کنه که من این سریال رو ندیدم!
خب اگر ندیدید، این همه نقد و اعتراض از کجا اومده؟
Iran, Islamic Republic of
شما زیر میزی میگیرید چیز خاصی نیست....
سلام
اى كاش ما خودمان را هم درست كنيم تا تحريم سريال لازم نباشد زورگيرى پزشكان يك واقعيت است سهل انگارى و......البته انهايى كه تقوى دارند و.........نيز زيادند.
پدر صلواتیها جنبه ندارن واقعا که اگر با پزشکهای جامعه نشه شوخی کرد وای به حال مسیولین
آقا این فیلم تا حدود زیادی به واقعیت نزدیکه
من خودم یه عمل عفونت انگشت پا داشتم پیش یه دکتر رفتم گفت230 هزار تازه خوب هم نمیشه رفتم یه دکتر دیگه تو مطب خودش 70هزار ازم گرفت الان هم دوساله که خوبه خوبه
وقتی علاوه بر درآمدی که در میارن قانع نیستن
خدا پدرتم بيامرزه پس كسي خون كسي رو تو شيشه نمي كنه خودمون هستيم كه به علت نااگاهي از اوني كه گرون فروشه طلب خدمت مي كنيم . مثل همه چيزهاي ديگه . خوب كسي مجبورمون نكرده كه حتما بريم سراغ فلان دكتر اسم و رسم دار خون تو شيشه كن !!! خدارو شكر كه الانم تو هر كوي و برزني دكتر فراوووون
ببخشید یکی از دوستان من هم همین مشکل را داره ولی هرجا رفته حل نشده! یه مشکل ظاهرا خیلی کوچک! شما پیش کدوم دکتر رفتید؟
رحیمی
مدیری همین یه مورد مثبت روهم نباید نشون میداد این موارد انگشت شمار اند بیشترشون مثل این جناب بی جنبه و خودبزرگ بین اند. جناب برا همه صنفا طنزساخته شده منتهی شماها تلویزیون نگاه نمیکنیدندیدید
متاسفانه ندانسته درمورد رییس انجمن متخصصی داخلی اظهارنظر کرده اید...نمی دانم چه اصراری داریم ندانسته حرف بزنیم و برای خودمان در آخرت گرفتاری درست کنیم...مرد شریفی است...
مصطفی
برادر ما کاری ب شخصیت ایشون نداریم
جواب حرفاشون رو دادیم
شمترتون رو بنویسید ک بهتون تماس بگیرن
امتیاز بگیرین
hamid mahdian
Iran, Islamic Republic of
پزشکان چون همیشه به دیگران دستور میدهند
تحمل نقد از خود راندارند
این عارضه ای است که آنها وسایر اقشاری که شغل آنها چنین ویژگی دارد باید به درمان خود بپردازند
سالهای متمادی تلویزیون به گروههای زیادی از جامعه گیر میداد وبا آن مردم رامیخنداند
حالا چطور نوبت پزشکان شد
آسمان تپید؟
Iran, Islamic Republic of
چه آدمای بدبینی پیدا میشن! بعد چند سال خنده اومد رو لبامونا ! افسردگی گرفتیم بخدا... هرکاری انجام میشه میخوان انتقاد کنن
امین از اهواز
چرا دیگر صنوف به نقد کشیده نمی شوند؟؟؟!!!
این دیگه چه سوالیه؟
معلومه خوب. دیگر صنف ها مثل جامعه مقددددددس پزشکی خون مردم رو تو شیشه نمی کنن. وقتی مرکز شهر اهواز پر از متخصصاییه که یه قطار آدم توی صف ویزیتشونن و از هر کسی یه خروار پول می گیرن، مردم حق دارن حساب کتاب کنن که طرف چند صد میلیون فقط از مطبش در میاره و چقدر از عمل های جراحیش؟ اونقت نقدشون نکنن؟؟!!!!!!!!!!!!!!
حسین
چقد بی جنبه
وقتی سریال رو ندیدین چرا نقد میکنید؟؟
Iran, Islamic Republic of
پس همه دکترا پسر پیغمبراند لابد؟؟؟ حالا خوبه همین مردمی که میگی (که من نمیدونم از کجا اومدن لابد از کره مریخ) لااقل یکبار در عمرشون پاشون به مطب و بیمارستان و کلینیک باز شده خیلی چیزا رو دیدن هم خوبش و هم بدش . هر قشری خوب و بد داره عزیز . تو این سریال هم یک طیف از دکتر خوب و متعهد تا یک به اصطلاح دکتر تعریف میشه . قضاوت با مردمه نه با شخص شما .
خیالتان راحت! ما که اصلا نگاه نمی کنیم. بنده مهندس هستم ولی از همان تیتراژ سریال فهمیدم که به جای طنز، لودگی ساخته اند. واقعا تیتراژ چندش آور بود. همان موقع هم گفتم حتما جامعه پزشکی اعتراض خواهد کرد.
در فکرم که چرا اینا پا تو کفش خودشون نمی کنند؟ مثلا طنز بازیگران و کارگردانها را نمی سازند؟
البته هرچی که بسازند من یکی دیگه تماشا نمی کنم چون وقت ما با ارزشتر و شعور ما بالاتر از آنست که به جای طنز فاخر، یک سریال لودگی و مسخره بازی بسازند و خودشان میلیاردی بخورند و به ریش ملت بخندند.
باعث تاسفه که صداوسیما به جای اینکه یک دانشگاه ملی باشه این چیزها را تحویل ملت میده.
United States
بنده مهندس هستم/خدا کشور مارا ازدست عقل کل هایی مثل شما نجات بدهد /بنده هم مهندس هستم
اینکه گفتم مهندس هستم برای این بود که بگم از جامعه پزشکی نیستم خدارا شکر و لذا به خاطر تعلق به این طبقه شااامخ!! حرف نمیزنم. خودم از دست پزشکان و دندانپزشکان بی مرام و بی سواد چه ضربه ها که نخوردم!
ولی بنظرم این فیلم مدیری شبیه قبلی ها نبود و از اینکه هر شخصیتی یک نوع لودگی داره خوشم نیومد و نگاه نکردم.
تاکید من روی اینه که به جای طنز پزشکی، لودگی تحویل ملت دادن. وگرنه طنز باید تاثیرگذار و فارغ از اینهمه لودگی و ادا و اطوار مسخره در شخصیتها باشه!
حالا شمای مهندسسسسس! خوشت میاد به ما ارتباط نداره! نوش جان همه اونایی که از گذاشتن وقت پای همچین به اصطلاح برنامه هایی احساس خسران بهشون دست نمیده!
مهندس! حالا چه تاکیدی داری که مهندسی! به جای یه بار دوبار!!!!!!!!
لطفا اگر کیلویی حرف نمیزنی مهنس بگو ایراد تیتراژ چی بود که شما سریع فهمیدی لودگیه؟
جووووووووووووووووووووون من یه طنز فاخر ،نه یه سریال فاخر،نه یه فیلم فاخر نام ببر ببینم!!!!!!!
باشه تو نگاه نکن و برای ما هم مهم نیست که تو نگاه میکنی یانه
me
جمع کنید بابا با این تخصصاتون.
حالا اگر یکی فیلم و سریال ضد دین بسازه که صداتون در نمیاد.
ظرفیت
خسرونیا عنوان کرد: سریال "درحاشیه" آقای مدیری ضربه بزرگی به اعتماد مردم خواهد زد، در حالیکه پزشکان با ناموس و مَحرم مردم سرکار دارند و نباید چنین سریالی در رسانه ملی که همه مردم مخاطب آن هستند ادامه پخش پیدا کند


خدایا این چی میگه
محمد
اقایخسرونیاپزشکاسریال تحریم کردن من خودم توی درمانگاه کارمیکنم وقت پخش سریال پزشگاهم جمع میشن سریال نگاه میکنن بعدش میگه من سریالوندیدم پس چطورندیده قضاوت میکنه
آخه چه ربطی داشت!!!!!!!!!!! این مادر مرده یه سریال ساخت آخرتشو سوزوندین،پس می گن باباتو می سوزونیم اینجوریه پس!
مصطفی
سلام
جناب دکتر
این فقط ی طنزه و جناب مدیری خیال کردن جنبه ی شما پزشکا بیشتر ک ب سراغ شما اومدن
شما حرفاتون دیکته شده است و برا حفظ پستتون و را ضی نگه داشتن سایر پزشکان این حرفا رو میزنین
در ضمن صنف پزشکی هم مث سایر اصناف انسان خو ب و بد داره
پزشکان محترمن
اما حق خوری هایی ک توسط جامعه پزشکی در برابر سایر کادر پزشکی مث پرستاران و تکنسین ها انجام میشه غیر قابل انکاره
فعلا ک جامعه پزشک سالاره و ب کام پزشکا
سریال رو نگاه کنین شاید تلنگری ب شما بخوره و ب خودتون بیاین.
Iran, Islamic Republic of
پزشکان محترم نگران جیبشونن وگرنه تا حالا که رویکرد سریال کاملا مشخصه و اعتماد هیچ کس رو به دکتر متعهد و دانشمند از بین نبرده.
United States
از قدیم الایام گفته‌اند کسی که ریگی به کفش دارد، از انتقاد می‌ترسد و به نظر می‌رسد جامعه پزشکی از همین ریگ در کفش ترس دارند که نمی‌خواهد به طنز کشیده شوند.
این واقعیت را هر کدام از ما که سرو کارمان به بیمارستان وپزشک متخصص بیفتد لمس کرده ایم وقابل انکار نیست . مقایسه ای کنید بین دستمزد پزشکان ما وخدماتی که ارایه می دهند با دیگر کشورها واقعا جای بسی تاسف است . خود بند ه برای یک بیماری ساده همسرم به چندین پزشک جراح مراجعه نمودم که هرکدام عمل جراحی وگرفتن پول خارج از روال قانونی پیشنهاد نمودند/ فقط بخاطر پول عمل جراحی غیر ضروری /که در نهایت بعد از ویزیت چهار پزشک متخصص پنجمین پزشک بدون عمل وبا تجویز دارو ووقت 20 دقیقه ای مشگل را حل نمود .
علی
با سلام
من نمیدونم این مسئولین چرا از طرف همه حرف بی خود میزنن
والا من پدرم پزشکه و دور هم میشینیم و سریال را نگاه میکنیم
هم طنز هست هم واقعیت ها را بیان کرده
اگه واقعا این طوری باشه نباید از واقعیت فرار کرد اگرم نیست چرا نگرانید
جم کنین بابا تحریم کردن که کردن دکترایی که برای پول دارن ملت رو می کشن حالا آبرو دار شدن ؟؟؟؟
به نام خدا پزشک محرم بیمار نیست
مگه مردم اعتمادی به دکترا هم دارن که به اعتماد ضربه بخوره خخخخخخخ خیلیاشون خون مردم رو کردن توی شیشه حالا ...
عباس
United States
اقایون تهیه کننده و کارگردان ؛ نه حق دارید راجع به گیلک و مازنی و لر و کرد فیلم بسازید ؛ نه در مورد دکتر و مهندس و خیاط !
بگردید تو کرات دیگه واسه ادم فضاییها سوژه درست کنین !
جمع کنین بابا ! وقتی ماهواره داره بنیان خانواده رو نابود میکنه ؛ برای نشوندن مردم پای تلویزیون داخلی هرکاری قابل احترامه
"اقایون تهیه کننده و کارگردان ؛ نه حق دارید راجع به گیلک و مازنی و لر و کرد فیلم بسازید"

عزیزجان، توهین ها و تحقیر های قومیتی با فیلم ساختن و سوژه درست کردن فرق میکنه.
هموطن
United States
طنز که پزشک و کارگر نمیشناسه زیاد ناراحت نباشید وگرنهبیمار شده و باید به پزشک مراجعه کنید اونوقت اوضاعتون بدتر میشه... از ما گفتن بود و از شما.....
France
حقيقت هميشه تلخ بود. ولي ما نگاه ميكنيم و نيم ساعت قبل از سريال پاي تلويزيون منتظر هستيم.!!!! خيلي جالب و زيبا و حقايق رو به صورت طنز به تصوير كشيده.
فوق تخصص چشم
مخالفم این سریال طنز است و هیچ اشکالی ندارد
از اون عده قلیل پزشکان متعهد عذر میخوام اما
بی اعتمادی رو اون پزشکان بی وجدانی بوجود آوردند که به چیزی جز پول فکر نمیکنند... نه یک سریال که واقعیات رو نشون داده...
محسن
چقدر بی جنبه تشریف دارن
نگاه نکنید
بهتر
رضا
فکر می کنین کی هستید الکی خودتون رو بزرگ می کنید
ابوالفضل
Romania
ای کاش تیتر خبر بود : تحریم کالاهای آمریکایی توسط پزشکان
Iran, Islamic Republic of
سخت نگیر بابا بشین نگاه کن باحاله
ماهی صفت که با همه دنیا شوخی میکرد در موردشهر قم مراعات میکرد ولی اقای مدیری راحت با لهجه قمی شوخی میکند وهیچ اتفاقی نمی افته این پزشکان هم خود را از ما بهترون میدانند
آقا انصافا تو این سریال وکیلها رو بیشتر از پزشک ها می کوبه ولی صنف وکلا جیکشون هم در نیومده حالا این پزشکا چه داد و بیدادی راه انداختن خدا می دونه
متاسفم برای صنف پزشکان که استانه تحملشون کمه و از وکلا تشکر میکنم
استادایرج خان
فدای سرم که نگاه نمی کنی.
بدرک که نگاه نمیکنی. واقعیت عزیییییییز. واقعیت.
خیلی از پزشکا درس خوندن واسه تیغ زدن مردم بیچاره.
از انواع زیرنیزی بگیر تا این طرح مثلا سلامت. که ادعا می کنه رایگانه. ولی در واقع ما قبل از اینکه بیمار بشیم پول درمانمون رو میدیم. کجای دنیا بین پزشکا و کارمندای دیگه اینقدر اختلاف هست.
یک عضو هییت علمی دانشگاه ته تهش میگیره ده میلیون.
اون وقت یه پزشک متخصص میگیره صد میلیون.
یه چیز دیگه
مدت هاست خیلی از پزشکان با مردم غریبه اند که اگر نمی بودند پول زور واسه درمان اونا نمی گرفتند.
بزرگ.ار ما فهمیدیم اطلاعاتت بالاس بسه.اغا من نمیخام جانب داری بکنم یا مث اون عزیزی ک بالاس بگم مهندسم ن ولی خدایی چرا انقد ازی سریال ایراد میگیرد ایراد میگیرد از اون طرفم میگید چرا پیشرفت نمیکنیم خو اصلن شما روزنه ای برا پیشرفت میزارین اخه
Iran, Islamic Republic of
رفیقم توی یکی از بیمارستان های ذولتیکار می کنه می گه دکتر اینجاست ماهی 70 تومن در میاره .
مصطفی
United States
سلام
واقعا متاسفم برای کشورم که حتی افراد درس خوانده هم تاب و تحمل انتقاد رو ندارند .
جناب آقای خسرو نیا و بقیه مسئولین لطفا یاد بگیرید تا فیلم یا برنامه ای رو ندیدید دربارش نظر ندید خواهشا
با تشکر
خخخخخ
من کاری به این فیلم ندارم
خوب و بدش هم برا مدیری
اما یکی پیدا بشه جنبه خود مدیری را محک بزنه
همه قشری را محک زده حالا نوبت خودشه
راستی چرا توی تمام سریالهاش خودش جنتل من میشه و بقیه هالو و پاپتی و گیج؟
نقش اول و انتیک مال خودشه و دیگه هیچ نقش خوبی توی سریالهاش نیست و بقیه لوده و ابله نشون داده میشن؟
چرا توی تمام سریالهاش حرفهای نامربوط و فحاشی و لودگی و بد دهنی حرف اولا میزنه؟
چه اصراریه که با ناسزا مردم را بخندونه؟
سم سام
الان عرض میکنم این مردم بیچاره به کی باید اعتماد کنن
بنده خودم به دلیل آسیب دیدگی در ناحیه ی کمر به پزشک فوق تخصص مغز و اعصاب مراجعه کردم که ایشون دو راه پیش پای ما گذاشت:
1- بستری در یک بیمارستان خصوصی و پرداخت چند میلیون هزینه ی چاقو
2- و بستری در یک بیمارستان دولتی و سپردن تیغ جراحی به یک سری جوان نابلد و دانشجو به جهت آموزش جراحی به قیمت بازی با جان و سلامتی بیمار
( که البته بعد از عمل متوجه این موضوع شدیم) توجه داشته باشید که عملی که روی ستون فقرات بنده انجام گرفت صرفا یک عمل دیسک معمولی نبوده چرا که علاوه بر ترمیم دیسک کمر بنده میبایست با استفاده از تکنیک عمل باز، مهره ی کمرم هم فیوژن یا پلاتین گذاری میشد. (در این جا میتونید اوج دلسوزی و اهمیت جان یک بیمار برای پزشک معالج رو مشاهده کنید)

برادری دارم که به علت کار در کارخانه و فعالیت های سنگین بجهت دراوردن یک لقمه نان حلال دچار دیسک کمر شده و به پزشک رسمی بیمه ی تامین اجتماعی مراجعه میکنه و جوابی که یک پزشک مورد اعتماد مردم! به این کارگر زحمت کش که به سختی و عرق ریزی پولی رو درمیاره( که حتی کفاف معاش یه فرد مجرد رو هم نمیده چه رسد به پرداخت اجاره خانه و تامین مایحتاج یک خانواده و برآمدن از پس هزینه های سنگین تحصیل فرزند...) میده در نوع خودش خیلی جالبه:
این پزشک امین و مورد اعتماد، درخواست پرداخت 4 میلیون تومان قبل از عمل جراحی فارغ از هزینه های درمانی در سال 90 خورشیدی رو از یک کارگر بینوا میکنه که به دلیل از کار افتادگی و ناتوانی در انجام کار و نگرانی از آینده ی خودشو خانوادش به این پزشک مسئول و متعهد مراجعه کرده بود!
(الان قریب به چهار ساله که برادرم هر روز با دیسک کمر و درد شدید در ناحیه ی ستون فقراتش به علت تخطی و زیاده خواهی یک پزشک، سر کار میره و صدمات جدی ای به جسمش وارد شده)

به موارد بیشماری میتونم اشاره کنم که در این جا به همین یک مورد بسنده میکنم، روزی پدرم به علت بیماری قلبی، فشار خون بالا، ناراحتی شدید ریوی و لختگی خون و کبودی خون در سطح پوست دچار تنگی نفس میشه طوری که پزشک خانوادگیمون بعد از مشاهده ی حال پدرمشوکه شده بود و به سفارش ایشون، سریعا پدرم رو منتقل کردیم به بخش اورژانس مرکز تخصص قلب و عروق
حدود یک هفته ایشون بستری شد تا ابتدا مشکلات ریه ش رفع بشه تا بتونن قلب پدرم رو عمل جراحی کنن، خلاصه بعد از یه هفته پزشک مسئول میاد و به بیمار سالمند رو به موتی که اوضاع جسمانیش به شدت وخیمه امر میکنه! که شما برای عمل جراحی باید به مطب من بیای و با پرداخت 5 میلیون تومان هزینه ی چاقو! در مطب خودم اگه دوس داری عمل بشی!

حالا این سر قضیه رو گوش کنید که دوست من به دلیل داشتن یک پارتی کلفت و به کمک شوهرخواهری که فقط با داشتن یک مدرک دکترای ساده در زمینه ی پزشکی عمومی رییس یک بیمارستان فوق تخصص شده ( که البته بر حسب اتفاق فرزند شهید هم هست!)در حالی که بسیاری از متخصصین لایق این مملکت در حال حاضر بیکار هستن... به هر حال ایشون یه روز احساس بدی نسبت به بینی مبارک بهشون دست میده و با یک تلفن با داماد گرامی ترتیب بستری و عمل زیبایی بینی رو میده و به جای پرداخت 8 میلیون تومان تنها حدود یک و نیم میلیون میپردازه که بیش از پیش ما به صداقت و دلسوزی و فداکاری و امانت داری جان و مال و ناموس جامعه ی محترم پزشکی پی ببریم که تنها بر اساس ضوابط عمل میکنند نه به خاطر پول پرستی و داشتن روابط!
معلم
من یک معلم زبده و وظیفه شناس هستم!اما از خدا میخواهم کسی پیدا شود و برخی از معلمین بی مسئولیت و کارنابلد را که باعث بی ابرویی قشر فرهنگی هستند و با تذریس بد و غلط و تنبیه بدنی دانش اموزان را عذاب میدهند و باعث زحمت والدین هستند را به طنز بکشد!چرا که اگر معایب و بدی ها گفته نشود وهمه به هم تعارف کنند که همه چیز خوب است و هیچ مشکلی نیست فقط دردها زیادتر میشود!ما پزشک خبره وبا وجدان زیاد داریم اما چرا عزیزان پزشک قبول نمیکنند که خیلی از همکارانشان گاهی از روی ناواردی و گاه از روی بی وجدانی حتی باعث مرگ بیمارانشان شده اند!!
رضا دکتر
بسیار جملات قشنگی گفتن آقای دکتر
فقط اشاره نکردن دکترا(البته نه همه) محرم کدوم قسمت هستن
دکترها محرم جیب بیمارن نه محرم دردهاشون
یک فوق لیسانس باز نشسته
دو سوال :
1- چرا وضعیت درمانی و پزشکی ما باید طوری باشد که یک فرهنگی بازنشسته پس از عمری زحمت نتواند دندان هایش را ترمیم کند؟

2- چند روز پیش ماشینم را به یک نمایشگاه بردم گفتند 7 میلیون بیشتر نمی ارزد در حالی که بعضی از شاگردا نم که مدت کوتاهی پزشک شده اند را می بینم که ماشین های 300 میلیونی سوار می شوند آیا این عدالت است ؟
يك پزشك شاكي
من يك پزشکم. كامنتهارو همه خوندم. براي هم وطنان كم عقل و ناسپاس خودم واقعا متاسفم. اينقدر بخالت واقعا چه معنايي مي تونه داشته باشه ؟ واقعا شرمم مياد براي چنین ادمهايي طبابت كنم يا اصلا فقط بينشون زندگی كنم. تو خارج إز كشور پزشکان رو روي چشمشون ميزارن و كلي براشون قائلند اصلا هم كاري ندارند كه طرف ميليارده ؟ روزي چقدر درمياره؟ ماشين چي داره؟ خونه اش چند متره؟ اين سطح پايين فرهنگي فقط بين شما إيراني ها ديده ميشه كه واقعا در خاله زنك بازي نظير نداريد. اصلا آقا دارنگي و برازندگي. كلي زحمت كشيديم براي پزشك شدن حقمونه كه درآمد آنچناني و زندگي لوكس داشته باشيم. حقمونو بايد إز شما ملت شالراتان بگيريم. شما هم برسيد به زندگي خودتون ببينيم با حسادت و بخالت تون به كجا مي رسيد. بزرگترين نعمت سلامتيه. اگر از دست بره برگشتش در گرو طبابت ماست كه ميلياردها مي ارزه.  
محسن
Finland
آقایون دکترهای عزیز از قدیم گفتن حقیقت تلخه
شمام که انقد آتیش به جونتون افتاده حتما مشکل دارید..
وگرنه هستند پزشکای شریفی که دلسوزه مردم هستند و از انتقاد ترسی ندارن
آقای رییس شمام نگران میزت نباش دوباره هستند دکترایی مثل خودت که کمک کنن دوباره رییس بشی
نمیخواد انقد انرژی خرج کنی...
پزشک
درود بر تو پزشکی که درست تشخیص دادی حتما می دانی همانطور که در بخش روانپزشکی هم دیده ای و هم درسش را خوانده ای که چند درصد مردم از اختلال شخصیتهای گوناگون رنج میبرن واقعا درست تشخیص دادی . درود بر دکتر زالی والا مقام که پشتیبانی کرد تا جلوی این سریال را بگیریم تا مشت محکمی بر دهان این افراد بخیل بکوبیم.
محمد
وقتی آقای تبریزی فیلم مارمولک رو ساخت که البته در پی آن تا چند وقت روحانی جماعت تو کوچه و خیابون سوژه شدند ، این قشر مظلوم یه همچین برخوردهائی نکردند . جنبه داشتن و پیش داوری نکردن هم خوب چیزیه .
احمد
پر واضح است كه غالب افرادي كه نظر مخالف عليه پزشكان دارند ، از سطح سواد و فرهنگ پايينى برخوردار هستند و كينه هاي سنگين از پزشكان به دل دارند
فرق ما با شما اينه كه نيمي از عمر خود را درس مي خواهيم و نيمي ديگر را مشغول خدمت هستيم ولي شما پي خوش گذراني هستيد ، مسلما هرچقدر درامد داشته باشيم حق ما است
بنده يك دانشجوي سال اخر پزشكي هستم و يقينا با اين جو و اين وضع فرهنگي در ايران نمي مانم ، كفر نعمت از كفت بيرون كند ، حال شما بمانيد و حوضتان...
پزشکان حاضر در شهر تهران درمان بیماران را کامل انجام نمی دهند.
بی نام
یه نظر می رسد در این سریال آقای مهران مدیری فقط خودشون و همکارانشون می خندند همانطور که در قسمت آخر پشت صخنه نشان داده می شود، و فقط قشر تحصیل کرده را به استهزا گرفته اند متاسفانه. از ایشون توقع کاری بهتر داشتیم.
هیچ وقت فکر کردین چرا ما فرار مغزها تو پزشکی نداریم. چون هیج جا دنیا مثل اینجا پزشکی درآمد ندارند. تازه برای وارد شدن به کار هم باید دوباره امتحان بدهند.
علی
Romania
کدام اعتماد؟اینکه پزشکان عزیز دردانشگاهها با هزینه ملی تحصیل رایگان نمودند وحال از طریق درامدهای حاصل از همین مردم درد کشیده به زندگی های اشرافی دست یافته اند جای هیچگونه اعتمادی هم باقی میماند؟
مسلما خنداندن مردم 7 میلیارد که هیچی 70 میلیارد ارزش داره اما تجارت با سلامت مردم باید با اعدام مهار بشه
ضمنا تو خانواده ما کلی دکتره که همه باهم نگاه می کردند هیچکس هم حس بدینداشت
اگر دکترها حس اهنت دارند به بقیه لباسها اهنت نکنند تا اهانت نشنوند!
بختیاری
United States
خدایا . . . مردم چقدر به فیلم ها و سریال ها گوش می دن و ما خبر نداشتیم!؟ یک سریال اعتماد مردم راازبین می برد! پس چرا 20 شبکه برای مردم حرف می زنند و کسی توجهی نمی کند؟ هر چه در باره تربیت فرزند، همسر داری، تغذیه درست، ورزش و ... گفته می شود گوش شنوایی نیست فقط مهران مدیری حرف بزند مردم گوش می دهند و اعتمادشان از بین می رود!
شفق
والا من با نظر دکتر کاملا موافقم
کسی ایا ازین کارگردانا و بازیگرا که فقط تو 2 تا اتاق بازی میکنند
و لووگی درمیارن. .... نه ظراففی داره بلا نسبت هنرشون نه زحمتی
فقط یه ریز میخندن
کسی هس بگه اینهمه پول بابت چی میگیرن؟
اونوقت پزشکا با اونخمه عمرو زحمت و استرس شدن سوژه واسه اینا که اصلا بویییی نبردن از زحمت....
ما 4 برابر رشته های دیگه درس میخونیم
استرس میکشیم
زحمت....
ولی....
تاسف باره.
چند نکته را در مورد فرق فارغ التحصیلان پزشکی با سایر رشته‌ها جهت تنویر افکار عمومی باید اعلام کنم

۱. پزشکی رشته‌ای ۲۴ ساعته بوده و دوران دانشجویی آن دارای ۲۰ شب کشیک ۲۴ ساعته در ماه می‌باشد. اما رشته‌های دیگر مخصوصا مقطع دکترایشان شاید ماهی به زور ۲- ۳ جلسه کلاس ان هم صبح برگزار شود.

۲. دانشجوی پزشکی در بیمارستان دولتی به رایگان برای دولت کار می‌کند اما هیچ دانشجوی رشته دیگری اینکاررا نمی‌کند.

۳. دانشجوی پزشکی در قبال کارهای خود که بسیار حساس می‌باشد مسولیت دارد و حتی دادگاهی می‌شود و مجبور به پرداخت دیه اما هیچ دانشجویی چنین ریسکی ندارد.

۴. دانشجویان رشته‌های دیگر به دلیل وقت آزاد بسیار می‌توانند در دوران دانشجویی کار و تجارت کنند و حتی کارمند دولت باشند! و پشت سرهم لیسانس و فوق و دکترا بگیرند اما دانشجوی پزشکی تا ۴۰ سالگی باید از جیب پدر و مادرش زندگی کند.

۵. تمام رشته‌های بعد فارغ التحصیلی به راحتی مدرک خودرا از دانشگاه گرفته و به دنبال کار و زندگی به انتخاب خود می‌روند با اینکه از بیت المال درس خوانده‌اند.

اما انگار تنها کسانی که از بیت المال درس می‌خوانند دانشجویان پزشکی‌اند. بلافاصله مدرکشان تا دوبرابر مدت تحصیل گرو نگه داشته می‌شود برای خدمت در کشور.

پس از ۷ سال باید به مدت ۲ سال به اجبار در دور‌ترین روستا‌ها و بدون امکانات با کمترین درامد زندگی کنند که حتی درامدشان خرج رفت و امد به شهر خودرا کفاف نمی‌دهد. آیا این عدالت است؟

چرا یک پزشک جوان نباید مانند یک دکترای برق نتواند در شهر خودش و یا حتی شهری بهتر از شهر خودش زندگی کند؟ این چه توقعی است که ایجاد شده؟ چرا پزشک باید به بیگاری برده شود؟

۵. پزشک جوان بعد دوسال بیگاری تصمیم می‌گیرد در امتحان تخصص شرکت کند.

۶. دوران تخصص: ۴ - ۵ سال با ۲۰ کشیک ۲۴ ساعته در ماه و حقوق ۷۰۰ هزار تومان! شما اسم این را می‌گذارید عدالت؟ پزشک ۳۰ ساله چطور با ۷۰۰ هزار تومن می‌تواند خانواده اداره کند وقتی که نتوانسته مانند سایر فارغ التحصیلان از ۲۰ سالگی برای خود کار کند و سرمایه جمع کند؟

۷. دوران تخصص تمام می‌شود حالا هم مدرک پزشکی عمومی شما گرو است و هم مدرک تخصص!

یک پزشک متخصص ۳۵ - ۴۰ ساله را باز هم مجبور می‌کنند دو برابر تحصیل یعنی ۸ سال باز هم به مناطق محروم برود و اجازه کار خصوصی ندارد و فقط در بخش دولتی و تعرفه دولتی کار کند آنهم در نقاطی بسیار محروم و بدون امکانات.

آیا کدامیک از فارغ‌التحصیلان رشته‌های دیگر را مجبور به چنین کاری می‌کنند؟

کدام دکترای برق با خانواده خود به روستا می‌رود و حاضر است زن و بچه‌اش به مدرسه روستا بروند؟

الان که همه با تحصیل به فکر رفاه و پیشرفت هستند پزشک چه گناهی کرده که باید عقبگرد برود؟

اگر قرار بر عدالت است یا همه رشته‌ها طرح خدمت داشته باشند یا پزشکان هم نداشته باشند.

۸. ۸ سال با کمترین درامد در شهرستان‌ها می‌گذراند تا در۴۸ - ۵۰ سالگی به شهر خودش برمی‌گردد دوستان ۴۶ ساله او همه چیز دارند خانه، ماشین . . . اما او مانند یک محکوم از تبعید برگشته تازه می‌خواهد بداند زندگی چیست.

مسلم است که زیر بار جراحی آپاندیسیت به قیمت مصوب ۳۰ هزار تومان! نمی‌رود چون اجحاف است مسلم است که باعث می‌شود از همین نقطه زیر میزی شکل بگیرد.

تعمیر کار خودرو درب کاپوت را باز و بسته می‌کند ۵۰ هزار تومن می‌خواهد چرا باید تعرفه جراحی پر استرس اپاندیس ۳۰ هزار تومان باشد؟ البته ذکر کنم در طرح سلامت این تعرفه بسبار افزایش یافته و شده ۹۰ هزار تومان!

خب مسلم است پزشکی که بیشتر عمرش به بیگاری رفته می‌خواهد در مدت کوتاه جبران کند و حق واقعی خودرا طلب می‌کند.

مگر یک بنگاه دار چه کار شاقی می‌کند که برای تنظیم اجاره نامه در ۵ دقیقه چند میلیون پول می‌گیرد؟

۹. عده‌ای می‌گویند ایران بهشت پزشکان است. خب ثابت کنید. می‌گویند درامد پرشکان ایران چند برابر خارج از کشور است!
بهتر است سری به وزارت بهداشت زده و روند مهاجرت پزشکان را بررسی کنید.

صدهزار پزشک ایرانی در خارج از کشور هستند که در بهترین وضعیت شغلی و درامد هستند و حتی یک نفرشان به کشور باز نگشته است.

ویزیت پزشک عمومی در ایران تقریبا ۸ دلار
ویزیت پزشک عمومی در ترکیه ۸۰ دلار
ویزیت پزشک عمومی در آذربایجان ۷۰ دلار

این یک مقایسه کوچک است فقط در ویزیت آنهم در کشورهای جهان سوم حالا چطور امکان دارد درامد پزشکان ایرانی بیشتر از کشورهای غربی باشد؟

مسلما همه اقوامی در خارج از کشور دارند می‌توانند برای اطمینان بیشتر در مورد درامد پزشکان ایرانی در غرب و سطح زنگیشان سوال کنند.
Iran, Islamic Republic of
شما اطلاع کافی از سایر رشته های دکترا ندارید با تاسف. سوادتان را بروز کنید
کاملا درست گفتی
کتاب مینویسی؟؟ :-) :-) :-)
زند
سلام لابد سریال خوبه که سه بار انتقاد منو چاپ نکردید
p
ماکه میدونیم این سریال واقعیت نیست ونگرانی پزشکان بی خودی است
ولی فکر میکنم این سریال کاملا واقعی است.چون اکثر اتفاقات طنز ولی تلخ این سریال به سر خود من آمده است. ببینم شما پزشگ نیستید؟چرا جامعه پزشگی مثل باند مافیا رفتار میکنه.
ذ
محمد
آخه من موندو پزشک های محترم واقعا متوجه نیستند این یک سریال طنزه. در ضمن همیشه تو هر قشری هم آدم سالم وجود داره هم ناپاک اصلا ربطی نداره که بخواد به همه این صنف بر بخوره. تا حالا خود من با کم کاری و زیر میزی و هزینه های آنچنانی دکترها مواجه بودم چرا اون وقتی که تا مریض پول واریز نکنه طرف بستری نمیشه صنف دکترها جبهه نمیگیرند. اون وقتی که جز پول هیچ چیز دیگه ایی براشون مهم نیست
ابوالفضل
من واقعا برای پزشک ها متاسفم من ۱۳سالمه و دوست دارم پزشک بشم اگه ببینم اقای مدیری ای چنین سریالی بسازه که مردم وبه خصوص من یا همه ی اقشار جامعه حتی فقیر خوش حال بشه من اصلا اعتراضی ندارم تازه حالا مگه چی شده مردم میخوان بخندن اگه شما نمیخواین نگاه نکنین