چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰

کاهش دوره درمان تا۵۰درصد با ابداعی ایرانی

چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب: 435892
مرکز جامع ترمیم زخم جهادداشگاهی علوم پزشکی تهران اقدام به ترمیم زخم های مزمن با استفاده از سیستم خلاء یا وکیوم تراپی کرده است که با این روش ۳۰ تا ۵۰ درصد دوره ترمیم زخم های مزمن کاهش می یابد.
به گزارش جهان، غلامرضا اسماعیلی جاوید، رئیس مرکزترمیم زخم جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران در گفتگو با مهر گفت: در این مرکز موفق شدیم تا علاوه بر استفاده از لارو مگس ( لارو درمانی) از روش های دیگری مانند وکیوم تراپی به ترمیم زخم های دیابتی، بستر و مزمن بپردازیم.

وی افزود: در وکیوم تراپی یا دستگاه سیستم خلاء می توان بافت های مرده زخم مزمن را از بین برد، تا بدین وسیله بافت های سالم بدن فرد، به بافت های مرده تبدیل نشود.

اسماعیلی جاوید اظهار داشت: در روش وکیوم تراپی یک فشار منفی در زخم ایجاد می کنیم تا تمام ترشحات عفونی خارج شوند و این ترشحات به سمت داخل زخم برنگردند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه با حمایت از شرکت های دانش بنیان و با همکاری دانشگاه اصفهان، دستگاه وکیوم تراپی به عنوان یک محصول رقابتی در کشور به تولید رسانده شد تا در این راستا بتوانیم به درمان زخم های مزمن بپردازیم.

رئیس مرکز ترمیم زخم جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران با بیان اینکه در این روش، بیمار می تواند به تمام فعالیت های روزانه خود برسد، ادامه داد: در ترمیم زخم های مزمن با وکیوم تراپی، دیگر نیازی به بستری بیمار نیست و نهایتا زخم طی دو روز بهبود می یابد.

وی افزود: این روش در امریکا و اروپا هزینه درمانی زیادی دارد اما در این مرکز، بیماران مبتلا به زخم های مزمن با کمترین هزینه (۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان) درمان می شوند.

وی با تاکید بر اینکه البته از سوی دیگر، بیمه ها می توانند این نوع درمان را تحت پوشش قرار دهند، گفت: به دلیل اینکه بیماران مبتلا به زخم های مزمن از جمله زخم دیابتی، اکثرا در طبقه متوسط و ضعیف هستند و بیمه های خوبی ندارند از این رو در صدد کاهش هزینه درمانی این بیماری نیز هستیم.

اسماعیلی جاوید افزود: اگر بیمار با هر روش استانداردی به درمان و یا ترمیم زخم دیابتی بپردازد، باید زمان زیادی صرف کند تا بهبود یابد، اما با استفاده از روش وکیوم تراپی ۳۰ تا ۵۰ درصد مدت زمان ترمیم زخم کاهش می یابد.

وی تاکید داشت: البته در برخی افراد (بیماران شریانی) نمی توانیم از وکیوم تراپی استفاده کنیم به دلیل اینکه سیستم خلاء در زخم و اندام های دیگرشان تاثیر منفی می گذارد.
https://jahannews.com/vdci3wa5rt1apv2.cbct.html
jahannews.com/vdci3wa5rt1apv2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *