پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نامه گروه‌های جهادی به روحانی درباره هامون

يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب: 418198
همزمان با سفر رئیس جمهور افغانستان به تهران ۲۵ گروه جهادی فعال در مناطق محروم متن نامه خود به حسن روحانی رییس جمهور را منتشر کردند که در آن خواستار رسیدگی به موضوع حقابه هیرمند شده اند.
به گزارش جهان به نقل از مهر متن نامه به این شرح است:

محضر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی
سلام علیکم

احتراما؛ با تبریک و تهنیت به مناسبت فرارسیدن ماه رجب المرجب، مطلع شدیم که در آینده ای نزدیک بناست تا رئیس جمهور افغانستان به ایران بیایند و با حضرتعالی و سایر مقامات دیدار و گفتگو داشته باشند. این مرقومه از سوی موسسات و گروه های جهادی و فعالین فرهنگی و اجتماعی که از نزدیک با مصائب فراوان و رنج و محن مردمان صبور و رنج دیده سیستان و بلوچستان ارتباط داشته اند، محضرتان تقدیم می گردد.

حضرتعالی به خوبی مستحضرید که بیش از ۱۵ سال است که از خشکسالی و بی آبی در سیستان و بلوچستان و خشک شدن بزرگترین دریاچه آب شیرین ایران یعنی "هامون" می گذرد و در این سالیان طولانی باعث چه صدمات و ضربات مهلکی به معیشت، سلامت، امنیت و حتی بافت جمعیتی مناطق شرقی کشورمان، شده است. یکی از مهمترین عوامل این خشکسالی چندین ساله، سیاست های مدیریت آب کشور همسایه در ممانعت از در اختیار گذاشتن حقابه هیرمند به صورت پیوسته و قابل برنامه ریزی است. همه ما شاهد آن بودیم در دو سال گذشته حرکت بسیار مثبتی برای احیای بزرگترین دریاچه شور ایران صورت گرفت و این درحالی است که سالهاست بزرگترین دریاچه آب شیرین کشور که حیات و ممات مردم بزرگترین استان کشورمان به آن پیوند خورده است، در سایه کم مهری دستگاه های مسئول ، خشک شده و چرخ زندگی به سختی می چرخد.

در پایان از حضرتعالی عاجزانه تقاضامندیم، ما را به عنوان سفیران صدای مظلومیت و محرومیت مردمان یکرنگ و صبور سیستان و بلوچستان با پیگیری و صدور اوامری به دستگاه های مسئول در خصوص موضوع حقابه هیرمند به ویژه با عنایت به سفر رییس جمهور افغانستان شادمان سازید، تا در دیدار مجدد با مرز نشینان غیور ، پیام آوران بشارت برایشان باشیم.

شبکه طلایه داران جهاد
موسسه جهادی آل یاسین
گروه جهادی محبین الائمه
موسسه جهادی رضوان
موسسه جهادی بلاغ المبین

گروه جهادی محمد رسول الله
گروه جهادی محمد امین
موسسه جهادی خادمان ام ابیها
گروه جهادی شهید حامد رجایی
گروه جهادی ام المومنین خدیجه کبری

موسسه جهادی پیشگامان جهاد فرهنگی
موسسه جمعیت بهار آفرین شرق
موسسه هامون کیانسه
کانون سبز محیط زیست زابل
گروه جهادی یاوران مهدی

گروه جهادی رهروان ولایت
گروه جهادی فاطمیه
موسسه دارالفنون زابل
گروه جهادی حرکت المحرومین
گروه جهادی جهادگران منتظر

گروه جهادی میعاد حقیقت
گروه جهادی رایت المهدی
گروه جهادی رضوان ائمه
موسسه جهادی مهر ماندگار
موسسه جهادی مهاجر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *