جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

اذعان‌آمریکا‌ به قدرت‌روسیه‌در"‌آسمان سوریه"

چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب: 448690
نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه به شرط همکاری مستقیم با روسیه را امکان پذیر دانست.
اذعان‌آمریکا‌ به قدرت‌روسیه‌در"‌آسمان سوریه"
به گزارش جهان، مهر به نقل از رویترز گزارش داد، هیلاری کلینتون نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال آینده درخواست خودش مبنی بر ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع در سوریه را تکرار کرد ولی این بار گفت این کار تنها با همکاری مستقیم روسیه امکان پذیر خواهد بود.

کلینتون که در حال حاضر در ادامه سفرهای انتخاباتی در شهر داونپورت حضور دارد، طی سخنرانی در میان هوادارانش از مقامات این کشور خواست برای ایجاد چنین منطقه ای با روس ها مذاکره داشته باشند.

وی افزود وضعیت کنونی سوریه بیش از پیش پیچیده شده است و برای ایجاد یک منطقه امن و با ثبات باید روسیه را به چشم یک شریک و همکار بین المللی نگاه کرد.

این نامزد ریاست جمهوری آمریکا همچنین با اعزام نیروهای نظامی آمریکا به سوریه در برهه کنونی مخالفت کرد.

کلینتون در بخش دیگری از سخنرانی اش به حوادث روزهای اخیر کشورش و تیراندازی اورگون اشاره کرد و وعده داد در صورت راهیابی اش به کاخ سفید این خشونت های مسلحانه کاهش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: در صورتی که در این انتخابات پیروز شود، از قدرت خود برای محدود کردن استفاده از سلاح در این کشور استفاده خواهد کرد.

گفتنی است در تیراندازی هفته گذشته در ایالت اورگن آمریکا، ۱۰ نفر از جمله فرد مهاجم کشته و ۷ نفر مجروح شدند.

این تیراندازی، چهل و پنجمین حمله به مراکز آموزشی آمریکا در سال جاری میلادی بود.

آمارهای رسمی حاکی است که از آغاز سال جاری میلادی بیش از ۸ هزار نفر در تیراندازی های آمریکا کشته و حدود ۱۷ هزار نفر مجروح شده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *