جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۱

حیات گاز ایران تا ۲۰۰ سال دیگر تضمین شد

يکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب: 458293
سومین غول نفتی دنیا در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد ایران به لحاظ دوام ذخایر نفت و گاز با توجه به رقم کنونی استخراج و با فرض حفظ ذخایر تا ۲۰۰ سال دیگر گاز و تا ۱۲۵ سال دیگر نفت دارد و از این نظر در رتبه نخست جهان قرار گرفته است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، شرکت ایتالیایی «اِنی»، سومین غول نفتی جهان در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد ایران که پس از روسیه دومین ذخایر بزرگ گاز جهان و چهارمین ذخایر نفتی جهان را به خود اختصاص داده است، ۲ قرن دیگر گاز و ۱۲۵ سال دیگر نفت خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، ایران با رقم کنونی استخراج نفت و گاز و با فرض حفظ ذخایر خود در سطح کنونی تا ۲۰۰ سال دیگر گاز و ۱۲۵ سال دیگر نفت برای تولید دارد.

این شرکت میزان ذخایر گازی ایران در پایان سال ۲۰۱۴ را ۳۴ تریلیون و ۲۰ میلیارد مترمکعب و میزان تولید گاز را ۱۷۰.۰۸ میلیارد مترمکعب اعلام کرده است.

همچنین بر اساس برآوردهای این شرکت، میزان ذخایر نفتی ایران در پایان سال ۲۰۱۴ معادل ۱۵۷ میلیارد و ۵۳۰ میلیون بشکه و میزان تولید نفت روزانه ۳ میلیون و ۴۴۲ هزار بشکه نفت بوده است.

بر اساس این گزارش، کشورهای دیگر با فاصله زیاد پس از ایران قرار گرفته اند به طوری که در مورد گاز قطر به عنوان نزدیک‌ترین کشور به ایران تنها تا ۱۴۴ سال دیگر گاز دارد. ترکمنستان با ۱۱۷ سال و عربستان با ۱۰۴ سال در رتبه‌های سوم و چهارم قرار گرفته‌اند.

ذخایر گازی روسیه ۷۹ سال، الجزایر ۵۶ سال، چین ۲۶ سال، نروژ ۲۲ سال، آمریکا ۱۴ سال و کانادا ۱۳ سال دیگر دوام می آورد و این کشورها از نظر میزان دوام ذخایر گازی خود به ترتیب در رتبه های پنجم تا دهم قرار گرفته‌اند.

به لحاظ دوام ذخایر نفتی، عراق ۱۱۵ سال، کانادا ۱۱۲ سال، کویت ۹۰ سال، امارات ۷۵ سال، عربستان ۶۳، روسیه ۲۰ سال، چین ۱۶ سال، آمریکا ۱۰ سال و مکزیک نیز ۱۰ سال دیگر نفت دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بر لوح نشان بودنی ها بوده است

پیوسته قلم ز نیک و بد فرسوده است

در روز ازل هر آن چه بایست بداد

غم خوردن و کوشیدن ما بیهوده است
حکیم عمرخیام