جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲

علت مشترک نیمی از طلاق ها در کشور

دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب: 448393
رئیس سازمان بهزیستی کشور از طلاق ۵۰ درصد خانواده‌ها به خاطر اعتیاد همسر خبر داد و گفت: ۳۵ درصد از جرائمی که با آن در کشور روبه‌رو هستیم به اعتیاد افراد بر می‌گردد.
به گزارش جهان به نقل از میزان، انوشیروان محسنی بندپی در همایش سراسری کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مواد مخدر در سالن فرهنگی ورزشی تلاش با بیان این مطلب که آمار و ارقام نشان می‌دهد که بیش از ۵۰ درصد از طلاق‌ها به دلیل اعتیاد همسر بوده است، اظهار کرد: ۲۵ درصد همسرآزاری‌ها و کودک‌آزاری‌ها علت اصلی آن اعتیاد است. همچنین ۳۵ درصد از جرائمی که با آن در کشور روبه‌رو هستیم به اعتیاد افراد بر می‌گردد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که در حال حاضر شیشه به عنوان پرمصرف‌ترین مواد مخدر رایج پیدا کرده است، افزود: متاسفانه پدیده‌ دیگری که با آن روبه‌رو هستیم اعتیاد زنان است به طوری که زنانی که قبلا از اعتیاد ایمن بودند در حال حاضر اعتیاد در بین آن‌ها رشد معناداری پیدا کرده است و تعداد زنان معتاد رو به افزایش است.

محسنی بندپی با اشاره به این مطلب که پیشگیری از جمله سیاست‌های اصلی سازمان محسوب می‌شود، گفت: ما به دنبال ارتقاء آگاهی مردم از اثرات مخرب مواد مخدر و به ویژه مواد صنعتی هستیم. متاسفانه یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر معتاد در ایران داریم که به اضافه خانواده‌هایشان حدود ۴ تا ۵ میلیون نفر می‌شوند که این افراد درگیر اعتیاد هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در خاتمه تصریح کرد: در حال حاضر کودک، دانش‌آموز و دانشجو معتاد نیز داریم، متاسفانه علیرغم این آمارها، وزارت آموزش و پرورش زیر بار نمی‌رود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *