پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۹
۳۳

روزنامه ایران: ببخشید که حجابتان را درست کردیم!

شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب: 458194
روزنامه ایران که عکس چند بازیگر زن بدحجاب یکی از سریال‌های نمایش خانگی را هفته پیش اصلاح کرده بود، در دو شماره بعد به خاطر این عمل عذرخواهی کرد تا سبک و ترازی تازه از "روزنامه‌نگاری و قانونمداری" را به جامعه مطبوعات آموزش بدهد!
روزنامه ایران: ببخشید که حجابتان را درست کردیم!
به گزارش جهان، روزنامه جوان نوشت: روزنامه ایران که عکس چند بازیگر زن بدحجاب یکی از سریال‌های شبکه نمایش خانگی را در شماره سه‌شنبه هفته پیش اصلاح کرده بود، در دو شماره بعد به خاطر این عمل عذرخواهی کرد تا سبک و ترازی تازه از «روزنامه‌نگاری و قانونمداری» را به جامعه مطبوعات آموزش بدهد!

روزنامه دولتی ایران که تریبون رسمی اطلاع دولت است و به همین علت حساسیت ویژه‌ای نسبت به دیگر رسانه‌ها دارد، روز سه‌شنبه هفته گذشته با پوشش مراسم نشست خبری سریال «شهرزاد» که در شبکه نمایش خانگی منتشر شده است، به دلیل بدحجاب بودن بازیگران زن این سریال در نشست خبری تصاویر این نشست را با انجام برخی اصلاحات منتشر کرد؛ این اتفاق که رسمی معمول و البته رویه‌ای قانونی در میان رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود، ظاهراً با واکنش تند بازیگران زن سریال مذکور مواجه شده است.

 

                                                                                                         


احتمالاً از آنجایی که محمدهادی رضوی سرمایه‌گذار اصلی این سریال تاریخی، داماد معاون اجرایی رئیس‌جمهور است، این اعتراضات با سرعت بیشتری به مسئولان روزنامه دولتی ایران منعکس شده و خواستار جبران مافات و عذرخواهی این روزنامه از عوامل سریال تاریخی مذکور می‌شوند.

پس از این اتفاق روزنامه ایران در شماره روز پنج‌شنبه خود ضمن انتشار عکس‌های اصلی و اصلاح نشده این نشست که حجاب سه زن بازیگر مذکور در آن برخلاف عرف و موازین شرعی بوده، در متنی با عنوان «توضیح و عذرخواهی از عوامل سریال شهرزاد» می‌نویسد: «روز سه‌شنبه سوم آذر در صفحه ۲۳ روزنامه ایران، گزارش نشست خبری عوامل سریال «شهرزاد» به عنوان خبر اصلی صفحه منتشر شده بود و دو تصویر نیز از این نشست خبری در این گزارش درج شده بود؛ متأسفانه در دقایق پایانی ارسال روزنامه به لیتوگرافی، خطایی سهوی در اصلاح تصاویر خانم‌ها ترانه علیدوستی، پریناز ایزدیار و گلاره عباسی از سوی پردازشگر تصاویر صورت گرفت که در اینجا از این بازیگران عذرخواهی کرده و مراتب تأسف خود را از این خطای سهوی اعلام می‌داریم...» روزنامه ایران در حالی به خاطر رعایت قانون و حفظ شعائر دینی از این سه بازیگر زن عذرخواهی و ابراز تأسف کرده که به نظر می‌رسد مدیران این نشریه بیشتر از اینکه مدنظرشان عذرخواهی از بازیگران یا مردم یا عذرخواهی به خاطر قانون باشد، عذرخواهی از مسئولان دولتی و بستگان آنان است!

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نمیشود کسی قوانین الهی، قوانینی که خدا وضع کرده است و از دست مبارک پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی صل الله علیه و آله و سلم به ما رسیده است را بی توجهی بکند، مگر اینکه شکمش پر از حرام باشد. این ها که حکم شرعی حجاب را در روزنامه شان نادیده می گیرند، شک نکنید مار خورده اند که افعی شده اند. آن هم مار حرام.
هیچ جای قران نگفته حجاب اجباریه.اینو تو کله تو کردند.میگه ذالک ازکی لکم.اگر تفاوت امر ونهی تنزیهی و تحریمی رو میدونستی متوجه میشدی.ایت اله یثربی امام جمعه جمله جالبی در مورد حجاب دارند بخونید.
Iran, Islamic Republic of
انصافا تیتر با مسمایی بود.
هرچه بگندد نمکش میزنند.وای به حالی که بگندد نمک
حميد
حجاب امري شخصي است.
خوب تو خونشون نگهش دارن! شما با مسواکت میای تو خیابون؟
ماهتاب
حجاب در محیط منزل و اختصاصی ،شخصیه در مکان عمومی امری شخصی نیست و اجتماعیه،اگه شخصی بود که خدا تو قرآن دستور به پوشش در برابر نامحرم رو نمیداد.خدا به زنان ما عفت و حیا و به مردان غیرت بدهد ان شاء الله
هادی
Iran, Islamic Republic of
واقعا شما انرژی هاتون را روی چه چیزهائی میزارید کار ندارید برید کمی مطالعه کنید خیلی به نفعتون خواهد بود اسمان و ریسمان را به هم می بافید تا مچ دولت را بگیرید خسته نشدید؟
Romania
از نظر ما ربطی به دولت نداشت ولی از نظر شما اصلا ح طلب ها مهمه که بی حجابی رو به دولت ربط بدین تا بگین همه رای دهنده گان به روحانی طرفدار بی حجابی بودند واسه همین هی میگین مهمه مهمه مهمه حالا شما یک بار بگین مهمه که ول کنه
اشتباه مثبت دادم
وحید
این وضع جامعه ما تقصیر کسی نیست. مردای ما بی غیرت شدن. خاک بر سر مردی که زیبایی های زنش رو به مرد نامحرم نشون میده.
جناب هادی مچ دولت گرفتن چیه !?
۱_ شماها بودید با ذره بین بگردید از دولت احمدی نژاد مچگیری کنید
۲_ بعضیها تابلو سوتی می دهند احتیاج به آسمان ریسمان نیست شما کمی به رفتار اینها دقت کنید متوجه می شوید
خیرخواه مردم
Iran, Islamic Republic of
برخی حاضرند دل نازنین امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را بخاطر اینکه دل بعضیها نشکنه به درد بیارن !
عذر خواهی بجا بوده. کار روزنامه و رسانه قلب واقعیت نیست بلکه آانعکاس همه خوبیها و بدی هایی هست که تو جامعه میگذره. با اصل موضوع حجابو اینکه نسل امروزی به هر دلیلی به اون شکل که حکومت دوست داره حجاب رو رعایت نمیکنن کاری ندارم ولی اینکه با فتوشاپ بیاییم تصویر ذیگه ای از اونچه تو واقعیت بوده بسازیم کار بسیار اشتباهی هست.
شهروند درجه چندم
خب اینهم عذربدترازگناهه!
فتوشاپ درست نیست اما خلاف قانون و شرع عمل کردن آن هنرمندان را نباید اصولا انعکاس می دادند تا احتیاجی به فتوشاپ نباشد!
هنرمند؟

بازیگر
نفاق از کفر بدتر است
اقای روشنفکر نما ، بهتر است با رسالت رسانه آنهم در یک جامعه اخلاق مدار شرقی و به ویژه مسلمان آشناتر شوید . رسالت رسانه اشاعه و نمایش ناهنجاری ها نیست مگر در موارد استثنایی و با هدف اصلاح ، اشاعه فساد ( یعنی گناه آشکار ) خود گناه و شاید به مراتب بزرگتر از گناه اول باشد . تو را به خدا ایمان مردم را دستاویز ملاحظات ناچیز جناحی نفرمایید .
حامد از قم
دوست عزیز ،لطفا موضوع حجاب را سیاسی نکنید،اگر اندکی آگاهی دینی داشته باشید نمی گویید حجاب را آنگونه که حکومت می خواهد... چون حجاب از ضروریات اسلام هست ، ضمنا هم بر اساس شرع وهم قانون روزنامه ها مجاز به اشاعه منکر نمی باشند
امير علي
تازه ميگه نسل امروزي
نسل امروز با حجابند
مگه شما آمار داريد حجاب نسل امروز چيه

ولي طبق آمار فروش هر سال چادر سياه ميشه فهميد حداقل نصف بيشتر زنان ايران چادري هستند

زنان مذهبي تو خيابان خيلي كم هستند
پس نمود اجتماعي بجز 22 بهمن ندارند
نسل اول
اشتباه شما ( و شاید هم غرض ورزی ) این است که فکر میکنید حجاب یک مورد سیاسی و خواست حکومت است
نه عزیزجان حجاب یک واجب شرعی است و خواست حکومت هم براساس وجوب این اصل است
رضاخان حجاب را ممنوع کرد اما نتوانست به خواسته اش برسد و بعدها اختیاری شد
سالروز کشف حجاب راهم در رژیم سابق جشن می گرفتند ( 17 دی ) که همان جشن منجر به برپایی اعتراض آمیز زنان درقم شد ( 1356 ) و آن جریان منجربه راهپیمایی زنان گردید که استارت تظاهرات علیه آن رژیم بود و درنهایت طومار رژیم شاه برچیده شد!
بنده خدا
نفوذ یعنی این ..
دست کاری عکس صحیح نیست از ابتدا نباید منتشر می شد.
اصلا نباید تریبون به مترفین داد.
معترض
سوال من اینجاست چرا هیچ پوستر کلیپ فیلم کوتاه و... در تلویزیون بر علیه بدحجابی پخش نمیشه به نظر من به این خاطره که این موضوع یعنی بدحجابی برای مسئولان و برنامه سازان عادی شده که هیچ خودشون هم اونو بد نمیدونند و این خودش یه جریان نفوذ فرهنگی تا دل رسانه ها و تیربون های کشور مخصوصا تلویزیون دوستان پیشنهاد میکنم یه سر به پشت صحنه های آثار تولیدی در تلویزیون بزنید
رامین
United States
عجب دوره ای شده جای خوب و بد عوض شده
عباس
Iran, Islamic Republic of
عجب عنوانی زدی جهان ، احسنت
جهان نزده! ای کیو
لطفا اقای مطهری دراین باره نظرشون رو بدن
چند وقته خیلی ساکت هستند!!!؟؟؟
سيد محمد جواد منتظر
بسم الله
دوستان متدين و عزيز جهان
مراقب باشين در انتشار چنين خبرهايي خودتون دچار ترويج فحشا نشين
چه لزومي داشت اين عكس شفاف از اين چند زن بد حجاب رو اول خبر و تو صفحه اصلي سايت كار كردين
براي نهي از منكر خودتون دچار منكر نشين...
Iran, Islamic Republic of
متاسفم
Iran, Islamic Republic of
همش افراط و تفریط
وای بر کسانی که رضایت نامشروع خلق رو به به بهای خشم خالق می خرند
محمد
Iran, Islamic Republic of
روزنامه ایران به زودی دست جبهه انقلاب خواهد افتاد.

ان شاالله..