جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

ریزگرد خوزستانی ها را راهی بیمارستان کرد

پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب: 410998
نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان ها با اشاره به آسیب های جدی مردم خوزستان از نفوذ ریزگردها، گفت: تعداد قابل توجهی از مردم استان در هفته های اخیر به بیمارستان منتقل شدند.
به گزارش جهان به نقل از مهر،سیف الله پدین در چهاردهمین اجلاس شورای عالی استان ها که صبح پنج شنبه در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد افزود: مردم استان های خوزستان، ایلام، کردستان و بوشهر با وجود درگیر بودن این استان ها با سونامی گرد و خاک حضور چشمگیر و پررنگی در راهپیمایی ۲۲ بهمن داشتند و بار دیگر وفاداری خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی به اثبات رساندند.

وی افزود: متاسفانه ساکنان استان های یاد شده به ویژه مردم خوزستان میزبان مهمانی ناخواسته به نام ریزگردها هستند که در ادامه وجود ریزگردها حیات را برای مردم منطقه دشوار کرده است.

پدین افزود: کارشناسان محیط زیست و مراکز مربوطه طی بررسی های کارشناسی شده منشاء این ریزگردها را علاوه بر بیابان های همسایه خشک شدن تالاب های مهم خوزستان انتقال آب غیر کارشناسی شده برای تامین آب و زیباسازی و همچنین تامین نیاز کشاورزی استان های مرکزی و استخراج نفت و گاز از تالاب های استان و خشکسالی چند سال اخیر برشمرد.

وی گفت: ریزگردها در چند هفته گذشته هزاران خوزستانی را روانه بیمارستان ها کرد و بدتر از آن باعث ایجاد استرس و دلهره در بین مردم این منطقه شد تا جایی که بحران وجود ریزگردها در بین مردم دلیلی برای بروز سونامی سرطان در آینده نزدیک اعلام شده است و حل این معضل عزم جدی مسئولان را می طلبد.

پدین در ادامه در خصوص دیگر مشکلات استان خوزستان گفت: مشکلات این استان تنها مختص ریزگردها نیست و جاده های نامناسب به رغم ترافیک سنگین به خاطر وجود صنایع عظیم نفت و گاز و پتروشیمی و همچنین بندر امام(ره) که یکی از مهمترین بنادر جهان معرفی شده است، بخش دیگری از مشکلات این استان محسوب می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *