سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۴
۱۲

دستور دولت به بانک‌مرکزی/ طرح موسوم به 'پول زور' منتفی شد

دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب: 382990
به دنبال اعتراضات گسترده به طرح دولت برای گرفتن کارمزد از دستگاه های کارتخوان، این طرح منتفی شد.
دستور دولت به بانک‌مرکزی/ طرح موسوم به
هیات دولت در جلسه اخیر خود به بانک مرکزی دستور داد تمام جوانب موضوع اخذ کارمزد از دارندگان دستگاه های کارتخوان را بررسی کرده و پیشنهادات لازم درباره چگونگی و میزان اخذ کارمزد را به شورای پول و اعتبار منعکس و پس از تصویب آن در شورای مذکور، اقدام کند.

به گزارش جهان به نقل از ایرنا، براساس تصمیم هیات دولت که در جلسه دیشب اتخاذ شد، اخذ کارمزد از دارندگان دستگاه های کارتخوان به تعویق افتاد.

بانک مرکزی چندی پیش تصمیم گرفت تا از ابتدای آبان ماه سال جاری به ازای هر تراکنش در دستگاه های کارتخوان فروشگاهی مبلغ ۱۰۰ تا ۱۲۰ تومان از دارندگان این دستگاه ها کارمزد دریافت شود که این کارمزد از حساب بانکی آنها کسر خواهد شد.

براساس تصمیم هیات دولت، اخذ کارمزد از دارندگان دستگاه های کارتخوان فعلا اجرایی نخواهد شد تا در آینده در این خصوص تصمیم گیری شود.

با توجه به تمام موارد به نظر می رسد بانک مرکزی باید تمهیدات ویژه تری در نظر بگیرد تا دستاوردهای بانکداری الکترونیک که طی سال ها تلاش و فرهنگ سازی به دست آمده در مدت کوتاهی دچار خدشه و آسیب نشود. واکنش بسیاری از فروشندگان در برابر این طرح و کاهش مراجعات آنها به دستگاه های کارتخوان بخشی از این تبعات را نشان می دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرا هر بانکی با خودش یک دستگاه کارت خوان داره
به نظر من تحت نظر بانک مرکزی یک شماره کارت متصل به یک دستگاه باشه که طرف با همون یک کارت خوان کار کنه
تو هر مغازه یا فروشگاهی می ری سه تا یا شاید هم بیشتر کارتخوان تو مغازه هست ولی هیچ کدومش کار نمی کنه .
خوب حالا مشکلش چیه؟
ugd
الان هم ما با پوز چند تا بانک کار کیکنیم هیچ مشلکی ندارن
sajad
Iran, Islamic Republic of
بیچاره ملت
اول ملت را به دولت الکترونیک تشویق میکنن و همه را به اون طرف با طرحهای مختلف سوق میدن. بعد که همه عادت کردن میان هزینه های الکی ...برایش تعیین میکنن.
.....
شبیه خودرو که با وام ملت را ماشین دار می کنن بعد می گن جا توی خیابونا نیست، طرح زوج و فرد و ... اجرا می کنن
تیترتان غلط است منتفی نشده بلکه به تعویق افتاده.
خیلی خوب جواب میده براش کارمزد هم میگیرن!!!
هردم ازاین باغ بری میرسد تازه ترازتازه تری میرسد!!!!بخدادیگه پوستی برای کندن نمونده!بانکهاوخودروسازان و....همشوکندن ولمون کنید
حسین باقری از قم
متاسفانه این طور که بوش میاد چند وقت دیگه این طرح دوباره با قوت زیادی اجرا میشه.ولی فعلا ظاهرا ماست مالی کردن
ومن الله توفیق
ناصر
تیتر خیلی جالبی زدید -- ممنون
علیرضا
اگه یه حساب سر انگشتی کنی میبینی ک در سال حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان طبق آمار تراکنشهای خرداد ک خودشون دادن درآمد خواهند داشت فقط از کارمزد.
حالا اون چند ساعت ک پول مردمو تو حسابای خودشون نگه میدارن و سود به کنار.
پیشنهاد میشود که ملت پولشان را از بانک خارج کنند اون وقت برای سپرده و قرضالحسنه گرفتن جایزه تعیین می کنند ... باور کنید حالا که پولمان که دستشان هست می خواهیم دریافت کنیم زور گیری می کنند ........