پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

بازتاب‌انتقال ستاره ایرانی فولام به العربی‌قطر

چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 372892
سن نستبا کم و پذیرش رقم کلان تیم العربی دو نکته‌ای است که در بازتاب خبر انتقال اشکان دژاگه در رسانه‌های بین‌المللی به آن اشاره شده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، روز گذشته اشکان دژاگه همانگونه که احتمال داده می شد، عاقبت به تیم العربی قطر پیوست. مهاجم تکنیکی ایران که در کارنامه‌اش بازی در تیم‌های بوندس‌لیگایی آلمان و لیگ برتر انگلیس را در ثبت کرده است،‌ در شرایطی به خاورمیانه و حوزه خلیج فارس آمد که با ۲۸ سن به راحتی می‌توانست در اروپا و تیم‌های مطرح دوران ورزشی خود را ادامه دهد.

در شرایطی که معمولا ستارگان پا به سن گذاشته جهان در یکی، دو سال پایانی دوران ورزشی خود راهی کشورهای حوزه خلیج فارس می‌شوند اما ظاهرا رقم خیره‌کننده پیشنهادی آنقدر جذابیت داشت که گلزن ایرانی نتوانست برابر آن مقاومت کند. این نکته‌ای است که در گزارش‌های رسانه‌های خارجی در مورد این انتقال به چشم می‌آید.

نگاهی به برخی از این بازتاب‌ها می‌اندازیم:

* کیکر آلمان: دژاگه ۲۸ سال داشت اما پیشنهاد ۶ میلیون یورویی را پذیرفت

هفت‌نامه معتبر کیکر آلمان در گزارشی در سایت اینترنتی خود از این انتقال چنین یاد کرده است:

پیشنهادی جذاب اشکان دژاگه را به قطر کشاند. بازیکن شاغل در اروپا اجازه داد دوران فوتبالش در کشوری عربی ادامه یابد. وی با داشتن ۲۸ سال سن تصمیم گرفت در کشوری سراسر صحرا، فوتبال را دنبال کند. وی به عنوان بازیکنی با سابقه در لیگ آلمان، بعد از حضوری قابل پذیرش در جام جهانی برای حضور در تیم العربی قطر تصمیم گرفت. ظاهرا در آنجا درآمد سالیانه‌‌اش بیشتر از ۶ میلیون یورو خواهد بود.

در ادامه این گزارش نشریه آلمانی به صحبت‌های فلیکس ماگات استناد کرد. مربی ژرمنی عنوان کرد سیاست باشگاه همیشه اینگونه بوده که بازیکنانی را حفظ کند که خواهان ادامه حضور باشند. نکته‌ای در مورد دژاگه این اواخر حس نشده است.

* تلویزیون دولتی انگلیس:فولام بازیکن جام ‌جهانی‌اش را فروخت

این رسانه‌ در گزارشی کوتاه خود در این زمینه از ترک مهاجم کناری ایرانی فولام به العربی قطر خبر داد.

در ادامه نوشت فولام در اصل بازیکن بین‌المللی ایرانی خود را به العربی قطر با رقمی مشخص فروخت.

در بخشی دیگر از این گزارش به این نکته اشاره شد که دژاگه در هر سه بازی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ حضور داشت.

* دیلی میل انگلیس: دژاگه درخشان بود اما با ۳.۵ میلیون پوند رفت

روزنامه دیلی میل انگلیس نیز از جمله رسانه‌های بود که این خبر را درج کرد. این نشریه هم نوشت که مهاجم ۲۸ ساله در بازی‌های ایران در جام جهانی و حضور در فولام درخشان بود اما پیشنهاد ۳.۵ میلیون پوندی العربی را پذیرفت.

این نشریه ادامه داد با وجودی که دژاگه بازیکن منتخب هواداران فولام بود، از حضور بازیکن ایرانی زیر نظر «دن پترسکو»‌رومانیایی، مربی العربی خبر داد. حتی عنوان کرد این انتقال در پی حضور مثبت بازیکن ایرانی در تست پزشکی روز دوشنبه تحقق یافته است.

* اسکای: دژاگه مذاکره کرد و پیشنهاد را پذیرفت

سایت اسکای نیز در گزارشی عنوان کرد اشکان دژاگه پس از مذاکره با العربی قطر پیشنهاد همکاری با این تیم را پذیرفت.

این سایت هم اشاره به رقم خیره کننده ۳.۵ میلیون پوندی تیم قطری به دژاگه داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *