جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲۲
۲۴
رسیده بود بلایی ولی به خیر گذشت

هشداری فاجعه بار برای فوتبال ایران/ باران سنگ از آسمان مسجدسلیمان!

شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب: 412590
اگر خدای نکرده یکی از این سنگهای بزرگ منجر به مرگ یکی از بازیکنان می شد چه فاجعه ای به بار می آمد ؟ اگر بازیکن برزیلی جانش را از دست می داد فوتبال بی اعتبار ما در جهان در چه جایگاهی قرار می گرفت ؟ و رسانه های خارجی چه واکنشی نشان می دادند ؟
هشداری فاجعه بار برای فوتبال ایران/ باران سنگ از آسمان مسجدسلیمان!
سرویس ورزشی جهان - مسعود پاشنا: در بازی تیم‌های پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان حوادثی رخ داد که واقعا جای تامل دارد، البته فحاشی در اکثر ورزشگاهها امری عادی ست! اما پرتاب سنگ آن هم سنگ‌های بزرگ توسط تماشاگر نماها غیر قابل بخشش است .

در این بازی تیم پرسپولیس از دو بازیکن برزیلی اش استفاده کرد، فرناندو گابریل بازیکن برزیلی تیم پرسپولیس در اوایل نیمه اول فوتبال نفت مسجد سلیمان به علت ضربه شدیدی که بازیکن حریف با آرنج به پیشانی اش زد، دچار شکستگی شدید در استخوان پیشانی شد به نحوی که از نظر ظاهر این موضوع کاملاً مشخص بود.

اقدامات اولیه خارج کردن این بازیکن از زمین و بردن به بیمارستان و همچنین چک کردن وضعیت هوشیاری و عملکرد چشم این بازیکن بود که انجام شد و برای تکمیل درمان بعد از حضور در تهران گابریل را به بیمارستان آتیه بردیند و بعد از گرفتن سی‌تی‌اسکن مشخص شد که شکستگی همراه با جابه جایی استخوان بالای حفره چشم همراه بوده و نیاز به جراحی دارد...

تصور کنید یکی از آن سنگها به سر یکی از بازیکنان می خورد چه کسی جوابگو بود؟

تصاویری که از سنگ‌های پرتاب شده داخل زمین بر روی خروجی سایت باشگاه قرار گرفته، تکان‌دهنده و منزجرکننده است. چنین اتفاق تلخی چند سال قبل در حین برگزاری دیدار تیم‎های فجرسپاسی و استقلال رخ داد که طی آن برخی از تماشاگرنماهای شیرازی به داخل زمین قطعات بتونی پرتاب کردند که می‌توانست فاجعه‌آفرین باشد.

اگر خدای نکرده یکی از این سنگهای بزرگ منجر به مرگ یکی از بازیکنان می شد چه فاجعه ای به بار می آمد؟ اگر بازیکن برزیلی جانش را از دست می داد فوتبال بی اعتبار ما در جهان در چه جایگاهی قرار می گرفت؟ و رسانه های خارجی چه واکنشی نشان می دادند؟

همه حساسیتها از آن جا شروع شد که مسئولان برگزاری در حالی که با جابجایی چندین بازی مختلف از جمله سپاهان موافقت کرده اند! ولی با تاخیر این بازی موافقت نکردند!؟

در همین هفته ۲۳ زمان دیدار سپاهان-پدیده تغییر کرد! البته یک وقت فکر نکنید چون سپاهان تیم شهر اصفهان بخاطر همشهری بودن برخی مسئولان بازی اش به تعویق افتاد!؟

جالب این که تیم پرسپولیس نماینده ایران در آسیاست و سه روز دیگر سه شنبه باید مقابل تیم النصر صدرنشین عربستان به میدان برود ! ولی سپاهان تا ۲۰ روز دیگر بازی ندارد!؟

دیدار تیم‌های نفت مسجد سلیمان و پرسپولیس می‌توانست حوادث تلخی به همراه داشته باشد. اکنون سوال اینجاست که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال چگونه به ناامنی ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان واکنش نشان می‎دهد.

دیدار تیم های نفت مسجد سلیمان و پرسپولیس روز پنجشنبه در چارچوب هفته بیست و سوم رقابتهای لیگ برتر با نتیجه تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. این بازی پرافت و خیز لحظات تلخی را به همراه داشت و تماشاگران تیم میزبان با پرتاب سنگ و آجر به داخل زمین، امنیت بازیکنان دو تیم به ویژه تیم میهمان را به مخاطره انداختند.

این اتفاق در حالی در فوتبال ما روی می‎دهد که پرتاب مواد محترقه در جهان در حال از مُد افتادن است اما در ورزشگاه های ما هنوز مواد محترقه و بدتر از آن سنگ و آجر پرتاب می‌کنند. در واقع بخشی از این اتفاقات زشت و زننده به داور و ناظر مسابقه ارتباط پیدا می‌کند چراکه طبق گفته بازیکنان پرسپولیس، علیرضا فغانی به درخواست آنها مبنی بر توقف بازی اهمیت نداده است.

اتفاقات ورزشگاه‎ها را باید جدی گرفت. هنوز خاطره تلخ سرباز احمدی از ذهن فوتبال ما پاک نشده است که چشمش را از دست داد..در حالی که ما مدعی هستیم میزبانی جام ملتها باید به ایران سپرده می‌شد بروز چنین رفتارهای دور از شانی، نشان از تصمیم درست کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص اعطای میزبانی به امارات دارد.

کمیته انضباطی پیش از این هواداران برخی تیم‌ها را به دلیل الفاظ رکیک دچار محرومیت می‌کرد اما اینگونه که از شواهد پیداست در این بازی علاوه بر الفاظ زشت و توهین آمیز، سنگ و پاره آجر هم به سمت زمین پرتاب شده است. تصور اینکه یکی از این سنگ‎ها به سر و یا بدن بازیکنان برخورد می‌کرد، ترس‌آور است و واقعا اگر امروز فکر جدی به حال ورزشگاه‎هایی از این دست نکنیم،

به هر روی کمیته انضباطی باید واکنش قا طعی به این مسائل بدهد چون چنین رفتاری هیچ توجیهی ندارد...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فاخر
فحاشی کم بود سنگ پراکنی هم اضافه شد...چرا باید به فوتبال دوباره پول تزریق شود.هرچه پول بیشتر به این فوتبال تزریق شد کیفیت ها پایین تر رفت و ارقام دریافتی فوتبالیت های دوزاری نجومی ترو
این همه پولی که به فوتبال تزریق شد چقدرش صرف ساخت زیرساخت های سخت افزاری و تیم های پایه و آکادمی ها شد ؟
به نظر می رسد عده ای دلال حالا به شدت چشم طمع به این بخش از پولی که می خواهد وارد فوتبال شود دوخته اند تا در این بازار پرفساد و دغل جیب های خود را پرپول تر نمایند.
جالب اینجاست که دقیقا دوباره پولی از بیت المال عمومی می خواهد به فوتبال تزریق شود و به نظرم باید صدا و سیما جلوی این قضیه بایستد.
زاغی
فوتبالو ولش حام ...میخوره...والیبالو بچسب
بلا نسبت بعضی والیبالیستای باغیرت،...
Iran, Islamic Republic of
داور گفته سر به سر بود در صورتي با آرنج بازيكن نفت زد به سر گابريل
کاش میخورد میکشتش
بعدم کل فوتبال از ایران حذف میکردند
آخه چرا باید سرمایه کشورمون بدید به کسایی که تفریح میکنند !
من اگه حقی داشته باشم از این حقم نمیگذرم حرومتون باشه و هر کی فوتبال تبلیغ میکنه
چرا باید این همه دکتر و مهندس بیکار باشه بعد یه فوتبالیست که هیچ منفعتی نداره میلیاردها پول بگیره
بیدار
آخه بی معرفت،عزیز خودت بود هم همین حرفو میزدی؟{کاش میکشتتش؟}بدبخت زن و بچش چه گناهی کردن؟
mobin
Romania
فوتبال ما همینه...
Iran, Islamic Republic of
اگه خودت بودی چی ! عرضه ندارین چرا بقیه رو میکشید؟
نادر
Austria
اینقدر نامردو پستی که برای افکار پوسیده و درپیتی خودت حتی نه یک نقر که خیلی ها کشته بشن و یه شورشو بلوائی راه بیافته که تو مثلا دلسوزو و روشن فکرو ورزشدوست به مراد دلت برسی . تا زمانی که امثال تو بی وجدان باشن همین فوتبال و همین جور بی رحم ها و نامردهائی ام بنام تماشاچی هستو بیشترم خواهد شد
ميري
وجدان آدم با معرفت قبول نميكنه تو اين بحران اقتصادي و كسري بوده زياد، اين همه پول بي زبون و بديم اين فوتباليستها كه خيلي هاش ديپلم يا ليسانس آبكي هم ندارن بخورن
و در انتها با فحش هاي آبدار و بي اخلاقي هاي هميشگي و گلهاي زيادي كه ميخورن جواب مردم رو كه دارن نونشون رو ميدن بدن
من از حقم نمیگذرم!
یادمه یکی تو کلاس ورزشمون بود این اصلا علاقه ای به فوتبال نداشت اصلا بلد نبود شوت بزنه
ما یار کم اوردیم مجبور شدیم چند باری ازش استفاده کنیم یک گل زنی شد
اما هر کسی دکتر مهندس نمیتونه بشه شما برید به فوتبالیستا یه معادله ساده درجه یک بدید ببینید چند نفرشون میتونند حل کنند!
چند تاشون انگلیسی بلدند؟ چرا باید پولی که باید صرف ابادانی کشور بشه صرف فوتبال میشه؟!!
دوست عزیز نه هرکسی می تونه دکترمهندس بشه و نه هرکس دیگری می تونه فوتبالیست خوبی بشه!
یعنی این منطق شما با عقل جوردرنمیاد
ضمنا وقتی مدیریت فوتبال ما مشکل داره و عده ای از فوتبالیست ها رفتارهای ناهنجار دارند اصولا باید دور ورزش فوتبال رو خط قرمزبکشیم؟!
مگرهمه تحصیلکرده ها بدون مشکل هستنند؟
اصلا مثل این میمونه که بگیم چون عمده اختلاس گران بیت المال که بعضیهاشون سمت های بالایی هم دارند تحصیلکرده و دانشگاهی هستند پس برای جلوگیری از اختلاس و فساد مالی باید درب دانشگاه رو تخته کنیم!
.میگن " مبارک خیلی خوشــــگل بود زیگیل هم در آورد ! "
فوتبال ما خیلی خوب بود سنگ اندازی در ورزشگاه ! هم اضافه شد ؟؟؟!!!
فاخری
واقعا کار تماشاگران مسجدسلیمان زشت زد
محمد
Iran, Islamic Republic of
اتفاقاتی از این قبیل که در ورزشگاه یادگار امام تبریز می افتد را به هیچ عنوان نمی گذارند به بیرون درز پیدا کنه ولی کار بد چند تماشاگر نما که معلوم نیست اصلا از اهالی مسجد سلیمان باشند یا نه را با آب و تاب منعکس می کنید
جهان جان خبرتان جانبدارانه است
لطفا منتشر کنید
United States
ولی خبرو جانبدارانه هم نوشتید!
توی اکثرورزشگاه های ا یران همین بساط وجود داره و کمیته انضباطی هم بنابرسلیقه خودش عمل می کنه!
مثلا تا اونجایی که امکان داره چشمش رو بر حوادث ورزشگاه یادگارامام تبریز می بنده درحالیکه اونجا پدرجد فحاشی و سنگ پرانی و اینطوررفتارهاست
درهمین ورزشگاه آزادی این جیزا عادیه
نباید طوری تحلیل کرد که این قضایا به مردم شریف و فوتبالدوست مسجدسلیمان نسبت داده بشه
ضمنا همون مصاحبه های قبل ازبازی پرسپولیسی ها هم در پیدایش این جریان موثربوده
بازیکن برزیلی پرسپولیس هم درجریان بازی مصدوم شد نه براثرسنگ پرانی!
میشه اسم ببرید تو کدوم بازی تو تبریز سنگ پرانی کردن؟ مردم همه ی شهرها شریفن چه مسجد سلیمان چه تبریز چه هرجای دیگه ی ایران , بی اخلاقی هم تو خیلی جاها هست ولی تو مسجد سلیمان تماشاگرایی بودن که لباس تنشون نبود و از رسانه ی ملی هم پخش میشد این رفتارها به اضافه ی سنگ و آجر پرتاب کردن خیلی خیلی زشته
بابا جمع کنید این بساط " شوتبال " رو !!!...
آخه این شوتبال بی خاصیت ما که بجز
خالکوبی
زیر ابرو و...
رانت و پولهای کثیف
بی اخلاقی و
فحش و فحش کاری
ک..کاری
چیـــــــــــــــــــــــــــزی نداره !!!!.........

جالب اینه که با این همه اف..ضاح دنبال شرکت کردن خانومها تماشاگر در ورزشگاه هم هستند....
چــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه شود ؟!
عبدالله
خیلی جالبه که در همین فضای ناهنجار برخی ها بدنبال ورود دختران و زنان به ورزشگاه برای تماشای فوتبال هستند.
در فوتبال بی در و پیکر که مردها هم امنیت ندارند چطور برای زنان ایجاد امنیت می شود؟
باخت هم جنبه میخواد
.
Iran, Islamic Republic of
به دوران باستان خوش آمديد.
United Kingdom
كار زشت, زشته از سوي هر كس و قوم و قبيله اي كه باشه. ....
یک مرد پیدا نمی شود این فوتبال را تعطیل کند؟