پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

سومین سانحه هوایی در آسمان مالزی

پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب: 356791
سومین حادثه هوایی مالزی روز پنجشنبه و در چهل و نهمین روز از ناپدیدشدن پرواز ام.اچ ۳۷۰ با ۲۳۹ مسافر و خدمه پرواز خدمات هوایی این کشور گردشگرپذیر را زیر سئوال برد.
به گزرش جهان به نقل از ایرنا، یک فروند هواپیمای شرکت هوایی ˈفایر فلایˈ مالزی صبح روز پنجشنبه پس از بسته نشدن چرخ های هواپیما مجبور به بازگشت به فرودگاه شد.

این پرواز ساعت شش و ۵۵ دقیقه صبح امروز با ۶۴ مسافر و چهار خدمه پرواز از باند فرودگاه شهر پنانگ برخاست اما به دلیل بسته نشدن چرخ های هواپیمای ˈای.تی.آر ۷۲ˈ یک ربع بعد مجبور به بازگشت به فرودگاه شد.

شرکت هوایی ˈفایر فلایˈ مالزی در بیانیه ای اعلام کرد پرواز ˈاف.وای ۱۰۰۲ˈ که عازم شهر کوتابهارو بود ساعت هفت و ۳۰ دقیقه سالم در باند فرودگاه پنانگ برزمین نشست.

لاستیک های پرواز MH ۱۹۲ مالزی به مقصد شهر بنگلور هند نیز روز اول اردیبهشت ماه هنگام برخاستن از باند فرودگاه ترکید و هواپیما مجبور به بازگشت به فرودگاه شد.

این حوادث هوایی ضرباتی سلسله وار به وجهه ایمنی هوایی مالزی پس از ناپدید شدن پرواز ام.اچ ۳۷۰ وارد کرده است.

شرکت هواپیمایی مالزی طی ۴۹ روز گذشته در حال پشت سرگذاشتن شوک های واردشده بر پیکر این شرکت است که شوک پرواز ام.اچ ۳۷۰ در تاریخ هوانوردی جهان بی سابقه بوده است.

این پرواز ۱۷ اسفندماه سال گذشته یک ساعت پس از برخاستن از باند فرودگاه بین المللی کوالالامپور و در مسیر پکن با ۲۳۹ مسافر و خدمه پرواز از صفحه رادارها ناپدید شد و تاکنون اثری از آن بدست نیامده است.