جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

کاری نکنیم آقایمان در بین ما هم غریب باشد

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۴۰
کد مطلب: 386798
چند بار در محله خودمان گرانفروش و کم فروش را تحریم کردیم و از هماهنگی اهل محل از او خرید نکردیم تا اصلاح شود یا به ورشکستگی برسد؟
کاری نکنیم آقایمان در بین ما هم غریب باشد
به گزارش جهان، رضا کاشنده در وبلاگ "ولایت فقیه" نوشت:
الان که از بازگشائی دانشگاه‌ها و مدارس چیزی نزدیک به یک ماه میگذرد و کم کم حرکت مراکز آموزشی روی غلتک افتاده است.و با توجه به نزدکی ماه محرم و صفر دوباره بحث پوشش و مفاسد اجتماعی و گشت ارشاد در جامعه وبخصوص در بین دانشجویان گرم شده است.
 
و دوباره بحث حجاب و عفاف بالاگرفته بخصوص با انتشار خبر گشت ارشاد یا گشت امر به معروف توسط انصار.
 
که دوباره بحث هایی در جناح اصلاح طلب برای تخریب اصولگرایان با عنوان هایی مانند:
 
- جریان حزب الله قانون شکن و سرخود است.
 
- چرا آنها حق برگزاری تجمع غیرقانونی دارند و نیروی انتظامی با آنها برخورد نمی کند ولی با ما برخورد می کند؟
 
- اینها هنوز به دنبال خواسته های خودشان هستند و خواسته های آنها ربطی به خواست عمومی مردم ندارد.
 
-جریان حزب الله از کدام گروه و ارگان مجوز راه اندازی گشت امر به معروف را دارند؟
 
چرا جریانی که با نام حزب الله شناخته می شود کاری میکند؛که مورد توهین و تهمت قرار بگیرد و بقیه به این جناح سوظن داشته باشند؟
 
مگر رهبری بالای100 بار نگفته اند که خودسر کاری نکنید؟
 
خدا وکیلی چقدر نگاهمان در همین مقوله حجاب و عفاف با رهبری زاویه دارد؟
 
چند روز پیش سالروز سفر رهبری به خراسان شمالی بود؛یادمان نیست حضرت آقا در این سفر   چه گفتند؟یادمان نیست حضرت امام خامنه ای هر سال در روز زن در مورد حجاب زن و ایمان آنها چه می گوید؟یادمان نیست در مورد شناساندن فلسفه حجاب تاکید دارند تا برخوردهایی اینچنینی در مورد مقوله بی حجابی؟
 
ممکن است ظاهر زننده‌ای داشته باشد؛ داشته باشد. بعضی از همینهائی که در استقبالِ امروز بودند خانمهائی بودند که در عرف معمولی به آنها میگویند «خانم بدحجاب»؛ اشک هم از چشمش دارد میریزد. حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته‌ی به این اهداف و آرمانهاست. او یک نقصی دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقصهای این حقیر باطن است؛ نمی‌بینند. «گفتا شیخا هر آنچه گوئی هستم / آیا تو چنان که مینمائی هستی؟
رهبر معظم انقلاب، 19/7/1391
 
آیا ما نشنیدیم که رهبری در سفر خود به قم و در دیدار با جامعه مدرسین، از رویکرد دولت دهم در مقوله حجاب دفاع کردند و عنوان کردند که باید کار فرهنگی صورت گیرد.
 
من اين مطلب را قبول ندارم؛ مسئولان امروز همه حجاب فقهي را قبول دارند ولي اختلاف سليقه در تاكتيك‌هاست. فرضا دختري كه حجاب كاملي ندارد اما شب قدر يا در مجلس دعاي كميل شركت و به درگاه خداوند تضرع مي‌كند و يا در راهپيمايي 22 بهمن تصوير امام را مي‌گيرد، نمي‌توان گفت كه بي‌دين است بلكه نمي‌داند حجاب اسلامي چيست كه بايد او را توجيه كرد. بايد در باب حجاب كتاب نوشت و از طرق مختلف مانند فيلم‌هاي تلويزيوني حجاب را تبيين و افراد ناآگاه را ارشاد كرد.

رهبر معظم انقلاب آبان 1389
 
آیا ما نشنیدیم که رهبری فرمودند تا بنده حرف از تهاجم فرهنگی می زنم به موی بلند و نوشته روی پیراهن جوانها در خیابان گیر می دهند؟
 
من که می‌گویم تهاجم فرهنگی، عده‌یی خیال می‌کنند مراد من این است که مثلاً پسری موهایش را تا این‌جا بلند کند. خیال می‌کنند بنده با موی بلندِ تا این‌جا مخالفم. مسأله‌ی تهاجم فرهنگی این نیست. البته بی‌بندوباری و فساد هم یکی از شاخه‌های تهاجم فرهنگی است؛ اما تهاجم فرهنگیِ بزرگتر این است که اینها در طول سالهای متمادی به مغز ایرانی و باور ایرانی تزریق کردند که تو نمی‌توانی؛ باید دنباله‌رو غرب و اروپا باشی. نمی‌گذارند خودمان را باور کنیم.
رهبر معظم انقلاب 17/4/1383
 
اینها تنها قطره ای از دریا بود,برای اینکه بفهمیم تفکراتمان خیلی با تفکرات رهبری فرق دارد.
 
چرا برخی از انقلابیون در مواقعی فکر را تعطیل می کنند و کاملا احساسی تصمیم می گیرند؟ آیا حجاب و عفاف مسئله اصلی کشور است؟ چرا تاکنون رهبر معظم انقلاب هیچ توصیه و یا تاکیدی بر اقداماتی اینچنینی برای بسط حجاب در جامعه نداشته اند؟
 
اگر اهل برگزاری تجمع هستیم، چند تجمع در حمایت از قوه قضاییه برای برخورد با طلبکاران بزرگ بانکی برگزار کردیم؟

چند بار جلوی درب سازمان مالیاتی کشور جمع شدیم تا بخواهیم که با قدرت و صلابت بیشتری نسبت به اخذ مالیات از فراریان بزرگی که درآمدهای هنگفتی در ایران کسب می کنند اما ریالی مالیات نمی پردازند برخورد شود؟ یا از آنهائی که مال خود را به صورت ملک در آورده ونه اجازه ارزون شدن ملک را میدهند و نه سرمایه خود را در صنعت خرج میکنند تا از این رکود خارج شویم,مالیاتی دریافت نمیکند؟ولی از آن کارمندی که معلوم نیست حقوقش تا چندم ماه دوام بیاورد مالیات میگیرد؟حتی از آب خوردنش

چند بار جلوی بانک مرکزی تجمع کردیم و از رییس بانک مرکزی خواستیم تا نرخ دلار را آزاد نماید و این بزرگترین فرصت رانت خواری دولتی را از برخی آقازاده ها و مگسان دور این آقازاده های شیرین بگیرد؟ چند بار از بانک مرکزی خواستیم تا ربا را از سیستم بانکی بزداید؟ چند بار از رئیس بانک مرکزی خواستیم تا به بانک های زیرمجموعه خود دستور بدهد تا از ابر بدهکاران بانکی شکایت کند تا قوه قضائیه بتواند با آنها برخورد کند؟
 
رهبر انقلاب اسلامی یکی از مشکلات جدی کنونی کشور را بنگاه داری بانک ها دانستند و تأکید کردند: دولت باید این موضوع را بطور جدی پیگیری و حل کند زیرا بانکها باید در خدمت تولید باشند و اگر در خدمت تولید قرار گیرند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
 
 چند بار تجمع کردیم جلوی بانک مرکزی تا بر علیه بنگاه داری بانک ها اعتراض کنیم؟
 
چند بار صدایمان را بر سر رییس سازمان تعزیرات بلند کردیم که آقا این شیوه بازرسی جواب نمی دهد و فقط رشوه دادن به بازرسان را نیز به تخلفات اضافه کرده است؟

چند بار در محله خودمان گرانفروش و کم فروش را تحریم کردیم و از هماهنگی اهل محل از او خرید نکردیم تا اصلاح شود یا به ورشکستگی برسد؟

به نظر شما اگر چنین تجمعاتی برگزار می شد، باز هم وقتی مردم عادی از کنار حزب اللهی های غیرتمند و پردغدغه رد می شدند، می گفتند که اینها به فکر درد مردم نیستند؟

یا بلعکس به جمع حزب اللهی ها می پیوستند و فریاد می زدند که اگر حزب الله این است، ما همگی حزب اللهی هستیم. با ریش و بی ریش و با چادر و بی چادر.

این سوال را باید از آن کسانی که ادعای حزب اللهی ها بودن پرسید که نظرشان در مورد زنان با حجاب کامل مسئولین اهل فساد و یا سرمایه دارانی که با فساد رشد کرده اند چیست؟
 
نظر آنها در مورد زنان با حجاب کاملی که در فتنه سال 88 روبروی حرم حضرت معصومه(س) در قم و در مراسم تشییع آقای منتظری بر علیه نظام رهبری شعار دادند چیست؟
 
آیا گناه آنان بزرگ تر است، یا دختران بدحجابی که علاقه مند به اسلام هستند اما نقص ظاهر دارند.
 
آنهایی که از نظر حزب الهی ها بد حجاب هستن ولی در کیفشان قرآن پیدا می شود آنهایی که به قول ما حجاب ندارن ولی نمازشان را اول وقت میخوانند ولی حالا به هر دلیلی حجاب ندارند شاید فلسفه حجاب را نمیدانند؟ به نظر آنها کدام یک از اینها بهتر است؟
 
جریان حزب الله باید پاسخ بدهد,بنظرش آن دختری که در راهپیمائی 9 دی پلاکارد میگیرد دستش و میگوید:حجاب ندارم ولی رهبرم را دوست دارم بهتر است یا آن خانم نماینده مجلس با چادر و حجاب کامل که الان در شبکه های آمریکائی که فقط کم مانده کلا لخت شود,و دارد به نظام و رهبری فحش میدهد؛کدام را انتخاب میکند؟
 
به نظر بچه حزب اللهی آن دختر باحجابی که در حرم حضرت معصومه در حمایت از فتنه تجمع کرد دلش به حال اسلام بیشتر میسوزد یا آن دختری که به قول امام خامنه ای شاید عیب ظاهری داشته باشد ولی درطول کل 8 ماه دفاع مقدس فتنه88 حامی ولایت بود در روز9 دی اولین نفر بود که به راهپیمائی آمد.آیا گناه اینها بزرگتر است یا آن دختر مثلا چادری که به نظام بر علیه ولایت فقیه فحش میداد؟
 
بیشتر به نظام ضربه میزند یا آن دختران مثلا باحجابی که با چادرشان در شبکه های اجتماعی هرکاری دلشان بخواهد میکنند عکس های مثلا با حجاب خود را در دید عمومی میگذارند؟ وبا عشوه و ناز در اوج بی حیایی عکس خود را منتشر میکنند تازه زیرش هم مینویسند: افتخار میکنم که با حجاب هستم!
 
یا آن دخترانی که با چادر از صدتا ازاین دختران مثلا بی حجاب بدتر هستند وخیلی از آنها بویی از عفت نبرده‌اند,ونمیدانند حیا چیست؟

آیا حجاب اصلی ترین شاخصه اهل ایمان است؟ درست است که ظاهر مهم است اما اصلی ترین نیست. به علاوه اینکه در مقوله حجاب، ما همیشه انگشت اتهام را به سمت خانم ها می گیریم.
 
و آقایان را فراموش میکنیم,و کسی با آقایان کاری ندارد
 
کسی نمیگوید آقا پسر چرا خودت را شبیه دختران میکنی؟به آرایش خانم ها گیر میدهیم ولی به آرایش پسرها نه,بخدا دخترها حق دارند بهم مسیج بدهند یا برای هم در شبکه های اجتماعی پیام بزارن

آیا مردان بدچشم هم به همین اندازه مورد غضب ما هستند؟

آیا مزاحمین به نوامیس و کسانی که از مشکلات مالی و خانوادگی برخی زنان سوء استفاده نموده و با پرداخت پول، آنان را در موقیعت تن فروشی قرار می دهند هم به اندازه زنان بدحجاب مورد خشم حزب اللهی ها قرار می گیرند؟

آیا علت بدحجابی فقط به خواست و اراده یک فرد بر می گردد یا مقوله ای است اجتماعی که عوامل متعددی دارد و اراده و خواست زن یا مرد بدحجاب، بخشی از علت است و بسیاری از عوامل دیگر را نیز باید دید و قضاوت کرد؟
 
مگر پیامبر نگفت بیشتر اهل جهنم انسان های بی همسر هستند؟
 
مگرهمیشه قال فلان امام؛قال صادق قال باقر در مورد حجاب وعفاف نمگید:پس چرا یه سری به حدیث های امام در زمینه ازدواج نمیزنید؟
 
آیا جریان حزب الله واقعا نگران بی حیایی در جامعه است؟ پس چرا به فکر کاهش سن ازدواج نیست؟چرا همش دنبال برخورد قهری است تا بقیه حتی موافقان خودش را هم از خودش زده کند؟چرا نمیرود ریشه ای این مشکل را حل کند؟
 
جریان محترم اسلام گفته بی حجابی زن از بی غیرتی مردش است.
 
چرا در مورد بی غیرتی مردان تجمع نمیکنی؟ گشت های امر به معروف در خصوص با غیرت کردن مردان راه نمی اندازی؟
 
جریان حزب الله عزیز نظر رهبری در مورد زنان است این است:
 
در مسأله‏ ى زن از دنيا طلبکاريم؛ ما مدعى دنيائيم. حالا مؤسسات وابسته به سازمان ملل يا غير آنها يا فلان مجموعه‏ ى روزنامه‏ نگار بيايند به اسم حقوق بشر، موضوع حجاب و بعضى از اين قبيل چيزها را زير سؤال بكشند و اظهار طلبکارى كنند، اين واقعيت قضيه را عوض نميكند. ما از دنيا طلبکاريم. دنيا كه عرض ميكنم، يعنى دنياى غرب. ما هستيم كه به دنيا خطاب ميكنيم و ميگوئيم: شما به بشريت عموماً و به زن خصوصاً خيانت كرده‏ ايد؛ با كشاندن زن و مرد به وادى ابتلائات جنسى و برافروختن و دامن زدن به آتش زياده‏ روى‏ هاى جنسی بى‏ قانون و بى‏ نظم در جامعه، با آوردن زن به شكل متبرج به وسط ميداند. معلوم است كه زن، آن بخش زيباى آفرينش بشر است. اين بخش زيبا به طور طبيعى با اندكى در پرده بودن همراه است؛ اين خاصيت اين بخش زيبا و لطيف وجود انسانى است. اين پرده را دريدن و آنچه را كه بايد با نظم و قانون پيگيرى شود - آن نياز غريزى انسانى، چه در زن و چه در مرد - بى ‏قانون و بى‏ نظم در جامعه رواج دادن، بزرگترين خيانتى است كه در درجه‏ ى اول به زن و در درجه‏ ى بعد به همه‏ ى بشريت - زن و مرد - انجام گرفته؛ اين كار را سياستهاى غربى كرده‏ اند. البته اولين ضرر و بزرگترين ضرر را هم خودشان برده ‏اند. الان مسأله‏ ى همجنس‏گرائى در دنياى غرب يكى از ابتلائات است. البته به رو نمى‏ آورند؛ اما حقيقت قضيه اين است كه امروز براى انديشمندان و آنها يكى از دردهاى بزرگ و غيرقابل علاج شده است؛ چاره‏ اى هم ندارند.آنطور حركت كردن، آنطور ادبياتِ پرده‏ درانه و عريان در زمينه‏ ى مسائل جنسى و ارتباط زن و مرد را به ميان آوردن، آنطور جنس زن را - يعنى همان بخش زيبا و لطيف و مستور و در پرده‏ ى وجود بشر را - براى شغل، براى تبليغات، براى كار، به ميدان كشاندن، از لبخند او، از زيبائى‏ هاى او، از جسم او، از چهره‏ ى او براى ترويج فلان جنس بى‏ ارزش و پست، براى به دست آوردن پول استفاده كردن، اين چيزها را هم دنبال خودش دارد؛ طبيعى است. اين كارها را دنياى غرب كرده، اين كارها را سياستهاى غربى كرده ‏اند؛ مربوط به اديان هم نيست، مربوط به مسيحيت و يهوديت هم نيست؛ مربوط به سياستهاى جديدى است كه از حدود صد و پنجاه سال پيش - حالا دقيق نميتوانم عرض كنم - در دنيا رايج شده.
 
 کاری نکنیم آقایمان در بین ماهم غریب باشد.
 
بیشتر توجه کنیم.
 
یاعلی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عالی
سمیه سادات ربیعی /زنجان
ولی به عقیده من به دنبال جهت دهی صحیح و پر بال دادن و احیای امربه معروف لسانی باشیم نه ذبح حق در فضای هوچی گری و برخی شاید کلام های تند ما....آقا یک ترکیب جمله ای بسیار زیباتر شبیه به این مضمون هم دارند که در حوزه عفاف ویژه تر به چشم می آید :اینکه "تصور نکنید امربه معروف لسانی تاثیری ندارد یقین داشته باشید اگر همه این امر به معروف لسانی را تکلیف خود بدانند، من تذکر بدهم، اون یکی تذکر بدهد...حتما تاثیر دارد"...شبیه به این ترکیب جملات...، به نظرم تکلیف الان شما جهت دهی زیبا به افکار عمومی برای کاستن از التهاب صوری فضای فعلی هست نه نقض غرض که به دلایل بسیار این منکر خودش زمینه برزو مکرها بسیار دیگر هست و ضمنا در باب فلان مشکل ربا و اقتصادی و بانکداری با یک مقاله و استیضاح جنجالی مساله کاملا وجه متفاوت پیدا می کنه اما حقیقت اینجاست در حوزه عفاف و حجاب الان به استناد به کلام چندسال پیش رهبری امروز "تذکر لسانی، وظیفه همگانی"هست، من اگر به جای سردبیر جهان می بودم این روزها این اصل زیبا رو فریاد می زدم و به جای ذبح این وجه زیبا این حقیقت بلند فریاد می زدم که "بیایید یه قرار همه با هم بگذاریم:از فردا همه در مقابل حریم جامعه و اصلاح یکدیگر خود را مسئول بدانیم، طیف شریف و امتحان پس داده و بصیر حزب الله در مقابل حجاب من و من هم از فردا متذکر فلان رویه یا عیب متذکر به آنها! طبق اصول دینی شما در حوزه ای که خودتان سالم عمل می کنید حق و تکلیف امربه معروف دارید ..پس چه بسا من حزب اللهی را شما خانم بدحجاب در حوزه ی دیگر امربه معروف لسانی چه حضوری و چه مکتوب و رسانه ای کنید...هردو طرف هم با رعایت کرامت انسانی /لطفا شما هم احساسی با این بند زیربنایی و اصیل فروع دین مبین اینگونه سطحی برخورد نکنید
"