جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۱

آیا قیمت دلار به ۳۵۰۰ تومان می رسد؟

چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب: 356593
نوسان قیمت دلار ، این روزها دوباره دلالان را متقاعد کرده تا به بازار برگردند و در آن جولان دهند . قیمت دلار که تا چند روز پیش کاملا روند باثباتی را طی میکرد از حدود ۱۰ روز قبل ، آرام آرام وارد مسیری افزایشی شد به گونه ای که اغلب کارشناسان معتقدند قمیت دلار در هفته های آینده مسیر افزایشی بسیار کندی را در پیش خواهد گرفت .
به گزارش جهان به نقل از تراز، نوسان قیمت دلار ، این روزها دوباره دلالان را متقاعد کرده تا به بازار برگردند و در آن جولان دهند . قیمت دلار که تا چند روز پیش کاملا روند باثباتی را طی میکرد از حدود ۱۰ روز قبل ، آرام آرام وارد مسیری افزایشی شد به گونه ای که اغلب کارشناسان معتقدند قمیت دلار در هفته های آینده مسیر افزایشی بسیار کندی را در پیش خواهد گرفت .اگرچه ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی دو روز پیش در اظهارنظری کوتاه درباره دلایل گرانی دلار در روزهای اخیر و آینده قیمت دلار گفته :" نوسانات ارزی روزهای اخیر با علائم مثبت ناشی از عملکرد اقتصاد سازگار نیست و می‌تواند ناشی از عوامل غیر اقتصادی باشد، اما شواهد نشان میدهد قیمت دلار فعلا قصد بازگشت به محدوده ۳۰۰۰ تومان را ندارد که اگر این مسئله را ، دلالان و واسطه گران بازار متوجه بشوند بدون شک وارد بازار خواهند شد و بازار را بار دیگر دچار شوک خواهند کرد.

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار تراز درباره دلایل گرانی دلار در روزهای اخیر گفت : عدم نظارت دولت بر بازار و خروج سرمایه گذاران خرد بازار سرمایه دو دلیل عمده گرانی دلار است . موسوی لارگانی معتقد است مردم جایی برای سرمایه گذاری ندارند و هرجا سود بیشتری برایشان داشته باشد به آنجا هجوم می برند . وی توضیح می دهد : این یک مسئله طبیعی است و دولت باید به صورت جدی در این زمینه جدی تر از گذشته باشد.

وی درباره قیمت دلار در هفته های آینده نیز توضیح داد : به نظرمن قیمت دلار در هفته های آینده ارزان تر نخواهد شد ، شاید نرخ دلار تا ۳۳۰۰ تومان هم برود، اما تا دولت به صورت جدی وارد عمل نشود دلار درهمین ارقام فعلی ۳۲۰۰ تومان نوسان خواهد داشت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در گفتگو با خبرنگار تراز گرانی دلار را روانی دانست و گفت : به نظر دو عامل در گرانی دلار نقش دارند ، یکی خروج سرمایه گذاران از بورس و رفتن به بازارهای موازی و دیگر جوروانی ناشی از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها.

فتحی پور ادامه داد : بالاخره وقتی قرار است تغییری در اقتصاد رخ دهد شاخص های اقتصادی نیز تغییر خواهد کرد ؛ لذا مردم فکر میکنند با تغییر قیمت حامل های انرژی قمیت دلار نیز افزایش یابد . وی پیش بینی کرد قیمت دلار در هفته های آینده در محدوده ۳۲۰۰-۳۰۰۰ تومان باشد و بیش از این گران نشود.

درهمین حال حسین راغفر استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا نیز چندی پیش ، پیش بینی کرد قیمت دلار در سال ۹۳ در محدوده ۳۵۰۰-۳۰۰۰ تومان خواهد بود.

گفتنی است قیمت دلار امروز ۳۲۴۰ تومان در بازار خرید و فروش شده است .
https://jahannews.com/vdci3qappt1aww2.cbct.html
jahannews.com/vdci3qappt1aww2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جهان ساده ای ها...من تو فکر 5000 هزار تومن هستم...