شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۷
۳۲

قایق حامل «ابتکار» واژگون شد/ خواستم زیر آب را هم ببینم!

سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب: 426991
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به حادثه پیش آمده برای قایق حامل مسئولان در جریان بازدید امروز از تالاب هورالعظیم، عنوان کرد: بخش احیاشده تالاب هورالعظیم، بسیار سرسبز و سرحال بود. شاید به خاطر این بود که ما ذوق‌زده شدیم و خواستیم به زیر آب هم سر بزنیم!
قایق حامل «ابتکار» واژگون شد/ خواستم زیر آب را هم ببینم!
به گزارش جهان به نقل از پایگاه سازمان محیط زیست، معصومه ابتکار به همراه معاونین وزرای نفت، کشور، نیرو، بهداشت، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع، معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و رئیس سازمان هواشناسی برای بازدید از کانون‌های شناسایی شده گرد و غبار طی ماه‌های اخیر، عازم منطقه غرب استان و سپس بازدید از هورالعظیم شد.

تالاب هورالعظیم به دنبال مصوبه بهمن‌ماه دولت یازدهم برای مقابله با گرد و غبار، شاهد حذف موانع ورود آب بوده و هیات اعزامی خواستار بازدید از مناطقی شد که آبگیری در آن صورت گرفته است اما یکی از قایق‌هایی که حامل ۹ نفر از اعضای هیات اعزامی بود، کمی پس از حرکت به داخل آب واژگون شد که خوشبختانه کسی آسیب ندید و همه سرنشینان از جمله معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست سالم به ساحل برگشتند.

در حال حاضر هیات به اهواز بازگشته و جلسه کمیته ملی گرد و غبار با حضور استاندار در استانداری تشکیل شده است.

روایت ابتکار از سانحه واژگونی قایق؛
خواستم زیر آب را هم ببینم!

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از ورود آب به تالاب ذوق‌زده شدیم و خواستیم به زیر آب هم سر بزنیم!

به گزارش جهان به نقل از نسیم، معصومه ابتکار در جلسه کارگروه مقابله با ریزگردها در استانداری خوزستان، اظهار کرد: از استاندار خوزستان بابت تلاش​های ارزنده در جهت هماهنگی و پیگیری​های لازم در سطح استان، تشکر می‌کنیم. این تلاش‌ها حاکی از همکاری خوب در سطح استان در زمینه موضوع ریزگردها و اجرایی شدن مصوبه دولت و برداشتن گام​هایی است که با همه مشکلات و کاستی​ها به خوبی در جریان است.

وی افزود: با توجه به مصوبه دولت در زمینه مقابله با پدیده ریزگردها که در سال گذشته تصویب شد، در آن موقع بازدیدی هوایی از استان داشتیم و طی آن بازدید، سازوکارهای استانی برای اجرای این مصوبه تعیین شد.

ابتکار ادامه داد: همچنین در بازدیدی که از مسیر اهواز به سمت ماهشهر داشتیم، دیدیم این منطقه یکی از کانون‌های ایجاد گرد و غبار در خوزستان است. این منطقه بدترین کانون ایجاد گرد و خاک است که در آن اراضی کشاورزی به دلیل زراعت دیم و کاهش بارندگی، رها شده و در حاضر بسیاری از آن اراضی دیگر کشت نمی​شوند.

وی گفت: مساله گرد و غبار استان خوزستان برای دولت یازدهم از اهمیت فوق​العاده​ای برخوردار است و دولت با تمام توان خود برای مقابله با این مساله و مدیریت آن ورود کرده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: ارائه گزارش​های بسیار خوب از جانب سازمان​های مختلف کشور حاکی از اراده جدی برای ادامه برنامه​ها در زمینه مقابله با ریزگردها است.

وی تصریح کرد: بسیاری از کارهایی که سازمان جنگل‌ها و مراتع در سال‌های قبل انجام داده، با وجود همه خشکسالی​ها و مشکلات، کماکان از عوامل تثبیت کننده گرد و غبار محسوب می​شوند. بعضی کارهای انجام شده و گونه​های انتخاب شده و شیوه​ها درست بوده و باید از این تجربیات و همچنین تجربیات نوین برای حل معضل ریزگردها استفاده کرد.

ابتکار گفت: پیشنهاد می​کنم در زمینه مقابله با ریزگردها، از مشارکت مردم بیشتر استفاده شود و یک جریان اجتماعی در این رابطه شکل بگیرد. با توجه به وسعت بسیار زیاد این پدیده، اگر نتوانیم با زمان پیش رویم و سرعت و کیفیت کافی را نداشته باشیم؛ با تاخیرها و رشد فزاینده کانون​های گرد و غبار، کارها نتیجه کافی نخواهد داشت.

وی با اشاره به حادثه پیش آمده برای قایق حامل مسئولان در جریان بازدید امروز از تالاب هورالعظیم، عنوان کرد: در بازدید امروز از تالاب هورالعظیم، دیدیم که کماکان از دو دریچه آب به تالاب وارد می‌شود و بخش احیاشده، بسیار سرسبز و سرحال بود. شاید به خاطر این بود که ما ذوق‌زده شدیم و خواستیم به زیر آب هم سر بزنیم! البته ماهیان خوب و لاک‌پشت‌های مختلفی در تالاب دیدیم، به ویژه لاک‌پشت فراتی که گونه‌ای در معرض خطر است را هم دیدیم که به استقبال ما آمده بودند!

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر ادامه پیگیری‌ها در زمینه احیای تالاب‌های خوزستان، افزود: همه مناطق کشور مهم هستند و هیچ تبعیضی بین آنها قائل نیستیم. همه تالاب‌ها باید حفاظت شوند و همه رودخانه‌های کشور باید احیا شوند.

وی ادامه داد: ما منابع آب محدودی داریم و باید در مدیریت آنها مخصوصا رودخانه کارون و تالاب‌های خوزستان به دلیل اهمیت ویژه آنها توجه بیشتری شود ولی در کنار همه اینها تقاضایی که در بخش کشاورزی داریم اصلاح الگوی مصرف آب است.

ابتکار تصریح کرد: میزان برداشت از منابع آب باید بازنگری و اصلاح جدی شود؛ با این الگوی فعلی کشاورزی، برداشت آب و میزان مصارف از آب‌های زیرزمینی و آب‌های سطحی و رودخانه‌ها و سدها نمی‌توان ادامه داد.

وی گفت: باید برنامه‌های ملی خود را در مدیریت منابع و مصارف آب با وضعیت موجود انطباق دهیم و امکان تاخیر در زمینه مقابله با ریزگردها وجود ندارد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان ضمن اشاره به برگزاری کنفرانس بین‌المللی گرد و غبار که ۱۲ تا ۱۴ اسفندماه سال جاری در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار خواهد شد، اظهار کرد: حتما باید کاربردی کار شود و از تشریفات اجتناب کنند زیرا طبق دستورالعمل دولت در سال جاری و کاهش هزینه‌های جاری، ابلاغ شده است که برگزاری سمینارها تقریبا محدود به موارد بسیار کاربردی و ضروری باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چقدر ...
به نظرم این خانوم بهتره تو همون فضای مجازی مشکلات مردمو حل کنه !بعد از دوسال اومد یک کار انجام بده
بعضی ها فقط زیرابی رفتنو یاد گرفتن
محمد
Iran, Islamic Republic of
خدا حفظش کنه انشاالله
ای کاش ... ای کاش ... ای کاش ...
سید
Iran, Islamic Republic of
برات متاسفم
اگر خودت را واقعا حق میدانی و دیگری را ناحق...
برای مخالف خودت آرزوی هدایت کن.
اخوی!
Iran, Islamic Republic of
ای کاش خدا سایه هیچ مادری رو از خانواده کم نکند.
حسین
چه ربطی داره اون اینکاره نیست فقط همین مادر بچه هاش باشه کسی متعرض این مساله نیست.
انشا ا.. خداوند تمام بیمار ها را شفا بدهد
مرتضی
شاید یک کم درک بکنه وقتی بچه هامون با تجهیزات به حور میزدن که دشمن یک وجب از خاکمون رو نگیره ....
Iran, Islamic Republic of
البته ایشون سخنگوی دانشجویان خط امام و از چهره های انقلابی بودند و هستند.
البته گناهشون اینه خط سیاسی امثال شماها رو قبول ندارند.
بودند؟!
باید تحریمها لغو شوند تا قایق های ما چپه نشوند !
...
اعضای کمپین "اگه تحریمها لغو شوند"
احسنت به این نظر...
Iran, Islamic Republic of
سلام این موضوعات ساختگی درست شده است تا بی حرمتی وعدم حضور ایشان درمواقع اظطرار مثل خوزستان وسایر شهرهای درگیر با پدیده گرد وغبار راتحت تاثیر قرار دهند وبگویند ما درصحنه هستیم وقایق ما درحین عملیات دچار حادثه شد ومردم بدانند که مثلا داریم فعالیت زیست محیطی می کنیم ودرصحنه حضور داریم این هم نوعی عوام فریبی بیش نیست؟؟؟؟؟؟وموضوع خرید فروش بنزین را هم که به همسر مکرم شان انتساب می دهند شاید به فراموشی رفت..؟؟؟؟؟
Romania
کی نجاتش داده!؟ خخخ
Iran, Islamic Republic of
ایشون هزار ماشاالله زیر ابی خیلی خوب بلدن !! بلدم بلدم !!!
Iran, Islamic Republic of
خدا سلامتی به ایشان بدهد
ولی ایکاش دنبال شغل مورد علا قه خودشان در حوزه سیاسی باشند
مهدی
اگر همه سالم برگشتند به ساحل دیگر گذاشتن این عکس از ایشان در بیمارستان برای چه منظوری است مگر دیگر عکسی از این خانم در آرشیو ندارید .
بابا شما همون بازدید نرو .اینطور خطر و مشکل کمتره
مرتضی
عاقبت ناپرهیزی حضور در اماکن مشکلدار زیست محیطی! ( البته شوخی بود. ) خدا حفظش کنه.
محمدرضا
خداحفظش میکندتانیت اصلیشان برملابشه
الان ایشون دقیقا برای چی بستری شدن؟! سرشون خورده به آب؟!!!!!!!!
عکس قبلی آرشیو بود؟!
امیدوارم بالاخره یه روزی از رنگ این روسری هم نجات پیدا کنی!
بستری نشده عکس از آرشیو بود
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
زیر آبی هم که بری باز هم به هدف نمی رسی
اه نفرىن جنگل ها گرفتش
United States
خدا بانوی سبز ما را حفظ کند.
محمد
برای تفریح رفته بود؟
اب هم شرمش امد اوررا بخود بگیرد!
پس عکسش کو در هیچ سایتی تصویری از واژگونی قایق وجود ندارد