پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۷
ديپلماسي کشور را تضعيف نکنيد؛

انتقاد تند وزير امور خارجه از موازي کاري در دولت

دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب: 133194
وزير امور خارجه با بيان اينكه سياست خارجي عرصه ناپخته سخن گفتن نيست، تصريح كرد: تضعيف دستگاه ديپلماسي كشور به ويژه در شرايط كنوني آن هم توسط برخي از اعضاي دولت مصداق بارز...

به گزارش جهان به نقل از فارس ، منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران در خصوص اظهارات  رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و صنايع دستي گفت: مشخص نيست آقاي بقايي بر اساس كدام مسئوليت و از چه جايگاهي اينگونه سخنان نسنجيده را بيان مي‌كند، در حالي كه هنوز آثار منفي اظهارات اخير ايشان كه موجب بروز مشكل در روابط خارجي شد، از بين نرفته است.

وزير امور خارجه ضمن فصل الخطاب دانستن نظر صريح مقام معظم رهبري در پرهيز از موازي كاري در سياست‌ خارجي اظهار داشت: تضعيف دستگاه ديپلماسي كشور به ويژه در شرايط كنوني آن هم توسط برخي از اعضاي دولت مصداق بارز «بر شاخه نشستن و بن بريدن» است.

متكي از مسئولين و مديران به ويژه در قوه مجريه خواست هزينه كشور را در اداره روابط خارجي با ناپخته سخن گفتن در اين عرصه بالا نبرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
با سلام
به صلاح بود که آقای متکی عزیز دراین باره سخن نمی گفتند. چراکه مقام معظم رهبری به آقای رییس جمهور تذکر داده اند. آقای احمدی نژاد نشان داده که از شعار ولایت پذیری تا عمل به منویات رهبری چقدر فاصله است! متاسفم که آقای رییس جمهور روز به روز به خود رایی نزدیکتر می شود. انتقاد آقای متکی موجب سؤاستفاده دشمن می شود. باید سوخت وساخت. آقای احمدی نژاد فکر می کند که مامور به نتیجه است ونه مامور به وظیفه از این رو فکر می کند هرچه او و دوستانش می گویند باید اجرا شود واین فرسنگها با منطق اسلام و امام فاصله دارد.
Iran, Islamic Republic of
خود انتقاد رسانه‌اي متكي از بقايي خلاف نظر رهبري عزيز است.
حضرت آقا گفتند انتقادات از يكديگر را در همان جلسات هيات دولت مطرح كنيد نه در رسانه‌ها.
خواهش مي‌كنم اين نظر را حذف نگنيد.
آقاي متكي شما كه خودتونو ولايت مدار ميدونيد چرا يادتون رفته ايشان در مورد رسانه اي نكردن مشكلات داخلي چي فرمودن؟
چيه حالا به نفعتون نيست گوش نميدين؟
Iran, Islamic Republic of
آقای بقائی اگر حرفی برای گفتن دارند بهتر است در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بزنند. زیرا خودشان بهتر می دانند که سازمان مذکور را به چه وضعیتی انداخته اند.
Iran, Islamic Republic of
اي كاش آقا خودشان ظهور مي كردند همه راحت مي شديم
همه دست به دعا برداريم كه :اللهم عجل لوليك الفرج.
اين نشان از اين دارد كه هر كس مطيع و فرمانبردار محض نباشد، بركنار مي شود.....
Iran, Islamic Republic of
هر که شد منتقد تند موازی کاری
متکی وار شود منفصل از خدمت خویش/ صالحی كار بکن کار و بیندیش ز نقد/ تا ببینی هم جا رتبه ی پر قدرت خویش !!