پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
۳

خودروهای آمریکایی در راه ایران

چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب: 283099
ورود خودروهای آمریکایی به ایران در حالی این روزها تعجب خیلی‌ها را برانگیخته که به گفته مدیرکل ثبت سفارش وزارت «صنعت، معدن و تجارت»، در صورت اخذ شرایط لازم از سوی نمایندگی مربوطه، واردات این خودروها بلامانع خواهد بود.
به گزارش جهان به نقل از خبر، به گفته ساسان خدایی، هر خودرو خارجی برای ورود به ایران باید چهار مجوز جداگانه را کسب کند و اینکه آمریکایی باشد یا متعلق به کشوري دیگر، تاثیری در صدور مجوز واردات آن ندارد. او تاکید می‌کند که هر خودرو وارداتی باید مجوز محیط زیست، استاندارد و مصرف سوخت را داشته باشد و علاوه‌بر اینها نمایندگی خدمات پس از فروش را نیز در کشور به ثبت برساند.

با این حساب، خودروهای آمریکایی نیز در صورت اخذ این چهار مجوز، امکان ورود به کشور را خواهند داشت. البته در حال حاضر مناطق آزاد کشور میزبان خودروهای آمریکایی هستند، اما پلاک موقت دارند و نمی‌توانند خارج محدوده تعیین شده تردد کنند. حال اگر مجوزهاي چهارگانه توسط نمایندگی مربوطه کسب شود، خودروهای آمریکایی مانند بیوک و جنرال موتورز و شورولت طعم خیابان‌هاي سایر شهرهای کشور را پس از سال‌ها دوباره خواهند چشید. با این حال فعلا مسوولان مربوطه از جمله مسعود موحدی قائم مقام وزیر صنعت در مورد آغاز واردات خودروهای آمریکایی به ایران ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند. آنها بر این نکته تاکید دارند که واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی ممنوع است و فرقی نمی‌کند آمریکایی باشد یا غیر آمریکایی.

این در شرایطی است که خودروهای آمریکایی معمولا حجم موتور بالایی دارند و اگرچه مصوب شده خودروهای بالای 2500 سی سی با تعرفه 75 درصدی وارد کشور شوند، اما چون این خودروها جزو اولویت 10 واردات به شمار می‌روند، ثبت سفارش آنها عملا ممنوع است. با این حال به نظر می‌رسد نمایندگی مربوطه، عزمی جدی برای واردات خودروهای آمریکایی به ایران دارد، مخصوصا اینکه در تبلیغات خود از شعارهای انتخاباتی نیز استفاده کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
از مسئولین محترم عاجزانه خواهشمندیم بیشتر از این فرصت را ازدست ندهند و فکری به حال صنعت خودرو نمایند گرانفروشی، طراحی قدیمی، کیفیت پایین، مصرف بالای سوخت و ... این صنعت را شبیه به بیماری کرده که سرطان به قسمتی از بدنش حمله کرده و حال و روز خوبی ندارد. اگر به موضوع رسیدگی نشود با ادامه سودجویی افرادی مثل اقای ... امکان اینکه صنعت خودرو را از دست داده و تاوان سنگینی بپردازیم وجود دارد. گاهی اوقات با قطع کردن عضو سرطانی می توان جلوی گسترش بیماری و مرگ را گرفت.از دست رفتن این صنعت یعنی از بین رفتن هزینه کرد 40 ساله شامل پول دولت،جان و مال مردم و آبروی حاکمیت.
سید
گویا استفاده از کالاهای امریکایی و اسرائیلی به فتوای امام و مقام معظم رهبری و عده دیگری از مراجع حرام است.
چطور است که اول انقلاب مسئولین به اورکت امریکایی هم حساس بودند
ولی الان نمایندگی خودروی آمریکایی در ایران هم هیچ اشکال قانونی ندارد؟!!!
حامد
Iran, Islamic Republic of
کاش ماهم باخودمون کنار میومدیم که کالاهای آمریکایی را تحریم کنیم!!!!!