پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تعویق افتتاح کشتی اقیانوس‌پیمای ایران

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب: 409891
رئیس پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی با اشاره به منتفی شدن مراسم به‌ آب‌اندازی کشتی اقیانوس‌پیما، از بهره‌برداری از این کشتی در تابستان سال آینده خبر داد.
به گزارش جهان، چگینی رئیس پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره آخرین وضعیت کشتی اقیانوس‌پیما، اظهار داشت: ساخت کشتی اقیانوس‌پیما تاکنون بیش از ۹۱ درصد پیشرفت داشته و ۹ درصد آن باقیمانده که در‌ حال تکمیل‌ شدن است.

وی با اشاره به اینکه مراسم به‌ آب‌اندازی این کشتی منتفی شده است، ادامه داد: البته این کشتی به‌ آب‌اندازی می‌شود. قبلاً هم یک بار به‌ آب‌اندازی شده‌ که این مسئله برای چند هدف بوده و مهمترین آن این است که تحت تأثیر تنش‌های آبی قرار گیرد. انجام تست‌های پهلوگیری در کنار اسکله و دیگری بررسی کشتی به دلیل نداشتن نشتی صورت می‌گیرد که این اقدام در هفته‌های آینده به کرار تکرار خواهد شد، یعنی چندین بار به‌ آب‌ انداخته می‌شود.

رئیس پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی ادامه داد: طبق تصمیم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری که در ایجاد این کشتی نقش داشته‌اند، قرار است زمان بازدید آن و مراسم رسمی کشتی در زمانی صورت گیرد که کشتی اقیانوس‌پیما به ناوگان کشتی‌های کشور ملحق می‌شود.

چگینی تأکید کرد: امیدوایم در بهار یا تابستان سال آینده مراسم بهره‌برداری و الحاق کشتی اقیانوس‌پیما به ناوگان کشتی‌های کشور انجام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *