چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

فیلمی که حکم قتل کارگردانش را گرفت!

سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب: 381819
فیلم «پادشاه شن‌ها» به کارگردانی نجدت انزور در جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در سینما فلسطین به نمایش درمی‌آید. عدنان العایض که فتوی قتل کارگردان فیلم پادشاه شن ها داده است، اعتقاد دارد این فیلم به اعتبار "آل سعود از ذخایر دین اسلام هستند ضربه زده.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، این فیلم در باکس ایران هراسی و اسلام هراسی جشنواره اکران می شود. برپایه این خبر، «پادشاه شن‌ها» فیلمی است به کارگردانی کارگردان معروف سینمای عرب «نجدت اسماعیل انزور» که دو هنرپیشه ایتالیایی به ترتیب نقش‌های جوانی و پیری عبدالعزیز را بازی کرده‌اند: «مارکو فوشی» (marco foschi) و «فابیو تستی» (fabio testi). این فیلم با یک دید انتقادی، تاریخ به وجود آمدن دولت آل سعود در سرزمین نجد و حجاز را حکایت می‌کند.

"عدنان العایض" مفتی عربستانی از سال گذشته " فتوای قتل " نجدت انزور " کارگردان سوری فیلم " پادشاه شن ها " را صادر کرده بود. وی قتل انزور را چنین توجیه می کند که وی با ساخت فیلم پادشاه شن ها به اعتبار خاندان آل سعود ضربه زده است، زیرا العایض معتقد است که "آل سعود از ذخایر دین اسلام هستند". !

این فیلم با وجود همه تلاشها و هشدارهای شاهزادگان سعودی برای جلوگیری از ساخت و یا اکران آن، در دمشق اکران شد و با استقبال گسترده ای مواجه شده است .

پادشاه شنها عنوان فیلم تاریخی است که تاریخ بوجود آمدن رژیم آل سعود در سرزمین حجاز و نجد را حکایت می‌کند. این فیلم در سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ توسط کارگردان سینمای عرب نجدت اسماعیل انزور کارگردانی شده و با هنرنمایی هنرپیشه ایتالیایی فابیو تستی و هنرمند انگلیسی بیل فلووز در نقش عبدالعزیز را بازی می‌نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *