دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰

عباس: درقیمومیت اردن برقدس شکی نیست

پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب: 391016
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سفر خود به اردن بر قیمومیت این کشور بر قدس تاکید کرد و خواهان پایان تعرض‌های اسرائیلی به مقدسات شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان طی سفر به اردن تاکید کرد که بر قیمومیت این کشور قدس شکی نیست.

بنا به گزارش «رای الیوم»، عباس در اظهاراتی رسمی اعلام کرد: اردن شریکی اساسی در مسئله قدس است زیرا قیمومیت آن مربوط به اردن است و همگان بر این موضوع متفق هستند. وی افزود که اردن مسئولیت بزرگی در این زمینه بر عهده گرفته است و «عبدالله دوم» پادشاه اردن به این مسئولیت متعهد است و دراین موضوع هیچ بحثی نیست.

محمود عباس در ادامه از اقدامات عبدالله دوم برای حفاظت از مقدسات فلسطینی و در راس آنها مسجدالاقصی تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد حمایت‌های اردن از ملت فلسطین تا تشکیل دولت مستقل فلسطین ادامه یابد.

در همین راستا پادشاه اردن نیز گفت از زمانی‌که حوادث قدس شدت گرفته است با تمامی طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای مربوط به مسئله تماس‌هایی رسمی داشته تا تعرض‌های اسرائیلی به مقدسات اسلامی و مسیحی پایان یابد.

عبدالله دوم، تاکید کرد که ادامه تعرض اسرائیلی به مسجدالاقصی و دیگر مقدسات و ادامه شهرک‌سازی و غیره امری رد شده است و تلاش‌های در راستای صلح را با شکست روبرو می‌کند.

عباس چهارشنبه (دیروز) به اردن سفر کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *