پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

دیدار ابتکار با فابیوس در پاریس

پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب: 411013
رئیس سازمان محیط زیست کشورمان با وزیر خارجه فرانسه در پاریس دیدار کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم،معصومه ابتکار که به عنوان یکی از شش زن صاحب نام ازمنطقه جغرافیایی جهان و از طرف قاره آسیا از سوی «یونسکو» برای شرکت در اجلاس ویژه آن سازمان دعوت شده است.

ابتکار روز گذشته در در این نشست که جمعی از دیپلمات ها و سفیران با سابقه فرانسه در کشورهای منطقه، سفیران خارجی مقیم پاریس، محققین، دانشجویان و خبرنگاران حضور داشتند، سخنرانی کرد.

ابتکار با اشاره به ضرورت حصول اطمینان از صلح و امنیت برای تداوم را ه حل های پایدار زیست محیطی اضافه کرد: صلح و توازن درون و اعتدال در رفتار با مردم جهان و تعامل سازنده با یکدیگر از بنیان های اصلی صلح و امنیت است.

وی افزود: اعتقادات درونی و باورهای ذاتی ما می توانند در جنگ با طبیعت که چند دهه است آغاز شده، به عنوان ابزاری فکری که به عمل منتهی می شود در مقام مقابله برآید.

معاون رییس جمهور بر ضرورت مقابله با نظامی گری، گرایش های افراطی، زیاده طلبی و خشونت که در نهایت به جنگ علیه محیط زیست نیز تبدیل می شود، تاکید کرد.

ابتکار با اشاره به حضور زنان در دوران انقلاب ایران به پشتوانه دیدگاه های امام خمینی، بر پیشرفت چشمگیر آنان پس از انقلاب در عرصه هایی مانند آموزش و بهداشت تاکید کرد و گفت: حضور زنان در دانشگاه ها با حدود شصت درصد قبولی دختران در کنکور سالانه علاوه بر حضور فعال در عرصه های سیاسی و اجتماعی به ویژه در فعالیت های زیست محیطی قابل تامل است.

معاون رییس جمهور در ادامه جلسه در پاسخ به سوالی در مورد اثرات محیط زیستی تحریم ها علیه ایران، گفت: تحریم ایران کمکی به هیچ یک از طرف ها نمی کند و در زمینه محیط زیست مانع ایران در دسترسی به فناوری لازم برای کاهش آلودگی هوا و نیز کاهش انتشار گازهای گلخانه ای شده است.

وی درباره مناقشه هسته ای ابراز داشت: ما به دنبال یافتن راه حلی عادلانه و رفع اقدامات تبعیض آمیز برای دسترسی به فناوری هسته ای صلح آمیز هستیم.

ابتکار در پاسخ به سوالی در مورد سخنرانی نتانیاهو در کنگره امریکا، گفت: همه منتظر رسیدن به توافق و نقش آفرینی ویژه ایران در حل و فصل مسائل منطقه ای و بین المللی هستند. تلاش های نتانیاهو اثری نخواهد داشت و ایران نقش اساسی خود را برای صلح و همکاری های منطقه ای ایفا می کند.

وی در پاسخ به سئوال سفیر عراق در مورد امکان همکاری همسایگان برای رفع معضلات زیست محیطی ابراز داشت: ما به دنبال همکاری هستیم و در حال حاضر با کشورهای عضو اکو، کشورهای خلیج فارس و نهادهای منطقه ای رایزنی و مشارکت داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ali
به فابیوس نگفته چرا بنزینهاشون الدگی دارن ?