شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۱
پناهجوی سوری در مرز صربستان

اشک های فرزند برای دستگیری پدر +تصاویر

يکشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 441515
تصاویری از دستگیری پدر خانواده مقابل چشمان فرزندانش توسط پلیس مجارستان که از مرز صربستان وارد این کشور شدند منتشر کرد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ اخیرا مرز صربستان و مجارستان به یکی از مسیرهای اصلی ورود پناهجویان سوری به اروپا تبدیل شده است. شمار پناهجویانی که می‌کوشند از طریق خاک مجارستان خود را به غرب اروپا برسانند، پیوسته روز به افزایش است.

آن‌طور که مقامات مجارستان گفته‌اند از ابتدای سال ۲۰۱۵ تاکنون بیش از ۱۴۰ هزار مهاجر از صربستان وارد مجارستان شده‌اند. طبق اعلام مقامات مجارستان تنها در ماه جاری میلادی بیش از ۳۴ هزار نفر که اکثر آنها سوری هستند، وارد این کشور شده‌اند.



صربستان به یکی از مسیرهای ترانزیت پناهندگان سوری تبدیل شده است.

با افزایش شمار ورود پناهجویان به مجارستان، دولت این کشور شروع به احداث حصار در مرزهای خود با صربستان کرد.



ایجاد حصارهای ۳ متری با سیم‌های خاردار در مرز ۱۷۵ کیلومتری مجارستان با صربستان از جمله اقداما‌تی است که دولت این کشور سرگرم انجام آن است و قرار است تا پایان ماه اوت خاتمه یابد.



در همین زمینه خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه (۲۶ اوت / ۴ شهریور) به نقل از یکی از مقامات مجارستان گزارش داد دولت این کشور در حال بررسی طرح استفاده از نیروهای ارتش در مناطق مرزی است.



پیش از این کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از سیاست پناهندگی اتحادیه اروپا انتقاد کرده و آن را اشتباه خوانده بود. فرانسوا کرپو گزارش​گر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر مهاجران روز سه شنبه (۳ شهریور / ۲۵ اوت) از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست کمک بیشتری به پناهجویان کنند.

این کارشناس سازمان ملل اضافه کرد: حصارکشی، استفاده از گاز اشک​آور، تهدید، محرومیت از غذا، آب آشامیدنی و مسکن" مانع از ورود پناهجویان و مهاجران به اروپا نمی​شود.








\
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اکبر
Iran, Islamic Republic of
خدایا مسببین اوارگی این مردم بی پناه سوری را .....