چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

رایزنی های دیپلماتیک ظریف در تهران

يکشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۰
کد مطلب: 441416
وزیرامور خارجه کشورمان در دیدار سفیر هلند گفت: همکاریهای دوجانبه دو کشور روند خوبی داشته و تصور می کنیم در چهارچوب نتایج توافق وین ، چشم انداز و فرصت های گسترده جدیدی برای دو کشور فراهم شده است.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری صداوسیما، محمدجواد ظریف با اشاره به زمینه های همکاریهای دوجانبه دو کشور اظهار داشت: می توانیم با شناخت این ظرفیت ها بویژه در عرصه های اقتصادی، محیط زیست ، کشاورزی گامهای بلندی در راستای منافع متقابل برداریم.

سوزانا تراستال سفیر هلند نیز در این دیدار با اشاره به اراده دولت هلند برای گسترش روابط دوجانبه دو کشور اظهار داشت: هلند اراده جدی برای پشت سر گذاشتن وضع گذشته مناسبات و ورود به مرحله جدیدی از مناسبات با فعال سازی بخش اقتصادی دو کشور را در دستور کار دارد و ما در زمینه های محیط زیست، آب ، فرهنگی آمادگی گسترش همکاریهای دو کشور را داریم.

دیدار سفیر جدید مجارستان با ظریف


سفیر جدید مجارستان رونوشت استوارنامه خود را به دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان تسلیم نمود.

ظریف با اشاره به سفر نخست وزیر مجارستان و حضور سفیر آشنا به زبان فارسی اظهار داشت: سفر نخست وزیر مجارستان به جمهوری اسلامی ایران و آشنایی سفیر جدید به زبان فارسی، همگی می تواند زمینه های مناسبات دو کشور در چهارچوب منافع متقابل دو کشور را با پیشرفت هرچه بیشتر مواجه سازد.

یانوش کوواچ با اشاره به پیشرفت های گسترده که تهران نسبت به گذشته پیدا کرده ، اظهار امیدواری کرد: در مرحله جدید چندین قرارداد را در چهارچوب سفر متقابل مقامات عالیه جمهوری اسلامی ایران بزودی به امضاء برسانیم و بتوانیم مناسبات درعرصه های اقتصادی، تجاری، گردشگری و فرهنگی را با برگزاری کمیسیون اقتصادی دو کشور در اولین فرصت ممکن گسترش دهیم.

ایران و ایرلند روابط خود را گسترش می دهند


سفیر جدید غیرمقیم ایرلند با ظریف دیدار و رونوشت استوارنامه خویش را تسلیم نمود.

محمدجواد ظریف با اشاره به تحولات جدید در پرتو آثار توافق وین اظهار داشت: ما می توانیم در زمینه های سیاسی رایزنیها و گفتگوها را در زمینه منطقه ای و جهانی افزایش داده و ظرفیتها و همکاریهای دوجانبه را در ارتباط با تقویت عرصه های همکاریهای اقتصادی، پارلمانی و فعال سازی بخشهای خصوصی تجاری را گسترش دهیم.

برنارد وارد نیز با اشاره به تحولات و شرایط داخلی اقتصادی ایرلند که رو به جلو است، اظهار داشت: ما امیدواریم بتوانیم زمینه های جدید مناسبات دو کشور را در مرحله پس از اجرای توافق وین ، با گامهای نوینی همراه سازیم و ظرفیتهای اقتصادی دو کشور را گسترش دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *