پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۲۰
سالگرد افشای فاجعه ابوغریب +تصاویر 18+

جنایاتی وحشیانه تر از داعش توسط آمریکا

دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب: 423218
می ۲۰۰۴ یادآور زمانی است که با انتشار تصاویر هولناکی از زندان ابوغریب عراق و شکنجه های صورت پذیرفته توسط زندان بانان آمریکایی رسوایی عظیمی برای دولت مردان آمریکایی در پی داشت.
جنایاتی وحشیانه تر از داعش توسط آمریکا
به گزارش جهان، جهان در حالی پا به عرصه هزاره سوم نهاده است که سخن از حقوق بشر بسان یکی از کلیدی ترین خواسته های جامعه جهانی است، اما در این میان شماری از قدرت های بین المللی جهت تثبیت و یا ارتقای موقعیت بین المللی شان گاها به این حربه متوسل می شوند. دولت ایالات متحده آمریکا به عنوان ابرقدرت جهانی در عصر کنونی همواره و ظاهرا خود را در صف اول حمایت از حقوق بشر قرار داده است.

ماه می ۲۰۰۴ یادآور یکی از روزهای ناخوشایند حقوق بشر در گیتی تلقی می شود. در سیزدهم این ماه سناتورهای آمریکایی قریب به ۱۸۰۰ تصویر دلخراش را پشت درهای بسته مشاهده نمودند. عکس هایی که حکایت از شکنجه فجیع عراقی ها در زندان ابوغریب توسط نیروهای آمریکایی داشت. سناتورهای آمریکایی بعدها اظهار داشتند که هر یک از عکس ها را تنها برای چند ثانیه مشاهده نموده و باور نمی کردند که این طرز شکنجه کار آمریکایی ها باشد که در جهان مدعی لیبرال بودن، قانون ترسی و برخورد و رفتار دوستانه هستند!


سناتورهای فوق كه نظر خود را با خبرنگاران در ميان نهاده بودند اظهار داشتند كه می دانستند كه پس از رويداد ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ دستور اعمال خشونت در موارد لازم به بازجوهای سازمان های امنيتی از جمله «سيا» داده شده ولی نه به صورتی كه در عكس ها دیده می شد.


بانوی ۲۱ ساله سرجوخه «ليندی اينگلند» كه عكس او در حال كشيدن يک زندانی عراقی با طناب روی زمين در رسانه ها چاپ شده بود به تلويزيون كلرادو گفت كه در ابوغريب به دستور بالا شكنجه می دادند. وی می گوید به آنان گفته شده بود كه در آستانه کار تحقيق، وضعيت را برای زندانيان به صورت جهنم در آوريد تا هنگام بازجويی اعتراف كنند.

لیندی اینگلند می گوید: «ما می دانستيم كه برای يک عرب و مسلمان، گرفتن عكس در حال برهنه بودن چقدر گران تمام می شود. اين عكس ها برای ارعاب در بازجويی بود.»


اين نظامی زن و ديگر مصاحبه شوندگان تاييد كردند كه اردوگاه های زندانيان دچار كمبود نظامی محافظ بودند و برای مثال از يک زندان با ۳۰۰۰ زندانی، بيش از ۴۰ تا ۵۰ نظامی حفاظت نمی كردند و لذا، سخت گيری لازم بود.

بلافاصله پس از این رخداد شماری روزنامه های آمريكا از جمله نيويورک تايمز اظهارات يک سرهنگ پليس افغانستان را چاپ كرده بودند كه گفته بود در طول ۴۰ روز بازداشت در دست آمريكایی ها شديدا شكنجه شده بود. اين سرهنگ اظهار داشته: «در حالی كه اورا كاملا برهنه كرده بودند، در وضعيت خلاف اخلاق از او عكس گرفتند تا بعدا وسيله ارعاب و حق السكوت قرار دهند و او بدون جهت ۴۰ روز زير شكنجه قرار داشت و مانع خوابيدن او شده بودند و بيشتر اوقات هم دست هايش از پشت بسته بود و...»


حال و با توجه به سال گرد آن واقعه فجیع با باز نشر شماری از تصاویر منتشر شده در این باره می پردازیم. شمار زیادی از تصاویر دلخراش می باشند، لذا تماشای آن ها به برخی خوانندگان توصیه نمی شود.



















منبع: فرهنگ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


داود
واقعا چه نظری میشه داشت...؟
...
مرگ برامریکا وحقوق بشرش ومرگ برکسانی که به


امریکا دل خوشن ومرگ باین ددمنشان وحشی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
پناه بر خدا . تصورشم برام قابل تحمل نیست . یعنی جانی تر از انسان هم موجودی هست. خدایا صبرتو شکر
این کثافت ها بوی از انسانیت نبرده اند
لعنت خدا بر سران استکبار که متوحش ترین های روی زمین هستند و از انسانیت بویی نبرده اند وخود را سرور ومتمدن دردنیا میدانند.
از تیر آه مظلوم ظالم امان نیابد
علی
Iran, Islamic Republic of
این عکس ها را طرفداران گفتگو باید ببینند و برای لحظه ای فکر کنند که آیا این کشود قابل اطمینان است که سنگ آنها را به سینه می زنند و هر روز در روزنامه هایشان مژده ورود شرکت های مختلف آمریکایی را می دهند .
خدایا به تو پناه می بریم..
خدایا مظلومان عالم بالاخص شیعیان را نجات بده.
اللهم عجل الولیک الفرج
Iran, Islamic Republic of
دین و اخلاق که نباشد انسان از حیوان هم بدتر می شود لعنت خدا بر قوم های ظالم.
عباس
قطع یقین انسانهایی که بویی از دین الهی٫ شرف و معنویات انسانی نبرده اند چندین برابر از داعش بی رحم تر خواهند شد.
United States
مرگ بر آمریکا که داعش رو به وجود آورده
یانکی های وحشی تر از حیوون
سعید جرّاحی
جنگ ما با آمریکا، جنگ اعتقادی است؛ نه سیاسی...
United States
این نشون میده داعش ساخته ی خود امریکاییهاس
Iran, Islamic Republic of
واقعی ترین چهره آمریکاییهای خندان. قابل توجه سازشکاران ...
کدخداست دیگه . خودشو صاحب نفس و جان انسانها میدونه .
الان فهمیدین چرا باید فقط با کدخدا حرف زد ؟!!!
چون کدخدا با بقیه فرق میکنه . میگی نه ؟!!! برو عکسا رو یه بار دیگا ببین .
بصیر
Romania
امریکا شیطان بزرگ است امام خمینی رضوان... داعش هم زاییده امریکا است ای ننگ ونفرین ابدی بر دولتمردان امریکا که خوی گرگ درنده را دارند آقای ظریف ببین امریکا با ملتش چکار می کند با زهم به این وحشی ها لبخند بزن
Austria
این عکس ها را با تعالیم تورات در مورد رفتار با دشمنان یهود مقایسه کنید تا به اصل موضوع پی ببرید.خبرنگار امریکایی با انتشار این عکس ها نه برای افشاگری جنایات امریکا در عراق بلکه برای اثبات انتقام دشمننان یهود چاپ کرد
آقای روحانی اوباما مودب و باهوشه، نه؟
Iran, Islamic Republic of
واقعا آدم متحیر می مونه که این زنان آمریکایی چجورموجوداتی هستند باورم نمیشه به خاطر دو روزه دنیا آدم چه جنایتهایی که نمی کنه
Iran, Islamic Republic of
دنیا جا برای همه آدم ها داره واقعا این جنایتکارها مگه چقدر تو این دنیا قراره زندگی کنند که به خاطرش این جنایتها رو میکنند باید به اینها گفت واقعا می خواهند به کجا برسند یا چه چیز با ارزش تر از احترام به انسانهارا به دست بیاورند که این همه به انسانها بی حرمتی می کنند
شهرزاد خانم
Portugal
برادرم دیوانه ی من طرفدار آمریکاست ، که الان زندگیش تو منجلابه ‌ . از آمریکا بیزارم.