سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۲

کی‌روش: نام دستیار ایرانی‌ام را ۲ نفر می‌دانند/ رنکینگ جدید فیفا

پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب: 380919
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: فقط دو نفر در مورد دستیار ایرانی‌ام در تیم ملی مطلع هستند که آن دو نفر، من و کفاشیان هستیم.
کی‌روش:  نام دستیار ایرانی‌ام را  ۲ نفر می‌دانند/ رنکینگ جدید فیفا
به گزارش جهان به نقل از فارس، کارلوس کی‌روش که برای انجام هماهنگی‌های لازم در مورد اردوی پرتغال امروز در فدراسیون فوتبال حاضر شده بود، در این مورد گفت: ما کارهای معمول و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای اردوها انجام می‌دهیم و در حال حاضر نیز به دنبال راهکارهایی برای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی برای اردوی تیم ملی هستیم. در واقع ۱۵ روز وقت داریم تا در مورد برپایی اردوی مهر ماه تیم ملی کار انجام دهیم.

وی در خصوص اینکه قبل از جام جهانی اعلام کرده بود مهدی رحمتی به تیم ملی دعوت خواهد شد، آیا این اتفاق در زمان جدید مربیگری وی در ایران محقق می شود یا خیر، گفت:‌ راجع به جزئیات، اطلاعات خاص و تصمیم‌گیری‌های خاص خواهیم داشت. مطلبی را که در گذشته گفتم را باز هم تکرار می‌کنم در تیم ملی به روی همه افرادی که فعل خواستن را برای حضور در تیم ملی دارند باز است. در درجه دوم مباحث فنی و تکنیکی را مد نظر قرار داده و این موضوع مطمئنا جزء تصمیماتم خواهد بود. البته مطلع هستید که محدودیت‌هایی برای دعوت از بازیکنان به تیم ملی وجود دارد بنابراین نمی‌توان همه بازیکنان را به تیم ملی دعوت کرد.

کی‌روش گفت:‌ باز هم می‌گویم مهمترین مطلب این است که اینجا آمده‌ام تا با اتحاد در کنار هم باشیم و علاقه دارم این متحد بودن را ایجاد کنم و به هیچ عنوان علاقه‌ای به تفرقه و دو دستگی در تیم ملی و فوتبال ایران ندارم. چون باید بتوانیم قو‌یتر از گذشته باشیم به این دلیل که رقبای ما همه بیرون از خانه هستند.

سرمربی تیم ملی در مورد دستیاران ایرانی‌اش گفت: در زمان لازم در مورد دستیار ایرانی صحبت‌هایم را خواهم گفت. در حال حاضر مارکار آقاجانیان فعالیت خود را ادامه می‌دهد و در زمان لازم در مورد دستیار ایرانی‌ام صحبت خواهم کرد. در حال حاضر نام مربی ایرانی فقط در ذهن دو نفر است یعنی من و آقای کفاشیان. بنابراین در موعد مقرر نام دستیار ایرانی‌ام را اعلام می کنم.

وی در مورد شایعه حضور محمد خاکپور در تیم ملی گفت: هر صحبتی که در مورد دستیارانم می‌شود جزو شایعات هستند.

کی‌روش در مورد اردوی پرتغال و اینکه آیا بازی دوستانه با ونزوئلا توسط وی برای تیم ملی هماهنگ شده است، گفت: در مورد این مطلب اطلاعی ندارم و باز هم اعلام می‌کنم این موضوع شایعه‌ای بیش نیست.

رنکینگ جدید فیفا

در همین حال، رنکینگ تیم‌های برتر جهان در ماه سپتامبر اعلام شد که آلمان، قهرمان جهان همچنان جایگاه خود را در صدر بهترین‌ها حفظ کرد.

این تیم صاحب ۱۷۶۵ امتیاز شد.

همچنین آرژانتین که در پیکارهای جام جهانی برزیل، مقام نایب قهرمانی را کسب کرد، با ۱۶۳۱ امتیاز دوم شد و کلمبیا با یک پله صعود و ۱۴۸۸ امتیاز در رده سوم ایستاد.

فهرست ۱۰ تیم برتر جهان به شرح زیر است:

۱- آلمان ۱۷۶۵ امتیاز

۲- آرژانتین ۱۶۳۱ امتیاز

۳- کلمبیا ۱۴۸۸ امتیاز

۴- هلند ۱۴۵۶ امتیاز

۵- بلژیک ۱۴۴۴ امتیاز

۶- برزیل ۱۲۹۱ امتیاز

۷- اروگوئه ۱۲۴۳ امتیاز

۸- اسپانیا ۱۲۲۸ امتیاز

۹-فرانسه ۱۲۰۲ امتیاز

۱۰- سوئیس ۱۱۷۵ امتیاز

در این رده بندی تیم ملی فوتبال ایران ۵۷۲ امتیاز کسب کرد و به عنوان بهترین تیم آسیایی در رنکینگ جهانی مطرح شد. تیم کارلوس کی‌روش در جایگاه ۴۴ ایستاد و ۴ پله صعود کرد.

ژاپن با ۵۵۷ امتیاز در رده ۴۸ قرار گرفت و ازبکستان نیز با ۵۳۰ امتیاز سومین تیم آسیایی بود.

تیم امارات که در جام ملت‌های آسیا با ایران همگروه است، با ۴۳۰ امتیاز در رده ۷۳ جهانی جای گرفت و در آسیا ششم شد.

قطر و بحرین‌،‌ ۲ رقیب دیگر مردان کی‌روش نیز به ترتیب با ۳۴۲ و ۳۰۵ امتیاز در رده‌های ۹۶ و ۱۰۴ جهانی ایستادند و در سطح قاره یازدهم و چهاردهم شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *