پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۲۶
۲۳

امانتی که حضرت زهرا به آیت‌ الله‌ بهجت داد

دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب: 380315
صحن عقیله بنی هاشم یکی از پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات در کربلای معلی است و هم اکنون کارهای تحقیقاتی آن در حال انجام است اما حکایت ساخت این صحن توسط مردم ایران جذاب است.
امانتی که حضرت زهرا به آیت‌ الله‌ بهجت داد
به گزارش جهان؛ صحن عقیله بنی هاشم یکی از پروژه هایی است که در راستای طرح توسعه اعتاب مقدسه قرار است از چند ماه آینده توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات در کربلا مراحل اجرایی آن آغاز شود.

رئیس ستاد بارسازی عتبات عالیات در خصوص حکمت نامگذاری این طرح با نام صحن عقیله بنی هاشم به خبرنگار فارس گفت: از آنجا که قرار است تل زینبیه در این طرح قرار گیرد بنابراین تصمیم بر این شد که نام این صحن با عنوان صحن عقیله بنی هاشم نامگذاری شود.

اما انجام این طرح توسط مردم ایران حکایت معنوی دیگری دارد که نشان از ارادت و تمایل ایرانیان به اهل بیت(ع) است.

پلارک ادامه داد: شیخ عبدالمهدی تولیت حرم امام حسین(ع) در روز انعقاد قرارداد این طرح و سپردن آن به ایرانیان برای انجام این پروژه خاطره ای را تعریف کرد که شنیدن آن خالی از لطف نیست.

وی ادامه داد: قرار بود جلسه در روز انعقاد قرارداد ساعت ۱۴ برگزار شود بعد از شروع جلسه شیخ عبدالمهدی خاطره ای را از چند ساعت قبل از شروع جلسه تعریف کرد، به گفته تولیت حرم امام حسین(ع) ساعت ۱۱ روز انعقاد قرارداد یکی از روحانیون بزرگ لبنان طی تماسی با وی می گوید من خوابی دیده ام و می خواهم آن را بازگو کنم: « در عالم رویا دیدم که امام حسین(ع) و آیت الله بهجت(ره) از قسمت باب القبله به سمت داخل حرم امام حسین(ع) حرکت می کنند و مردم زیادی نیز جمع شده اند در مقابل در باب القبله، حضرت فاطمه زهرا(س) یک طفل را در بغل داشتند و از حرم خارج می شدند، زمانیکه به امام حسین(ع) و آیت الله بهجت(ره) رسیدند حضرت فاطمه (س) آن طفل را به آیت الله بهجت(ره) دادند و فرمودند: این طفل را من به امانت به شما می سپارم.»

وی افزود: به این ترتیب ساخت صحن عقیله بنی هاشم روزی مردم ایران شد و توفیق بزرگی است که امیدوار هستیم بتوانیم به خوبی آن را انجام دهیم.

وقتی آب شرمنده علمدار کربلا می شود

محمد جواد گل محمدی مدیر پروژه ستاد بازسازی عتبات عالیات در گفت و گو با فارس به کربلای معلی گفت: چند سال گذشته تحقیقاتی در مورد جهت حرکت آب در کربلا انجام دادیم و متوجه شدیم که جهت حرکت آب در تمام شهر کربلا از سوی حرم امام حسین(ع) به سمت حرم حضرت ابوالفضل(ع) است و کلیت مسیر حرکت آب به این ترتیب است اما در این میان تنها در یک مسیر جهت حرکت آب تغییر می کند.

وی ادامه می دهد: در بین حرم حضرت ابوالفضل(ع) و حرم امام حسین(ع) یا همان بین الحرمین مسیر حرکت آب تغییر می کند و بر عکس مسیر حرکت آب در شهر کربلا از سوی حرم علمدار کربلا به سوی حرم امام حسین(ع) آب در جریان است که می توان آن را یک معجزه دانست.

گل محمدی همچنین به سطح بالای آب در کربلا و در زیر زمین حرم حضرت ابوالفضل(ع) اشاره کرد و گفت: در گذشته سطح آب در حرم حضرت ابوالفضل(ع) آنقدر بالا آمده بود که از درز سنگ های حرم هم آب بیرون می آمد و با توجه به اینکه

آب برای ساختمان مضر است و باعث پوسیدگی و در نهایت تخریب بنا می شود و به همین دلیل اقداماتی را انجام دادیم تا آب باعث تخریب بنا نشود.

وی تصریح کرد: آبی که در حرم حضرت ابوالفضل(ع) است و آبی که در بیرون از حرم وجود دارد را با هم آزمایش کردیم و متوجه شدیم که اتفاق خاصی افتاده است آبی که در بیرون از حرم جریان دارد آمونیاک داشت که نشان دهنده وجود فاضلاب شهری در این آب است اما آب داخل سرداب حرم مطهر کاملا پاک بود و هیچ گونه آلودگی نداشت و این جز معجزه نمی تواند نام دیگری داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فدای تو یا ابالفضل
یامین
Iran, Islamic Republic of
انشاءا.. حضرت ابوالفضل گردن این منفی زن ها رو به موقع میزنه
استاد خودما کهگزارش اب شناسی حرم هارو خونده بود گزارش بالا رو تایید کرد
السلام علیک یا اباعبدالله
دلم میخواد نظر دوست عزیزی که منفی داده رو بدونم....به خبر منفی دادی یا به سلامی که به سید الشهدا داده؟؟؟
م
United Kingdom
صحن وسرای دل پاکان که سرای توست
پاک سرایی است که سرایی تو شده پاک پاک
Iran, Islamic Republic of
تمام دنیا فدای دست بریده اباالفضل!
علیرضا
حیف از آیت الله بهجت که قدرشو ندونستیم...
و همینطور حیف از خیلی از علمای دیگه که غریب هستن و ما ...
مثل آقامون سید علی
سعيد110
سلطان ادب و وفا نسبت به ولايت عباس
منشاء ادب او عقل و درايت سرشار او است.
رحمت بي انتهاي خداوند متعال بر او و مادر محترمه ايشان كه چنين شير بچه اي را به خاندان ولايت و طهارت تقديم نمود.
درود و رحمت بي پايان خداوند بر خاندان اهل بيت عليه السلام كه با نورانيت خود فرصت محبت، اطاعت و تبعيت را در اختيار شيعيان سرتاسر عالم قرار دادند.
United States
صلی الله علیک یا عبد الله و علی الارواح التی حلت بفنائک
Iran, Islamic Republic of
احتمالا وهابی هاو داعشی ها هم این سایت رو می بینند جز اونا کی به کامنت های بالا منفی می ده؟
کسانی که خواب مقدسین را میبینند سیمای مبارکشان را توصیف کنند تا چهره نگاران سیمای واقعی را ترسیم کنند
م.ز
یا مادر فاطمه الزهرا
Iran, Islamic Republic of
ان شا الله فردا عازم کربلایم.
در حرم حضرت قمر منیر بنی هاشم
دعاگوی دوستان و خوانندگان مطلب خواهم بود.
التماس دعا برای فرج آقا امام زمان خیلی خیلی دعا کنید .
یاابوالفضل
السلام علیک یا ابوالفضل العباس ، جانم فدای دستان قلم شده ات ، ایکاش روزی برسدکه این جان ناقابلم فدای تووحرم باشکوهت شود .
جانم فدای امام حسین و ابوالفضل علیه السلام
ویانا
کاش ای کاش که دنیای عطش می‌فهمید
آب مهریه زهراست، بیا تا برویم

کربلا منتظر ماست، بیا تا برویم
علی
یا عباس فدای قامت سرو ت.
فدای نام حسین فاطمه زهرا بشم
شکر خداوند اینهارا روزی ما کرد
حسین
سلام

...

خدایا نصیبم کن برم کربلا


عجب حکایتی...
یاحسین یا زینب س
خداکرم
تیرو ترکه شمر ویزید هنوز هستند که منفی زدن خدایا آنها را یا ارشاد ویا با اربابشان مشهور کن.
saman
Iran, Islamic Republic of
شادی روح آیت ا.. بهجت صلوات