جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

اعتیادهایی که دارید اما خبر ندارید!

سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب: 337412
اعتياد تنها به مصرف "مواد مخدر" محدود نمي‌شود بلكه هر شي يا حالت روحي يا رفتاري كه به سلامت جسمي و رواني فرد آسيب مي‌رساند جزو اعتياد شمرده مي‌شود.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه؛ اعتياد به اينترنت، اعتياد به خريد كردن، اعتياد به صحبت با تلفن، اعتياد به موسيقي، اعتياد به خوردن و حتي دروغ گفتن جزو رفتارها و حركاتي هستند كه به شما آسيب مي‌رسانند و بعضي اوقات به راحتي قادر به ترك كردن آن‌ها نيستيد.

بررسي‌ها نشان مي‌دهند از نظر علمي افرادي كه هيچ كنترلي بر روي برخي از كارهايشان ندارند و بدون اختيار و اراده آن‌ها را انجام مي‌دهند معتاد هستند.

اعتياد به موبايل و يا موسيقي باعث آسيب رساندن به بينايي مي‌شود و شما را از دنياي واقعي دور مي‌كند و خطر تكرار اين رفتارها در شما وجود دارد و ارتباط شما را با دنياي بيرون و "روابط اجتماعي" قطع مي‌كند.

حضور در "دنياي مجازي" مشكلات فيزيكي را براي فرد به وجود مي‌آورد و حتي او را به افسردگي‌هاي حاد نيز منجر مي‌كند.

خريد كردن فيزيكي از كارهايي است كه افراد براي فرار از "استرس" و اضطراب به آن روي مي‌آروند و وضعيت مالي و حتي نيازهاي شان برايشان مهم نيست و تنها با خريد كردن مي‌خواهند خود را آرام كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسن
من خودم به خرید کردن معتادم و از هر مغازه بیرون میام حتما حتما باید یه چیزی بخرم
اینم یکی از معایب یا نتایج مصرف زدگیست