جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

یورش ارتش اوکراین به فرودگاه کرماتورسک

چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب: 355313
در حمله ارتش اوکراین به فرودگاه شهر کرماتورسک حداقل چهار نفر کشته شدند.
به گزارش جهان؛ واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم خبر داد، رسانه های محلی اوکراین خبر دادند در حمله ارتش اوکراین به فرودگاه شهر کرماتورسک در استان دونتسک در شرق این کشور چهار تا یازده نفر کشته شدند.

ارتش اوکراین در این حمله از بالگرد استفاده کرد.

نیروهای نظامی اوکراین همچنین با حمایت خودروهای زرهی به شهر اسلاویانسک حمله و معترضان در این شهر را محاصره کردند.

وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد به دنبال شورش های جدایی طلبان در شرق روس زبان اوکراین، آمریکا برای اعمال تحریم های بیشتر به روسیه با متحدان خود درباره مرحله جدیدی از تحریم ها هماهنگ می شود.

جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، اعلام کرد جان کری، وزیر امور خارجه این کشور با همتایان فرانسوی، آلمانی و انگلیسی خود تلفنی درباره تحریم های جدید گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، ساکی تصریح کرد اما تحریم های جدید قرار نیست پیش از گفتگوهایی که روز پنجشنبه در ژنو میان آمریکا، اتحادیه اروپا، اوکراین و روسیه پیش بینی شده است، تصویب شود.

شبکه تلویزیونی پرس تی وی اعلام کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: سازمان ملل و جامعه بین المللی باید اقدامات مغایر با قانون اساسی دولت اوکراین را محکوم کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *